Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Er tech/FAANG stadig et godt køb

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Markettimer
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej alle,
    Så er der en ny video på den engelske YT-kanal.
    Her tager jeg et kig på de vilde stigninger i FAANG-aktierne (+Nvidia) på det seneste.

    Jeg bruger også den statistiske TPI-indikator, som jeg har fået programmeret ind i ny kommende platform.

    Men er tech stadig et godt køb? Det er svært at sige. Disse FOMO/hype-stigninger kan jo vare længe, og med en mulig løsning på gældsloftet i USA, så kan der godt komme lidt mere løft. Men jeg er en smule bekymret for styrken i dette ryk op, og jeg ville nok personligt ikke hoppe på vognen nu.

    Men jeg kommer nærmere ind på det i videoen.

    God pinse til jer alle.

    1 Reply Last reply
    5
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      USA: Citi opgraderer amerikanske aktier - især teknologi

      30.5.2023 06.34 • MarketWire •

      Den amerikanske storbank Citigroup har opgraderet sin anbefaling af amerikanske aktier generelt til "neutral" fra "undervægt", og for teknologiaktierne specielt gælder nu anbefalingen "overvægt".

      Det rapporterer Bloomberg News.

      Baggrunden for det mere positive syn på teknologiaktierne er den lovende udviklingen af kunstig intelligens, AI, samt - generelt - udsigten til, at centralbanken i USA, Federal Reserve, nærmer sig afslutningen af den igangværende cyklus med renteforhøjelser.

      Strategerne hos Citi erkender, at kursstigningerne for AI-relaterede aktier har været ekstreme, men at AI endnu ikke er udviklet i en grad, så der er udsigt til skuffelser. Derudover er AI overvejende knyttet til de store amerikanske aktier, og det medvirker også til begrænsning af risici, påpeger storbanken.

      Citi konstaterer ifølge Bloomberg News, at det amerikanske aktiemarked ikke har klaret sig bedre end andre markeder på grund af centralbankens fortsatte renteforhøjelser, og at vægtningen af rentefølsomme vækstaktier er tungere nu end tidligere.

      Rentefølsomheden vil ifølge Citi endda stige, fordi det aktuelle aktiemarked er drevet af AI-udviklingen.

      Men det betyder samtidig, at det amerikanske aktiemarked vil lægge sig i front, når centralbankens pengepolitiske stramninger ophører, mener Citigroup.

      .\˙ MarketWire

      Henning Lars Nielsen

      1 Reply Last reply
      2

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger