Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Matas regnskab?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
25 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Esset
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hvad var der lige galt med det regnskab?
    Jeg har købt godt ind idag fordi jeg synes fremtiden ser lys ud for matas og de tjener masser af penge. Diverse kursmål er da også meget højere.

    1 Reply Last reply
    7
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Aktien steg pænt (ca. 10%) de seneste 3-4 uger op til regnskabet. Dog tænker jeg, at dagens dyk på 10% primært skal ses i sammenhæng med udmelding om Matas' største investering nogensinde; et kommende logistikcenter på over en halv milliard. Endvidere er aktien steget ca. 30% ÅTD så måske også lidt gevinsthjemtagning. Har selv købt lidt forsigtigt ind i dag - med plads til supplering senere...

      1 Reply Last reply
      8
      • SvingtraderenS Offline
        SvingtraderenS Offline
        Svingtraderen
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Som jeg læser det er de noget konservative med indtjeningsmarginen det kommende år - og det nok desværre har fået en del ud i går. Høj omsætning i går på 6x normalen - så spændt på udvikling i dag. Er fortsat positiv på aktien - havde inden og supl i går. Klogt? pas:)

        1 Reply Last reply
        5
        • SvingtraderenS Offline
          SvingtraderenS Offline
          Svingtraderen
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Danske Bank:
          Aktien i Matas faldt 9,7 pct. onsdag oven på selskabets årsregnskab, hvis resultat blev bedre end ventet. Derudover annoncerede selskabet en aftale om et nyt logistikcenter - den største investering i Matas' historie.

          • Med hele den støttende nyhedsstrøm finder vi aktiekursfaldet overraskende, skriver Danske Bank en aktieanalyse.

          Banken foretager efter regnskabet kun minimale ændringer i sin model for Matas-aktien i forhold til selskabets forventning til omsætning i 2023/24 og finjustering af nedskrivninger. Aktie-anbefalingen gentages "køb" med et kursmål på 130 kr.

          1 Reply Last reply
          5
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Danske Bank overrasket over markedets modtagelse af Matas' årsregnskab

            1/6 10:24

            Aktien i Matas faldt 9,7 pct. onsdag oven på selskabets årsregnskab, hvis resultat blev bedre end ventet. Derudover annoncerede selskabet en aftale om et nyt logistikcenter - den største investering i Matas' historie.

            • Med hele den støttende nyhedsstrøm finder vi aktiekursfaldet overraskende, skriver Danske Bank en aktieanalyse.

            Banken foretager efter regnskabet kun minimale ændringer i sin model for Matas-aktien i forhold til selskabets forventning til omsætning i 2023/24 og finjustering af nedskrivninger. Aktie-anbefalingen gentages "køb" med et kursmål på 130 kr.

            • Vi ser de nye produktkategorier og forretningsstrategien omni-channel som nøglefaktorer for vækst, skriver Danske Bank i sin aktieanalyse.

            Omni-channel er en tilgang til salg, marketing og kundesupport, der har til hovedformål at give kunderne en samlet brandoplevelse, uagtet hvilken kanal de bruger.

            Forud for regnskabet meddelte Matas, at selskabet havde underskrevet en aftale om et nyt logistikcenter, der skal stå klar i foråret 2025. Det skal blandt andet muliggøre Matas vækst og er en del af selskabets langsigtede strategi.

            Prisen på logistikcenteret forventes at lande i omegnen af 525-550 mio. kr., hvilket er på linje med Danske Banks estimat på 550 mio. kr.

            Matas' forventning til det indeværende regnskabsår 2023/24 er en organisk omsætning på 3-6 pct., og er derfor bedre Danske Banks udmeldte forventning på 3 pct. og det overordnet marked på 1 pct.

            Torsdag formiddag falder aktien 0,1 pct. til 81,60 kr.

            .\˙ MarketWire

            1 Reply Last reply
            6
            • TheNoteT Offline
              TheNoteT Offline
              TheNote
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Matas ligner et klart køb for den tryghedssøgende investor. Selv under Corona klarede Matas sig glimrende. Med et target på 130 er der vist nok at tage af. Har indkøbt til diverse depoter. Mon ikke en test af 100 ses inden for overskuelig tid.

              Faktisk utroligt glædeligt at Matas nu for alvor tager fat på vækst og fremtid. Thumbs up !

              Mvh

              1 Reply Last reply
              6
              • TheNoteT Offline
                TheNoteT Offline
                TheNote
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Matas, back-test af/til støtte område. Eller købs-område i mine øjne. Graf:

                https://invst.ly/108sij

                Close up:

                https://invst.ly/108smk

                Mvh

                1 Reply Last reply
                5
                • SvingtraderenS Offline
                  SvingtraderenS Offline
                  Svingtraderen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  @The Note tak - som altid rigtigt brugbart

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • A Offline
                    A Offline
                    Aktie-Zlatan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    PE (2023/2024) er muligvis 12 (hurtig analyse) og sammen med et negativt TCE (egenkapital minus immaterielle aktiver) ser jeg ikke Matas som et Køb.

                    Simple Page

                    favicon

                    (www.investopedia.com)

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Jeg kan anbefale at høre seneste afsnit af Børsen Investor podcasten, hvor der tales ganske positivt om Matas på trods af kursfaldet.

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        En af grundene til at Matas klarede sig så godt under Corona var vel, at de fik lov til at holde åbent... Tak for graferne nedenfor...

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • TheNoteT Offline
                          TheNoteT Offline
                          TheNote
                          wrote on sidst redigeret af
                          #12

                          Matas - potentiel brud op ...

                          Timechart.

                          Graf: https://invst.ly/10b92c

                          På dagschart kan vi konstatere at macd er i bundvending og Fischer ligner opbrækning, graf:

                          https://invst.ly/10b9ap

                          Macd:

                          https://invst.ly/10b9dg

                          Mvh

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • TheNoteT Offline
                            TheNoteT Offline
                            TheNote
                            wrote on sidst redigeret af
                            #13

                            Matas - TA, morgenupdate:

                            https://invst.ly/10bo8e

                            Det ligner et brud 🙂

                            Mvh

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • SvingtraderenS Offline
                              SvingtraderenS Offline
                              Svingtraderen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #14

                              Tak - spændende (har aktien)

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • V Offline
                                V Offline
                                VærKritisk
                                wrote on sidst redigeret af
                                #15

                                Jeg kan ikke argumentere imod, at der skulle være tale om et brud, dertil ved jeg alt for lidt om TA. Men det ligner i hvert tilfælde ikke et brud, der står på et solidt fundament, skabt af overbevisende stor købelyst/volumen Der sker jo ikke en skid, som tilfældet længe har været i mange aktier.

                                Der er ikke ret meget handel og udsvingene synes at afhænge af, om det tilfældigvis er et par købere eller et par sælgere der dukker op en given dag.

                                Jeg har dog købt lidt matas, for første gang i mit liv, tror jeg. Det virker ikke som om at danskerne lader sig kue, hverken af udsigt til recession, stigende inflation, stigende renter, faldende boligpriser osv. På konto tvivler jeg på, at de pludselig beslutter sig at stinke som svin. Jeg tror således ikke at danskerne stopper med at købe deo, shampoo, cremer og parfume.

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • TheNoteT Offline
                                  TheNoteT Offline
                                  TheNote
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #16

                                  Matas - Det er fredag, markedet som helhed er lidt søvnigt ( sommervolume ) og vi har haft et klassisk retrace til støttelinje. Rent faktisk burde vi begynde at stige om få minutter ... 🙂 Men det er jo markedsdeltagerne der bestemmer.

                                  Mit personlige kortere target er 100 op til næste kvartalsregnskab men Danske siger jo 130. Well ...

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    VærKritisk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #17

                                    Fint nok. Lidt sjovt dog, hvis TA arbejder med "søvnige fredage" men ikke med volumen, som sådan.

                                    Du har ikke tilfældigvis kigget på Novozymes? Jeg tænkte bare om det mon er et teknisk salg vi ser?

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • TheNoteT Offline
                                      TheNoteT Offline
                                      TheNote
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #18

                                      TA er en række statistiske gennemsnitsbetragtninger opdelt i "tids-perioder" som arbejdsredskab, men er ikke en facitliste. ALLE generelle/individuelle nyheder/aktiviteter påvirker TA. Så det skal man så også tage højde for. Alt efter tids-periode. Skulle en aktør pludselig af personlige årsager vælge at købe/sælge meget kan det sagtens forstyrre TA på forskellige tidsperioder. Derfor skal man være obs på sin egen.

                                      Mit kendskab til Novozymes er meget tyndt. Så det springer jeg helst over.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • V Offline
                                        V Offline
                                        VærKritisk
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #19

                                        Min bemærkning om fredage var sagt/ skrevet med et glimt i øjet.

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • TheNoteT Offline
                                          TheNoteT Offline
                                          TheNote
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #20

                                          Matas, MACD bundvending næsten fuldført og nærmer sig accelerationsfase. Dagschart, Graf:

                                          https://invst.ly/10cyax

                                          Mvh

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger