Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
"Finally, while we are pleased with today's data outcome, we drafted an email to Anavex to express perturbation over the companies willingness to keep investors abreast of important developments in their clinical trials. Specifically, we are displeased that the company did not relay to investors earlier that most PDD patients were unable to continue in the OLE. Additionally, we felt that this data - while preliminary, was incomplete and partially unclear - and we expect better communication (especially if written) at this stage in development."
Det er jo absurd at en enkel menig mand gennem hans skriverier formår at (formodentlig) tegne et korrekt billede blot fordi, at Anavex endnu engang er ganske tavse.
Tavsheden gør at man automatisk tænker at der må være ugler i mosen. Så kan man vælge at tillægge en stor værdi i de skriverier som forekommer fra hobbyentusiaster, men det ændrer ikke på den amatøragtige PR indsats fra Anavex.
-
Anavex PDD OLE har været udfordret ad COVID-19!
Efter det fantastiske fase 2 forsøg i PDD på 14 uger med 132 patienter, ser det ud til, at der pga. af COVID har været en pause på hele 41 uger, før OLE forsøget blev sat i gang!
Både i Spanien og Australien måtte man ikke en gang forlade huset, medmindre man skulle købe mad og andre kun meget nødvendig ting.
Dette kan vi nu se, at have haft en voldsom indvirkning på indrulningen og fastholdelsen af OLE patienterne.
Selv med de tilbageværende mindre antal patienter har man dog stadig set et klart signal på effekt af 2-73.
I perioden med den tvungne pause på 41 uger, så man en tydelig forværring i patienterne.
Da man genoptog medicineringen med 2-73 (stadig under skrappe Corona restriktioner), så man til gængæld en lige så stor positiv effekt i patienterne!
Dette er et stykke fra det udfald, som vi havde håbet på, hvor største del af patienterne forhåbentlig havde gennemført alle 48 uger og med en effekt svarende til det vi så fra PDD fase 2 forsøget på den høje dosis på 50 mg.Dette er dog stadig et relativt stærkt signal for, at 2-73 har en meget positiv effekt på patienterne - og samtidig viser, at 2-73 skal indtages dagligt i mange år frem for at bibeholde effekten - dvs. set fra et medicinalselskabs synspunkt et ønskescenarie, med fortløbende salg.
Signalet fra OLE er også stærkt nok til, at en ekspertgruppe, som tidligere beskrevet, har udvalgt 2-73 som et af de bedste bud på en effektiv behandling i Parkinson.
Det nye fase 3 forsøg får en varighed på 6 mdr. - de nærmere forhold og finansieringen bliver nok uddybet inden forsøget opstartes.Jeffrey Cummings går på her kl. 17.35-17.50 DK-tid på AD/PD i Sverige - spændende om Anavex rådgiveren har noget vedr. 2-73 og Alzheimer.
HC Wainright har pr. 31. marts 2023 øget kursmålet fra 50 til 54 $.
Anavex JonesTrading gentager kursmål 58 $
https://www.marketbeat.com/stocks/NASDAQ/AVXL/price-target/ -
Anavex. Parkinson News Today - positiv artikel!
Uddyber ovenstående.
Long-term Anavex 2-73 reduced Parkinson's symptoms | Parkinson's...
One year of Anavex 2-73 treatment safely led to symptom reduction in 20 people with Parkinson’s dementia in a Phase 2 trial extension study.
Parkinson's News Today (parkinsonsnewstoday.com)
-
Anavex. OLE resultatet er nået til Australien.
Shake It Up Org. har tidligere været ude og annoncerer, at de betaler 50 % af Anavex`s næste Parkinson forsøg (fase 3).
SIUO er en pendant og samarbejder med MJFF og stiftet af en virksomhedsejer (robotteknologi) i Australien, der selv er ramt af Parkinson.Selvom Anavex og OLE har været meget hårdt ramt af COVID-19, har nu 4 analytiker reageret positivt på resultaterne efterfølgende med kursmål fra 40 - 58$. SIOU fremhæver især signalet på en fremgang hos patienterne, efter de genoptog medicineringen med 2-73 efter pausen på 41 uger pga. COVID-19.
På den statslige database over div. forsøg, har der hele tiden været angivet et uændret antal patienter på 132 patienter i OLE forsøget - selvom Anavex kun havde formået at genoptage OLE forsøget med 33 patienter pga. COVID-19.
Dette har Anavex haft flere muligheder for at meddele markedet, men valgte at udlade.
Tro nok de fleste havde haft en forståelse for omstændighederne, men afspejler dog ledelsens forsatte dårlige kommunikation til os aktionærer.
OLE forsøget havde til formål at illustrere en langtidseffekt af 2-73 og pga. COVID-19, fik man nu også set, at effekten genskabes, når patienter genoptager behandlingen, efter at været faldet tilbage i løbet af den tvungne pause på 41 uger.
Der skulle køres et fase 3 forsøg uanset - spørgsmålet er så om det lave antal patienter har givet tilstrækkelig viden/signal til at sammensætte protokollen for dette nye fase 3 forsøg.
Ekspertgruppen i Australien mener det åbenbart og analytiker har også tolket signalet positivt.
Der planlægges derfor et 6 mdrs. forsøg.Største og næste milepæle er Peer Reviewet fra AD fase 2/3 - her er de første 4 mdr. nu gået siden præsentation på CTAD - så alt mellem 1-4 mdr. endnu.
RETT Excellence forsøget på 14 uger blev meldt færdig indrullet den 2. Februar 2023 - dvs. må være afsluttet midt/slut maj og så min. 3 mdrs. evaluering.
Vi har stadig mulighed for annoncering af opstart af div. varslede nye forsøg, samt evt. samarbejdsaftaler mm.Ting tager bare meget længere tid end forventet og COVID-19 har ikke gjort det nemmere.
-
Anavex Peer Reviewet evalueres af 3. Part.
Da det er en 3. part, der evaluerer data fra AD fase 2/3, inden det publiceres i et tidsskrift, har Missling nok ikke mulighed for at udmelde en deadline - men det tager forholdsvis lang tid. Typisk er der en løbende dialog mellem selskabet og 3. Part, inden det færdige resultat udgives.
Tidsskriftet skal også blåstemple om de kan stå inde for/have tillid til resultaterne, inden de vil udgive Peer Reviewet.Har ikke kunnet finde noget fra Jeffrey Cummings - havde der dog været noget væsentlig nyt vedr. 2-73, så skulle der have været udsendt en PR.
Det positive, når vi kigger tilbage trods div. udfordringer er, at alt omkring RETT har været positivt og at det er lykkes at indrulle flere patienter end nødvendig til det vigtige Excellence forsøg i børn.
Samtidig blev AD fase 2/3 forsøget også gennemført, uden et relativt stort frafald - trods COVID-19.Jeg bibeholder min størrelse af investering i Anavex, men øger ikke min position - der skal komme mere klarhed og skred i tingene, før sådanne overvejelser.
Afventer også evt. nyt i forbindelse med den årlige generalforsamling, som typisk afholdes her i april/start maj. -
Jeg har stor respekt for den tid som du ligger for Anavex, men desværre er mange af tingene jo formodninger fordi, at Anavex selv er fuldstændig stumme.
Hvor lang tid tager det normalt/traditionelt set med tredje part og et Peer review? Er der nogle der kan byde ind her af erfaring.
-
Snart under 8 dollar, jeg fatter ikke at alle disse positive data mv., bliver oversat til det her. Det her kan fandme ikke kun tilskrives US biotek. Min største positioner er Fingerprint cards og Anavex, det kan en beostær eller en han chimpanse i Københavns Zoo gøre bedre..
-
Dygtige Trainguy1 på Stocktwist har kontakted Anavex presse officer som følger:
Trainguy1
6:37 AM
$AVXL I sent several questions to Anavex IR requesting details about clinical trials. They declined to respond, but finished their reply with the following blurb, which provides optimism for Q2."We are working on a number of initiatives, including updating the powerpoint and releasing additional press releases, but at this time we have no further comment."
-
5 af bestyrelse medlemmerne har fået tildelt muglighed for at købe aktie "options" i slutning af march måned.
50.000 stk til 8.57$ per person.De kan så købe de aktier imellem 31/3-2024 og senest 31/3-2033 til 8.57$ uanset hvad prisen er på market.
Ikke en dårlig ting at have i sin kontrakt, isaer ikke hvis Anavex bliver godkendt i en eller flere indikatorer.
Det hjælper nok meget på at de mennesker bliver i firmaet HVIS de tror på casen og arbejder hårdt, en gulerod foran næsen om man vil.
-
Anavex. Generalforsamling den 23. maj 2023 - med fremmøde.
Disse optioner er ikke meget værd, sålænge aktiekursen er på nuværende niveau og under 8,57 $.
Måske de ville have foretrukket kolde $, hvis fremtiden så dårlig ud?
Stemningen og spørgsmålene ved den kommende GF, bliver ulige mere positive med evt. gode nyheder før - de seneste år har han kunnet "gemme" sig bag en skærm og mere eller mindre sorterer i de evt. kritiske spørgsmål.
Vi må se hvor "kold i r...." Missling eller om han for en gang skyld leverer noget med kød på?Tildelingen af optioner må alt andet lige tolkes positiv.
-
Det er røverri ved højlys dag. En warrant pakke som den der. Hvor man har 10 år til at udnytte den.
3 år hvor man "optjener" 1/3 hvert år. Det andet er bestyrelsen der beriger sig selv.
-
Jeg vil blive meget skuffet hvis Missling ikke kommer med betydelige nyheder før generalforsamling den 23 maj og han kommer rigtigt i skudlinjen.
Jeg ser det som positivt at det bliver et åbent møde da han overhovet ikke virker som typen det kan lide at have sure aktionærer som måske råber af ham og skriger; hvad fxxxxx er meningen!!!!!
Saa baseret på det tror jeg der kommer noget nyt med kød på og han for en dag i solen den 23 maj.
@Troldmanden; er det ikke meget normalt i USA?
-
@anavex
Min mistillid til firmaet vokser kun. Holder fast i min plan... de kan jo overraske.Men historikken siger noget andet. Jeg tror ikke på nogle store nyheder inden GF. Ønsker de kun AD resultaterne ud i en peer-review når de det aldrig inden slutningen af maj. Særligt ikke fordi de har taget år om at analysere nogle af deres andre studier... til gengæld ser jeg frem til at nogle måske koger over til den GF.
-
De har selv solgt aktier til en kurs lidt over kurs 10$ som gav et provenue på 7,7 mil $ læste jeg et sted, de var vist gået efter 50 mil.... Kan ikke lige huske hvor jeg læste det..
Lidt surt at sælge aktier til +10$ hvis der er super fantastiske nyheder på vej, og pt mangler de jo ikke penge.
Så med forbehold for overstående, da jeg ikke lige kan vedhæfte link.
Mvh
-
Jeg har set lignende, men det var Annovis Bio (ANVS) det drejede sig om.
Anavex søger en stilling besat til leder af R&D med reference til direktøren. Hvis ikke det er en erstatning for en tidligere ansat, er det positivt, at de har mod på at ansætte flere.
Mon ikke vi bare skal have lidt mere tålmodighed.
Partneraftale er min drøm

God påske !
-
Anavex 10 stillingsopslag og nyt patent.
https://image-ppubs.uspto.gov/dirsearch-public/print/downloadPdf/11617734
Missling på en konference den 1.-2. Maj.
https://events.precision-globe.com/single-event/precision-in-clinical-trials-summit-boston-may-1st-2nd2023Alt dette er dog ligegyldigt, hvis skidtet ikke skulle virke!!
Ville man forsætte med især at ansætte flere folk, hvis man ikke havde bare nogenlunde gode data?
Ville man ikke spare på resurserne, fremfor at udvide arbejdsstyrken og øge aktiviteten?Anavex`s kommunikation til os aktionærer og markedet er meget mangelfuldt - mildt sagt, men de må ikke ligge inde med oplysninger, som f.eks modsiger deres udmelding om, at de opnåede de både primære og sekundære mål i AD fase 2/3 forsøget den 1. December 2022 - dette ville sandsynligvis føre til søgsmål og konsekvenser fra SEC mm.
At de formår at hente en 3. tidligere FDA ind (efter data fra AD fase 2/3) og at uvilligdige eksperter ser 2-73 som bedste bud på en behandling i Parkinson peger i en positiv retning.Reelt kan vi ikke vide noget med sikkerhed pga. den mangelfulde kommunikation, men Anavex ligner ikke et selskab, der er på vej til at lukke og slukke - tværtimod!
Kursudviklingen for XBI-indekset (forsøg f.eks at sammenligne kurven for Anavex og XBI fra 1/1 2023 frem til nu - bevægelserne er lidt forskudte, men næsten synkron) og for rigtig mange andre selskaber har været ramt af den generelle usikkerhed i markedet og især selskaber uden garanti for indtjening som Anavex er nok ikke der de fleste sætter deres penge i krisetider - der vægtes generelt nok her mest på stabilitet og "sikker selskaber".
Tror stadig på casen og en afklaring seneste i løbet af 2. halvår af 2023 med Peer Review for AD og RETT fase 3 data fra Excellence.
Det er dog biotek og her er intet reelt sikker, før man har en endelig markedsgodkendelse i hånden!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind