Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NTG

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hyst
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    https://www.proinvestor.com/investornyt/951811/ntg-fy-fremgang-i-begge-divisioner-venter-lavere-ebit-i-ar

    https://investor.ntg.com/static-files/dc8f1f0d-1c1e-4776-b8e8-da4f1cae9485

    Som regel, hvis man kan sige det efter kort tid, så er deres outlook konservativ, så hvis der er i samme størrelsesorden som i år skal man se det på den baggrund.

    1 Reply Last reply
    4
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      NTG/Nordea: Hæver kursmål til 470 kr. fra 440 kr.

      9/3 07:51

      Nordic Transport Group (NTG) får løftet kursmålet hos Nordea til 470 kr. fra 440 kr. efter transportkoncernens regnskab for 2022 efter børslukketid i København onsdag.

      Anbefalingen er uændret "køb".

      Det fremgår at et notat fra banken torsdag morgen.

      Det løftede kursmål og den fortsat positive anbefaling har afsæt i en modelberegning af fremtidige pengestrømme kombineret med en relativ værdisætning, hvor NTG sættes i forhold til prissætningen af andre lignende selskaber.

      Nordea fremhæver også selskabets "asset light"-forretningsmodel, og at næsten hele overskuddet dermed konverteres til likviditet.

      • Vi venter, at nogle af de kontanter vil blive brugt til opkøb, men vi vurderer, at NTG vil starte med at returnere flere penge til aktionærerne, når det går ind i en mere moden fase, skriver Nordea.

      NTG kom ud af 2022 med en omsætning på 10.224 mio. kr. mod 7302 mio. kr. i 2021. Fremgangen resulterede i et driftsoverskud (EBIT) på 758 mio. kr. mod 542 mio. kr. i 2021.

      Selskabet foreslår ikke udbytte, men igangsætter et aktietilbagekøbsprogram for 75 mio. kr. I 2023 venter NTG et justeret driftsresultat (EBIT) på 620-700 mio. kr.

      NTG-aktien lukkede onsdag - inden regnskabet blev offentliggjort - 0,5 pct. højere i 332 kr.

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      1
      • H Offline
        H Offline
        Hyst
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        NTG bygger op til nye opkøb - helt efter planen.

        NTG owns a total of 1,181,655 treasury shares, corresponding to 5.22% of the current share capital of NTG.

        Hvis man ser bort fra Novo Fonden ejerandel af Novo er det vel ganske godt.

        1 Reply Last reply
        0

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Tilmeld Log ind

        • Log ind

        • Har du ikke en konto? Tilmeld

        • Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger