Hoist Finance (pris/indre værdi
-
Hoist Finance (pris/indre værdi<50 %)
Jeg har allerede tilstrækkelig mange A&O Johansen. A&O-udbyttet har jeg istedet brugt på Hoist Finance.
Inkasso er ikke indenfor min "comfort zone" men vurderingen af egenkapitalet er sandsynligvis alt for lav. Det virker også insiders mene.
Bankuron sammen med stor "shorting" af Intrum (også inkasso) er sandsynligvis to årsager. Intrums balance er imidlertid grim med store immaterielle aktiver og Intrum har sandsynligvis højere risiko end Hoist. Hoist er bank (på grund af billig finansiering) og er siden 2019 nødt til at holde større reserver end forud. Reservkravet er en årsag til att resultatet 2020-2021 ikke imponerede, men også en årsag til den (ifølge mig) større sikkerheden.
https://www.intrum.com/investors/reports-presentations/
https://www.hoistfinance.com/Investors/reports-and-presentations2/
PS. Apropos A&O Johansen:
"I marts steg forventningerne i bygge og anlæg, så det nu er lige store andele af virksomhederne, der venter stigende og faldende beskæftigelse."
https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/nyt/NytHtml?cid=45210
Ka-ching!
-
Hvad udgøres indre værdi af? Hvis det havde været kontanter, bygninger og jordarealer, så havde jeg straks sprunget til. Jeg undgår helst at handle finans-aktier på K/I. Men jeg vil da kigge nærmere på den, fordi vi plejer at være enige.
A&O Johansen er vi fortsat meget enige om. Jeg har sagt til min kone, at hun fortsat bare skal trykke på købs-knappen

-
Intrium er fanget i en uheldig sag med Danske Bank, hvor Intrium ikke gjort deres arbejde med at informere skyldnerne på korrekt vis, og ikke har gjort dem opmærksom på deres rettigheder.
Derudover så kontrollerede Intrium ikke det skyldige beløb, før de sendte opkrævninger afsted, som de er juridisk forpligtet til.
Et væsentligt erstatningsansvar er en mulighed i den sag.Derfor er Intrium nok en del billigere end konkurrenterne, hvilket er helt igennem rimeligt når man tager den juridiske risiko in mente.
-
Men usikkerheden i Hoist Finance aktiver er ikke kun på nedsiden uden også på opsiden.
Vedrørende A&O er det sandsynligvis umuligt at ikke Q1-23 bliver meget bedre end Q1-22.
Q1-22 var nemlig et dårligt kvartal og EA kun en del af AO fra Q2-22 (den 1. april).
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind