Matas regnskab?
-
Danske Bank:
Aktien i Matas faldt 9,7 pct. onsdag oven på selskabets årsregnskab, hvis resultat blev bedre end ventet. Derudover annoncerede selskabet en aftale om et nyt logistikcenter - den største investering i Matas' historie.- Med hele den støttende nyhedsstrøm finder vi aktiekursfaldet overraskende, skriver Danske Bank en aktieanalyse.
Banken foretager efter regnskabet kun minimale ændringer i sin model for Matas-aktien i forhold til selskabets forventning til omsætning i 2023/24 og finjustering af nedskrivninger. Aktie-anbefalingen gentages "køb" med et kursmål på 130 kr.
-
Danske Bank overrasket over markedets modtagelse af Matas' årsregnskab
1/6 10:24
Aktien i Matas faldt 9,7 pct. onsdag oven på selskabets årsregnskab, hvis resultat blev bedre end ventet. Derudover annoncerede selskabet en aftale om et nyt logistikcenter - den største investering i Matas' historie.
- Med hele den støttende nyhedsstrøm finder vi aktiekursfaldet overraskende, skriver Danske Bank en aktieanalyse.
Banken foretager efter regnskabet kun minimale ændringer i sin model for Matas-aktien i forhold til selskabets forventning til omsætning i 2023/24 og finjustering af nedskrivninger. Aktie-anbefalingen gentages "køb" med et kursmål på 130 kr.
- Vi ser de nye produktkategorier og forretningsstrategien omni-channel som nøglefaktorer for vækst, skriver Danske Bank i sin aktieanalyse.
Omni-channel er en tilgang til salg, marketing og kundesupport, der har til hovedformål at give kunderne en samlet brandoplevelse, uagtet hvilken kanal de bruger.
Forud for regnskabet meddelte Matas, at selskabet havde underskrevet en aftale om et nyt logistikcenter, der skal stå klar i foråret 2025. Det skal blandt andet muliggøre Matas vækst og er en del af selskabets langsigtede strategi.
Prisen på logistikcenteret forventes at lande i omegnen af 525-550 mio. kr., hvilket er på linje med Danske Banks estimat på 550 mio. kr.
Matas' forventning til det indeværende regnskabsår 2023/24 er en organisk omsætning på 3-6 pct., og er derfor bedre Danske Banks udmeldte forventning på 3 pct. og det overordnet marked på 1 pct.
Torsdag formiddag falder aktien 0,1 pct. til 81,60 kr.
.\˙ MarketWire
-
Matas ligner et klart køb for den tryghedssøgende investor. Selv under Corona klarede Matas sig glimrende. Med et target på 130 er der vist nok at tage af. Har indkøbt til diverse depoter. Mon ikke en test af 100 ses inden for overskuelig tid.
Faktisk utroligt glædeligt at Matas nu for alvor tager fat på vækst og fremtid. Thumbs up !
Mvh
-
Matas, back-test af/til støtte område. Eller købs-område i mine øjne. Graf:
Close up:
Mvh
-
@The Note tak - som altid rigtigt brugbart
-
PE (2023/2024) er muligvis 12 (hurtig analyse) og sammen med et negativt TCE (egenkapital minus immaterielle aktiver) ser jeg ikke Matas som et Køb.
-
Matas - potentiel brud op ...
Timechart.
Graf: https://invst.ly/10b92c
På dagschart kan vi konstatere at macd er i bundvending og Fischer ligner opbrækning, graf:
Macd:
Mvh
-
-
Tak - spændende (har aktien)
-
Jeg kan ikke argumentere imod, at der skulle være tale om et brud, dertil ved jeg alt for lidt om TA. Men det ligner i hvert tilfælde ikke et brud, der står på et solidt fundament, skabt af overbevisende stor købelyst/volumen Der sker jo ikke en skid, som tilfældet længe har været i mange aktier.
Der er ikke ret meget handel og udsvingene synes at afhænge af, om det tilfældigvis er et par købere eller et par sælgere der dukker op en given dag.
Jeg har dog købt lidt matas, for første gang i mit liv, tror jeg. Det virker ikke som om at danskerne lader sig kue, hverken af udsigt til recession, stigende inflation, stigende renter, faldende boligpriser osv. På konto tvivler jeg på, at de pludselig beslutter sig at stinke som svin. Jeg tror således ikke at danskerne stopper med at købe deo, shampoo, cremer og parfume.
-
Matas - Det er fredag, markedet som helhed er lidt søvnigt ( sommervolume ) og vi har haft et klassisk retrace til støttelinje. Rent faktisk burde vi begynde at stige om få minutter ...
Men det er jo markedsdeltagerne der bestemmer.Mit personlige kortere target er 100 op til næste kvartalsregnskab men Danske siger jo 130. Well ...
-
Fint nok. Lidt sjovt dog, hvis TA arbejder med "søvnige fredage" men ikke med volumen, som sådan.
Du har ikke tilfældigvis kigget på Novozymes? Jeg tænkte bare om det mon er et teknisk salg vi ser?
-
TA er en række statistiske gennemsnitsbetragtninger opdelt i "tids-perioder" som arbejdsredskab, men er ikke en facitliste. ALLE generelle/individuelle nyheder/aktiviteter påvirker TA. Så det skal man så også tage højde for. Alt efter tids-periode. Skulle en aktør pludselig af personlige årsager vælge at købe/sælge meget kan det sagtens forstyrre TA på forskellige tidsperioder. Derfor skal man være obs på sin egen.
Mit kendskab til Novozymes er meget tyndt. Så det springer jeg helst over.
-
Min bemærkning om fredage var sagt/ skrevet med et glimt i øjet.
-
Matas, MACD bundvending næsten fuldført og nærmer sig accelerationsfase. Dagschart, Graf:
Mvh
-
MATAS - på forunderlig vis ser Matas nu ud til at gå i salg. Det er for mig en særdeles uventet udvikling, men ugechart macd er nu brudt ned, graf:
Hmm ?? Bevars, markedet er bestemt ikke en fest i disse dage.
mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind