Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #406

    Jeg er helt med på Kun Jin som der blev skrevet en del om rundt omkring på de forskellige fora da nyheden kom frem.

    Er en ansættelse hos FDA et kvalitetsstempel? Jeg spørger af ren uvidenhed. Herhjemme er det at være ansat 27 år i et offentligt anliggende i sig selv på ingen måde et kvalitetsstempel, nok nærmere tværtimod.

    Hvem er der ellers ansat af dygtige medarbejdere direkte hos Anavex? Jeg har længe forsøgt at snuse det frem på LinkedIn, men det er begrænset hvor meget jeg finder det.

    Mayo har jeg respekt for, men jeg kender ham ikke personligt og jeg har derfor halvsvært ved at bedømme ægtheden i de påstået samtaler.

    Misforstå mig ikke, jeg er selv lastet med 1000 AVXL aktier, men det er sundt med en hvis mængde skepsis, især med tanke på at vi nu har ventet 8 måneder på artiklen. Ansættelsen af Kun Jin ser jeg også som ret positivt.

    1 Reply Last reply
    5
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #407

      "Han er leder af statistisk afd i Anavex og vil nu have indgående kendskab til resultater og virksomheden. Tvivler på, at han bliver siddende, hvis Missling er en bedrager !"

      Hvilken årgang er Kun Jin fra? Anavex er vel ikke den sidste store løncheck inden man lader sig pensionerer?

      1 Reply Last reply
      3
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen
        wrote on sidst redigeret af
        #408

        Som skrevet er det ikke et 100% bevis. Men alt kan man jo sætte spørgsmålstegn ved - men hvorfor ?

        Flere andre medarbejdere er meget kvalificerede og anerkendte eksperter indenfor bl.a. rett (Kaufmann) https://scholar.google.com/citations?hl=da&user=5TQE7xgAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate

        En række eksterne KOL/eksperter står opført på hjemmesiden. En stribe af professorer, MD, Phd, MBA etc

        Fuskerfirma - næppe.

        Men jo heller ikke 100% garanti for succes, idet biotech er med indbygget høj risiko.

        1 Reply Last reply
        5
        • K Offline
          K Offline
          Kyed01
          wrote on sidst redigeret af
          #409

          Part 1:
          Jeg tror skam heller ikke at han fusker som sådan, men måden data fremstilles på er noget forvirrende og vildledende ifølge dem som har forstand på den slags (ikke mig, ha-ha). Det er så kompliceret med de data fra forsøg og kan fremstilles så det ser godt ud men virkeligheden er en anden med mindre alle kortene er lagt på bordet.
          Vi har endnu ikke set et fuldt data set fra en eneste indikation, hvorfor ikke om man må spørge?
          Jeg tror det kan værre en af årsagerne til at de ansatte en anden FDA medarbejder, rede trådene ud for Missling og præsentere nogle data set som FDA kan tyde.
          Missling sagde at ende punkterne var mødt i AD 2/3, det er strafbart at lyve om den slags men nu er det 9 måneder siden top line data så vi vil gerne snart se noget mere.

          1 Reply Last reply
          6
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01
            wrote on sidst redigeret af
            #410

            Part 2:

            Hvis man køber en dejlig stor 20 cm høj lagkage vil man nok føle sig snydt når man kommer hjem og finder ud af at de øverste 10 cm er flødeskum.

            Det er det jeg er lidt bekymret over.

            Okay det værre sagt så er der mange positive ting at huske på, bla at 2-73 i nogle tilfælde kan reversere sygdommen(ene) hvilket jo er helt fantastisk og ikke set før. Alle der har fulgt casen ved at hvis AD er for fremskredet er der ikke noget at gøre længere da hjernen er beskadiget for meget, men forløbet kan bremses.

            Det der er på marked for AD er mildest talt noget lort og en del eksperter sår tvivl om det overhovet hjælper. Mon ikke 2-73 kan gøre det bedre i tidlig AD patienter, jo det tror jeg men ved ikke hvor meget og hvor mange i patient grupperne?

            Ja-ja Missling har jo lovet mere i slutningen af året så vi må bare vente lidt endnu, det er vi jo blevet ret gode til, at vente!

            1 Reply Last reply
            7
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden
              wrote on sidst redigeret af
              #411

              Der er over 18.000 ansatte i FDA, så mon ikke stort set alle US selskaber har flere tidligere FDA ansatte.

              På Netflix er der kommet en ny serie der hedder "Painkiller".Den handler om hvordan Purdue Pharma manipulerede/bestak flere forskellige instanser herunder FDA for at få OxyContin godkendt.

              Serien viser hvor ulækker branchen også kan være. Grådighed der overskygger alt andet og ufattelig mange personer har lidt (og døde) pga det.

              Jeg er slet ikke i tvivl om der er andre selskaber og individuelle personer der forsøger og rent faktisk lykkedes med at manipulere med kliniske data. Effekt og side effect

              Jeg siger IKKE Anavex gør noget lignede. Blot at vi som investor skal være bevidst om den høje risiko der er i denne branche. Og at selv professionelle individer i branchen, kan til tider have svært ved at forstå/gennemskue alle date, der kommer ud på specifikke lægemidler under udvikling.

              i DK kan jeg huske Neurosearch der først fik sendt ret positive data ud på et stof rettet mod Huntington. Kursen steg massivt.

              1-2 mdr senere kom der så en meddelelse ud, at de første data var præsenteret for positiv. Effekten blev nedjusteret hvorefter kursen kollapsede.

              1 Reply Last reply
              2
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #412

                Jeg husker godt din begejstring for NEUR.

                Nu er der gået lidt mere end et par måneder efter offentliggørelsen af AD data så mon ikke de havde fundet de fejl der måtte være ift offentliggørelsen af data.

                At skræmme investorerne NEUR har du da lov til. Men selskaberne tåler ikke sammenligning.

                Mht Kun Jin så er han jo ikke blot en blandt 18.000 i fda. Han bestred en topstilling i nøjagtigt det sygdomsområde Anavex arbejder. Så et super catch af Anavex og få hyret ham ind op til en NDA.

                Brug lidt tid på at studere selskabet i stedet for at generalisere omkring biotech.

                1 Reply Last reply
                2
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #413

                  Kun Jin tjente godt i fda og havde næppe økonomisk behov for at flytte til Anavex:
                  https://www.federalpay.org/employees/food-and-drug-administration/jin-kun

                  Hans meriter fremgår af pressemeddelelsen ved forfremmelsen:
                  https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-appoints-former-fda-lead-neurology-statistician-as-vp-head-of-biostatistics

                  Ikke en tilfældig fda ansat !

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #414

                    "Kun Jin tjente godt i fda og havde næppe økonomisk behov for at flytte til Anavex:
                    https://www.federalpay.org/employees/food-and-drug-administration/jin-kun"

                    Interessant. Jeg har svært ved at vurdere om det er i samme niveau som man finder hos eksempelvis BP.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #415

                      Hold da op, der var nogle som skulle ud med det samme kl 19:57. 58.000 stks.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • TDT123T Offline
                        TDT123T Offline
                        TDT123
                        wrote on sidst redigeret af
                        #416

                        Bare det ikke var Missling 🙂 måske en der blev lidt træt af, at alle nyheder pt er fra trejdepart (skribenter med nærkontakt til 2 part)

                        Market er ikke super pt. Det gør det jo ikke bedre, at vi så har at gøre med High Risk.

                        Måske nogle banditter, de såkaldte ind.investorer som lige skulle teste støtten.

                        Eller.... måske der skulle betales termin, eller afdrag på indkøb af hus båd på forventninger om, at allerede nu troede person han var blevet anavex millionær.

                        Spøg til side, lad os nu få noget med kød på............

                        Har startet mit swing igen.....

                        Mvh

                        Torben

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • B Offline
                          B Offline
                          Boersboe
                          wrote on sidst redigeret af
                          #417

                          Anavex

                          Ja, man går da efterhånden også selv med salgstanker. Min mulige gevinst nærmer sig 0 kr. Inden længe formoder jeg den er negativ. Jeg forsøger dog, at holde fast i min strategi med tidligst at sælge til nytår, men det er svært. Jeg har efterhånden svært ved at finde noget positivt at sige om Anavex - fraset deres halvfærdige præsentationer af formodede gode studier. Så findes der lidt dyrestudier, men hastigheden hvormed Anavex kommunikerer og tilsyneladende arbejder er langsom. Så langsom at jeg ser det som en reel risiko, at en anden spiller med en sigma-1 receptor agonist kommer først på flere indikationer.

                          Jeg tror efterhånden mest på, at jeg må finde en anden investering der kan give mig råd til et sommerhus. Anavex kan måske give et shelter i haven :). Man kan altid håbe at jeg tager fejl, men et par ny-ansættelser i Anavex har ikke givet mig ekstra håb. Blot for at kommentere på den seneste tids diskussion.

                          1 Reply Last reply
                          8
                          • B Offline
                            B Offline
                            Boersboe
                            wrote on sidst redigeret af
                            #418

                            Anavex
                            @Milito
                            PS: Ansat i et offentligt anliggende i >20 år er vel hverken værre eller bedre end et privat anliggende inden for videnskab? Tror feks at der relativt set er flere naturvidenskabelige nobelprismodtagere fra "offentlige anliggender" end der er fra private. Ligesom at medicinal industrien i flere tilfælde er dybt afhængige af medicinske eksperter fra "offentlige anliggender".

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #419

                              Du har givetvis ret, da jeg kun kan relatere det til mit professionelle virke som teknisk ingeniør (og ikke indenfor det medicinsk område), hvor det i den grad er svært for styrelser og myndigheder at tiltrække (og især fastholde) dygtige medarbejdere, da lønnen er en del højere i det private arbejdsmarked.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01
                                wrote on sidst redigeret af
                                #420

                                @Boersboe: Sælge så tæt på resultater? Det er selvfølgelig din beslutning og kun din!

                                Jeg venter, isaer RETT/PDD er jeg positiv på.
                                AD? Ved det ikke men Missling var positiv og som sagt mange gange før: endepunkterne mødt.

                                Dr.Kun Jin:
                                "I'm honored to be joining Anavex and I am very much looking forward to helping guide the Company to secure access to better healthcare outcomes for families around the world," said Dr. Jin. "There is such a significant unmet medical need around the globe caused by Alzheimer's disease, Parkinson's disease, and neurodevelopmental diseases like Rett syndrome and Fragile X syndrome. Anavex has a cutting-edge technology that can make a great deal of difference to those patients. I believe I can make a substantial contribution at this very important time in the Company's transition towards commercialization."

                                Han siger vel ikke sådan noget hvis han ikke mener det?

                                Okay med over 27 år i FDA får han sikkert en ret god pension men hans omdømme er nok lige så vigtig for ham tror jeg, han har sikkert set resultaterne og ved om det er værd at værre med eller holde sig væk.

                                Link Preview Image
                                Page not found | Anavex Life Sciences

                                favicon

                                Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

                                Tasso hvor er du? Vi mangler dine fine indlæg.

                                1 Reply Last reply
                                7
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #421

                                  Anavex. Er her endnu!

                                  Når man tillader sig at trække stikket en uges tid til de norske elve, så betaler man i min stilling regningen efterfølgende med et ekstremt arbejdspres.

                                  Der har heller ikke været noget nævneværdigt nyt siden sidste udmærkede Q3 rapport den 8. august 2023.
                                  Som jeg tidligere har skrevet, så kan alt næsten koges ned til, om Missling er troværdig og om vi kan stole på de udmeldinger Anavex kommer med generelt.
                                  Missling er med 1.250.000 millioner aktier stadig en af de største aktionærer i selskabet - og med den viden han på nuværende tidspunkt må sidde inde, så har han ikke solgt nogen aktier, udover ca. halvdelen af de sidste tildelte 500.000 optioner til indbetaling af skat, genkøb af aktier og en personlig relativ mindre gevinst.
                                  Det 92 ugers OLE forsøg i AD (480 patienter) afsluttes juli 2024, så der må være rigtig meget viden om mange af disse patienters situation og oplevelser fra behandling, som Anavex og Missling må have kendskab til.
                                  Det giver i min optik heller ikke mening at Missling på Q3 nævner muligheden for at anvende OLE forsøget, som et evt. P4/kontrol forsøg ved en evt. acc. godkendelse af AD fas 2/3, hvis man ikke havde data, der forsat støttede udmeldingen om, at Topline resultaterne TLR er opnået pr. den 2. December 2022!

                                  RETT er både på baggrund af tidligere resultater og øvrige udmeldinger efter min overbevisning mere end 90 % sikker på en markedsgodkendelse og heraf tildeling af den værdifulde Voucher til ca. 100 mill. $, som ville overflødiggøre yderligere udvanding ved salg af egen aktier.
                                  Anavex ville herefter stå utrolig stærk til selv at kunne finansierer forsat udvikling eller stå meget stærk i en forhandlingssituation med en evt. partner.

                                  Vedr. kursudviklingen, er det bare det sædvanlige - uden nyheder i biotek er lig med faldende kurs.
                                  Som til kommentar til den "hønsegådsstemning", der er altid kommer, når kursen falder, trods gode nyheder, vil jeg gerne henvise til Helge Larsens knivskarpe indlæg længere oppe i tråden, hvor han netop beskriver de mekanismer og AI algoritmer, som aktiveres for at gøre småinvestorernes usikre.

                                  Følger forsat med mig vil som skrevet gerne starte en ny tråd, hvis vi forhåbentlig snart får afgørende nyt.

                                  Forsat god weekend.

                                  1 Reply Last reply
                                  12
                                  • T Offline
                                    T Offline
                                    toov
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #422

                                    Enig i at der er meget hønsegårdsstemning. Alligevel synes jeg Anavex skyder sig i foden ved at love endelige data indenfor "near future". Det er selvfølgeligt forskelligt hvad man forstår ved nærmeste fremtid, men når forsøgsfasen er afsluttet vil det efter min mening være væsentlig kortere end 12 måneder. Hele databehandlingen omkring Alzheimer forsøget virker kludret. Omkring RETT virker det som noget med stort kommercielt potentielle. I en artikel hvor Missling er medforfatter på argumenteres der for at små forsøgsgrupper kan anvendes selvom der ikke kan statueres statistisk signifikans. Det virker imidlertid ikke som om myndighederne deler dette synspunkt. Er der nogen der har input til godkendelsesprocessen ved små forsøgsgrupper?

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Boersboe
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #423

                                      Anavex

                                      @Kyed01: Ja, tæt på resultater... det kan vel diskuteres? Ved vi det med sikkerhed? Jeg ved godt Missling har sagt inden årets udgang mht resultaterne, men han er vist løbet fra løfter før? Han har som minimum benyttet tidsangivelser som "around the corner", hvor "around the corner" blev til mange måneder. Desuden har de ikke færdiggjort noget reelt endnu. De har en del bolde i luften, men den rygende pistol er udeblevet. Og den er udeblevet FOR længe efter min mening.

                                      Så henvises der til posiitive udtalelser fra en nyansat, men han udtaler sig selvfølgelig positivt om casen. Ellers kunne han lige så godt skrive sin egen fyreseddel. Har han et renomme at beskytte? Næppe. Han vil da ryge lige i glemmebogen, hvis han blev fyret i morgen for en løgn. Anavex er jo bare et lille firma - endnu.

                                      Ad hønsegårdsstemning. Jeg ved ikke helt hvad dette begreb dækker over. Hvis der hentydes til de mange kritiske røster - herunder undertegnede - så vil jeg skyde bolden tilbage på den anden banehalvdel, hvor flere skribenter virker overordentligt positive på Anavex. Her fokuseres der på udtalelser, nyansættelser, dyreforsøg m.m., som i sidste ende ikke er et bevis på noget som helst andet end teori, snak, cashburn og grundforskning.

                                      Jeg er med tiden blevet mere kritisk ift Anavex, da jeg ikke mener, at Anavex præsentere videnskabelige data professionelt. Jeg mener heller ikke, at de benytter tiden til deres fordel. De mange løse ender og det halvfærdige videnskabelige arbejder efterlader nogen skuffelse og "aktiverer" en god portion skepsis hos mig. Så bliver jeg heller ikke helt så skuffet, hvis Anavex viser sig at floppe eller miste markedet til en konkurrent. Her vil jeg gentage, at Anavex IKKE er den eneste spiller med en sigma-1 receptor agonist. Andre er på vej. De store medicinal firmaer kan køre kliniske forsøg med en uhyggelig hastighed.

                                      Jeg beholder mine aktier indtil videre og kommenterer helst først igen, når (bemærk ordvalget) der kommer noget videnskab med kød på.

                                      1 Reply Last reply
                                      8
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        Kyed01
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #424

                                        Stof til eftertanke Boersboe.

                                        Fandt dette paa Ihub mht mange bolde i luften:

                                        abew4me

                                        Re: Blarcasamine post# 428736

                                        Monday, August 28, 2023 4:27:23 PM
                                        Post# of 428787
                                        Yup. The only way that you can skip the required P1 and P2 trials and go directly to a P3 trial is if you are going to repurpose a drug for another disease.

                                        IMO, this is confirmation that Anavex will in fact be repurposing A2-73 after it is approved for Rett...which is exactly what I had outlined in my previous post a few weeks ago. (See below)


                                        abew4me
                                        Post# 426544
                                        Wednesday, August 09, 2023

                                        Yes. I think they'll present the OLE as an alternative to a full-blown confirmatory trial because their NDA (New Drug Application) will be focused on repurposing A2-73.
                                        This has been Anavex's plan from the beginning (IMO)...but the Covid virus delayed the approval of Rett. Now everything is back on track!

                                        Drug repurposing, or repositioning, is a strategy aimed at identifying new uses for already approved drugs, which fall outside their original medical indication. This strategy has led not only to the successful preclinical and clinical testing in multiple neurological disorders, but also to the reevaluation of disused drugs, epitomized by the remarkable case of thalidomide.

                                        In recent years drug repurposing has covered a wide range of neurological disorders, from neurodegenerative and neuropsychiatric to drug abuse-related disorders.

                                        Alzheimer's disease and Parkinson's disease, for example, are the two most common neurodegenerative diseases, for which only symptomatic therapies are available, while neuroprotective drugs are still an urgent unmet need. They are therefore in the top list of neurological disorders for the investigation of repurposed drugs, targeting both the disease neuropathology and symptoms.


                                        The FDA can approve an NDA (New Drug Application) with one successful P3 trial and the repurposing of an FDA-approved drug.

                                        So, if the FDA approves A2-73 for Rett, that would qualify for the first half of our Alzheimer's application. The other half would be our P2b/3 AD trial.

                                        IMO, this is the main reason why Anavex wants the FDA to approve Rett first. Once it is approved, they can expedite the entire process for our Alzheimer's application by simply repurposing A2-73. (Qualifying for the $100M voucher is a bonus)

                                        Our FDA guys know what they're doing...especially Dr. Jin.

                                        TGD and his team know what they're doing. Just sit back and enjoy the ride.

                                        Link Preview Image
                                        Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Yup. The only way that you can skip the...

                                        abew4me: Yup. The only way that you can skip the required P1 and P2 trials and go directly to a P3 trial is if you are going to repurpose a drug for another di...

                                        favicon

                                        InvestorsHub (investorshub.advfn.com)

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • F Offline
                                          F Offline
                                          Fandel
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #425

                                          Det er godt fundet Kyed01.

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger