Opkøb af Uponor?
-
"Operating in over 40 countries, we design sustainable, easy to install, and innovative solutions to address the world's WATER CHALLENGES and accelerate the transition to clean energy."
https://aliaxis.com/who-we-are/
De eneste VVS- og VA-grossister på børser i hele verden er muligvis:
- Ferguson (US)
- A&O Johansen (DK)
- Solar A/S (DK) i Nederlandene (Solar Nederland B.V.)
-
Hører Travis Perkins med i det selskab? Jeg ved ikke, hvor stor en del af omsætning og indtjening de henter fra detailhandlen.
Jeg havde Wolseley, inden de blev en del af Ferguson. Nu har jeg A&O samt Fastenal.
-
AO kan sgu da købes billigt i dag???
-
Jeg synes faktisk det var et ok regnskab....
De bekræfter guidance...
Men har jeg misforstået noget?
-
Jeg har indtil videre kun læst pressemeddelelsen, mens jeg var på toilettet. Der var en del hår i suppen, men umiddelbart ikke noget, der i min verden retfærdiggør et kursfald på 6%. I weekenden skal jeg nærlæse regnskabet.
Her de negative udpluk:
1) Muligvis accelererende vækst:
Væksten var størst i starten af kvartalet.2) Faldende EBITDA-margin:
EBITDA for første kvartal 2023 var 121,9 mio. kr. svarende til en EBITDA margin på 8,7 % sammenlignet med 110,8 mio. kr. og 8,9 % for første kvartal 2022.3) Stigende omkostninger og afskrivninger:
Stigningen i EBITDA er modvirket af stigninger i afskrivninger såvel som i finansielle omkostninger.4) Negative pengestrømme fra driften, omend det kan forklares:
Pengestrømme fra driften udgjorde -154,0 mio. kr. i perioden, hvilket er 43,8 mio. kr. mindre end i samme periode sidste år. Udviklingen skyldes primært stigende arbejdskapital, som er påvirket af beslutningen om at fastholde høje sikkerhedslagre med henblik på at sikre produkttilgængelighed. Yderligere arbejdskapital er bundet i tilgodehavender fra salg, hvor den større andel af B2B-salg medfører mere salg på kredit.5) Øget gæld:
Den rentebærende nettogæld udgjorde 853,5 mio. kr. pr. 31. marts i forhold til 488,7 mio. kr. på samme tidspunkt i 2022.6) Uændret guidance, som måske ikke er konservativ men realistisk.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind