Swingtrading - find toppe og bunde
-
Interessen for Swing Trading er meget begrænset for de private spekulanter. Det er en erfaring som jeg også har fra andre debatfora. Svært at vide hvad de konkrete årsager er. Men jeg hælder til at det skyldes at der skal ydes et stykke arbejde. Det kender vi fra vores arbejdsplads. Men på trods af dette baserer de fleste private spekulanter deres strategi på HELDET. Men til gengæld baserer de sig gerne på diverse upålidelige råd fra de såkaldte Eksperter og Analytikere.
-
-
Det har du ret i. Men jeg ville lige lodde stemningen først. Og det som jeg fandt ud af er at Interessen for Swing Trading - lige her og nu - er mindre end minimal. Det er lidt som at være entertainer og så optræde i en tom sal uden publikum. Det gider man ikke. Hvorfor folk generelt ikke VIL Swing Trader er et mysterie for mig. For alle folk i div. aktieforum vil MEGET gerne tjene penge på deres Aktiespeklation.
-
Der er en meget stor interesse for swingtrading her på ProInvestor. Nordicstock´s meget konkrete debatråde om emnet er de mest læste i ProInvestors 15 års levetid.
Han arbejder både med fundamental-teknisk analyse i sine helt korte swing (daytrading), men swinger også på mellemlang sigt. -
Swingtrading er en handelsstrategi som rigtig mange privatinvestorer bruger. Nogen dog mere konsekvent og professionelt end andre.
Her er en god beskrivelse af hvad swingtrading handler om
https://www.daytraderland.com/dk/daytrading-artikler/swingtrading/
-
Et debatindlæg skal skrives i en relevant debattråd, for at blive læst af dem som har interesse for emnet. Den debattråd som jeg har skrevet i har nok ikke været den rigtige. Det kan være meget svært at overskue, ja nærmest umuligt at få overblik over. Jeg ser nærmere på de 2 link som du henviser til.
-
Fordi jeg ikke har fået nogen respons på mit indlæg. Men det kan sagtens skyldes at der ikke er nogen som har læst det. Proinvestor er en stor side med rigtig mange besøgende, MEN de besøgende er fordelt på flere hundrede forskellige tråde. Jeg kan ikke finde nogen indlysende og naturlig indgang til emnet: SWINGTRADING.
-
Daytraderland har blot en enkelt artikel om Swing Trading, resten handler om daytrading. Mit råd er: Hold nallerne væk fra Daytrading - mange gode grunde til det. Swing Trading er meget bedre, fordi chancen for succes er mangefold større. Og tidsforbruget er meget mindre.
-
"Daytrading" er "swingtrading" med en meget kort tidshorisont. Anvender man teknisk analyse kan man swingtrade på minut, dag - og ugegrafer.
Hvilken tidsramme har du mest succes med - og hvorfor har du det? -
Jeg vil gerne give min mening om de punkter/spørgsmål du oplister:
Som ST tror du på Teknisk Analyse, og du er ligeglad med hvad div. Aktieanalytikere mener, for de har en lav troværdighed.
Nej, jeg tror ikke på teknisk analyse selvom jeg er ligeglad med hvad diverse aktieanalytikere mener, da deres troværdighed efter min mening er lav.
Du mener at "Køb og Behold" er for useriøst.
Nej, Det er faktisk en god strategi for de fleste private aktieinvestorer, da der gælder realisationsbeskatning.
Du ønsker at minimere din risiko.
Nej, man er nødt til at tage en risiko, hvis man vil have et bare nogenlunde afkast.
Du forventer et årligt afkast på over 15 %.
Nej, ikke på børsnoterede aktier, hvis man vil holde sin risiko rimeligt lav.
Du er klar til at bruge mere tid på opgaven, end den "gennemsnitlige spekulant".
Nej, jeg er totalt ligeglad med hvor meget tid den "gennemsnitlige spekulant" bruger. Jeg bruger min tid der hvor den giver det bedste afkast for mig personligt.
Du tror at din dygtighed og gode strategi giver dig en fordel i markedet.
Nej. I hvert fald ikke i markederne for børsnoterede aktier. I visse andre markeder har jeg måske på grund af min erfaring og de værktøjer jeg gennem årene har udviklet en fordel.
Du ser ST som et solidt håndværk og ikke et spørgsmål om Held/Uheld.
Nej. For enhver form for aktiv handel er der altid et element af usikkerhed. Man kan aldrig være helt sikker på om den handel man beslutter at gennemføre vil vise sig at være god eller dårlig, så der er altid et spørgsmål om Held/Uheld.
Så fra min side et NEJ til ALLE de punkter du nævnte.
-
Og så vil jeg gerne uddybe lidt, for jeg har faktisk swingtradet i aktier tidligere, ligesom jeg handler så aktivt i nogle råvaremarkeder, at det kunne sammenlignes med daytrading.
Jeg går efter profit, og så er jeg ligeglad med hvilke metoder og teknikker jeg bruger, så længe jeg ser de virker, og de både er lovlige og efter min personlige mening etiske.
Den aktie der i dag udgør den største position i min private portefølge swingtradede jeg faktisk i i over et år. Min fundamentale analyse sagde den var undervurderet, selvom en række indikatorer der ofte bruges i FA (f.eks. P/E) sagde det modsatte. Kursen var let at forudsige, for hver gang der kom en god nyhed steg den, hvorefter den hurtigt faldt tilbage, Så jeg solgte lidt når den steg, for så at købe tilbage en uge eller to senere. Det stoppede, da aktien endelig steg som jeg havde forventet, og årsagen er realisationsbeskatningen: Det ville være for dyrt for mig at sælge når man regnede skatten ind.
-
Den tidsramme jeg selv har mest success med er: Så lang tid det tager. Tålmodighed er en investors bedste ven.
Det ser jeg tydeligt med min handel med råvarer: Jeg køber kun hvis jeg synes det er billigt, og det købte bliver hurtigt sat til salg igen til en god pris for mig.
Nogle gange er det et spørgsmål om timer, men for det meste går der uger eller måneder. Til tider år.
Både mine kontanter og de råvarer jeg ejer bruger jeg i et forsøg på at skabe afkast:
Næsten alle kontanterne er hele tiden i brug for åbne købsordrer til en lav pris. Til tider kommer der en utålmodig modpart der gerne vil sælge til mig til en lav pris.
Og en del af råvarerne er også i brug for åbne salgsordrer til en høj pris. Til tider kommer der en utålmodig modpart der gerne vil købe fra mig til en høj pris.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind