Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #100

    Anavex 10 stillingsopslag og nyt patent.

    https://www.anavex.com/job-opportunities

    403 Forbidden

    favicon

    (image-ppubs.uspto.gov)

    Missling på en konference den 1.-2. Maj.
    https://events.precision-globe.com/single-event/precision-in-clinical-trials-summit-boston-may-1st-2nd2023

    Alt dette er dog ligegyldigt, hvis skidtet ikke skulle virke!!
    Ville man forsætte med især at ansætte flere folk, hvis man ikke havde bare nogenlunde gode data?
    Ville man ikke spare på resurserne, fremfor at udvide arbejdsstyrken og øge aktiviteten?

    Anavex`s kommunikation til os aktionærer og markedet er meget mangelfuldt - mildt sagt, men de må ikke ligge inde med oplysninger, som f.eks modsiger deres udmelding om, at de opnåede de både primære og sekundære mål i AD fase 2/3 forsøget den 1. December 2022 - dette ville sandsynligvis føre til søgsmål og konsekvenser fra SEC mm.
    At de formår at hente en 3. tidligere FDA ind (efter data fra AD fase 2/3) og at uvilligdige eksperter ser 2-73 som bedste bud på en behandling i Parkinson peger i en positiv retning.

    Reelt kan vi ikke vide noget med sikkerhed pga. den mangelfulde kommunikation, men Anavex ligner ikke et selskab, der er på vej til at lukke og slukke - tværtimod!

    Kursudviklingen for XBI-indekset (forsøg f.eks at sammenligne kurven for Anavex og XBI fra 1/1 2023 frem til nu - bevægelserne er lidt forskudte, men næsten synkron) og for rigtig mange andre selskaber har været ramt af den generelle usikkerhed i markedet og især selskaber uden garanti for indtjening som Anavex er nok ikke der de fleste sætter deres penge i krisetider - der vægtes generelt nok her mest på stabilitet og "sikker selskaber".

    Tror stadig på casen og en afklaring seneste i løbet af 2. halvår af 2023 med Peer Review for AD og RETT fase 3 data fra Excellence.
    Det er dog biotek og her er intet reelt sikker, før man har en endelig markedsgodkendelse i hånden!

    1 Reply Last reply
    10
    • SolsenS Offline
      SolsenS Offline
      Solsen
      wrote on sidst redigeret af
      #101

      Mange spørger sig selv: Hvorfor kommer de ikke videre med forsøgene.

      Jeg har to mulige forklaringer.

      Enten afventer de funding i form af en partneraftale eller på lidt længere sigt en sikkerhed for penge fra voucheren (approval rett børn).

      Eller er det netop den forbedrede version af Blarcamesine de afventer - jf patentet, som Tasso henviser til. Måske mindre dosering og mindre bivirkninger.

      IR har udtalt for længe siden, at de ville søge AD approval i år. Jeg tvivler på, at de selv ansøger. De bør have en større partner med ind over ansøgningen, da det kræver erfaring og store ressourcer at udarbejde en sådan.

      Så min vurdering er, at først en partner og så igangsættes forsøgene - Missling har sagt på en cc for nylig, at ventetiden på de planlagte forsøg snart er slut.

      Det tager måneder at lukke en partneraftale, hvorfor tålmodighed er et must i biotech.

      1 Reply Last reply
      7
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #102

        Anavex. Lane Simonian fra Seeking Alpha.

        Access to this page has been denied

        px-captcha

        favicon

        (seekingalpha.com)

        Konklusion for Anavex - Lane Simonian er stadig positiv trods anmærkninger på div. udmeldinger fra Anavex og deres måde at præsenterer de hidtil ellers tilsyneladende positive resultater.

        Anavex might still perform somewhat better than Aricept and simufilam for mild cognitive impairment and mild Alzheimer's disease because in addition to being a sigma-1 receptor agonist, it may also acts as a direct antioxidant. More importantly that combination can potentially almost stabilize early stage Alzheimer's disease for at least two to three years. For that reason, Anavex likely remains a good investment, despite underlying issues regarding its data.

        Anavex's blarcamesine acting as a sigma-1 receptor (with its amine and methyl groups) and as a possible antioxidant (as a tetrahydrofuran derivative) not only slows down the production of oxidants, such as hydrogen peroxide and peroxynitrite, it also may partially remove these oxidants and reverse part of their damage and thus help nearly stabilize mild cognitive impairment and mild Alzheimer's disease for at least three years. For certain individuals who respond well to the drug without major side effects, it offers some hope in a field littered with failures or "manufactured" successes.

        1 Reply Last reply
        6
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #103

          Anavex. Ansatte gennem årene + de 10 nye opslag.

          2013...Dr. Missling is hired
          2014 = 4 employees
          2015 = 7 employees
          2016 = 10 employees
          2017 = 10 employees
          2018 = 13 employees
          2019 = 16 employees
          2020 = 20 employees
          2021 = 25 employees
          2022 = 38 employees

          Ligner som nævnt ikke et selskab, som ikke tror på en positiv fremtid?

          1 Reply Last reply
          9
          • P Offline
            P Offline
            PALO
            wrote on sidst redigeret af
            #104

            Hvad er, efter jeres mening, et realistisk 12 måneders kursmål for Anavex? Analytikerne ligger mellem 28$ og 58$, men umiddelbart skal der jo ske noget helt ekstraordinært, hvis den pludselig skal derop. Hvad tænker i? Fremragende vidensdeling her i tråden, tak for det!

            1 Reply Last reply
            4
            • H Offline
              H Offline
              Hyst
              wrote on sidst redigeret af
              #105

              Spørgsmålet er om det er det vidundermiddel som mange udråbte det til, eller om det blot giver en forbedring.
              Bivirkningsmæssig er det langt bedre end andet men der mangler overbevisende data lader det til.

              Jeg holder stadig de ca. 4% af mine investeringer i Anavex, men satser ikke hele butikken.

              Tasso's link fra Seeking Alpha er værd at læse - bemærk: "Anavex might still perform somewhat better......"
              Om han er kvalificeret til at udtale sig ved jeg ikke.

              Vi venter fortsat på overbevisende data der anerkendes af den videnskablige verden.

              1 Reply Last reply
              4
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #106

                De har vist, at Blarcamesine har signifikant effekt i Parkinson, Alzheimers og Rett.

                Hvor er tvivlen 🙂

                Message bords er håbløse at læse. Fyldt med tosser og kun få kan bevare fokus på hvad der er sandt og falsk.

                Jeg sover godt og på et eller andet tidspunkt kommer belønningen. Men det er muligt, at vi skal meget igennem inden.

                1 Reply Last reply
                10
                • K Offline
                  K Offline
                  Kyed01
                  wrote on sidst redigeret af
                  #107

                  PALO1: Umuligt at sige selvfølgelig, analytikere er generelt konservative.
                  Analytikere har langtfra altid ret, de kommer med et kvalificeret gæt.
                  En godkendelse i en af de sygdomme som Anavex kører forsøg i vil "trigger" en kurs eksplosion af rang.
                  Det er netop derfor så mange af os er i biotech, 1000-2000% over få dage er set før.
                  Det er ikke nemt at finde det rigtige selskab, langt de fleste fejler, isaer i CNS sygdomme, 98% eller der omkring.

                  Der er ikke tvivl om at Blarcamesine (2-73) virker efter min mening, spoergsmaalet er bare hvor godt virker det.

                  Det er mit ukvalificeret gæt, ha-ha.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst
                    wrote on sidst redigeret af
                    #108

                    Tvivlen er der jo, ellers ville fortsat gentagne gange skrive "hvis skidet virker".

                    Kun at fokusere på de positive melding kan være farlig, men er menneskeligt, eller som
                    @Boersboe skiver:

                    "Heldigvis så er eksempelvis Tasso1 god til at gøre opmærksom på, når oplysninger skal tages med forbehold. Og det med god grund.

                    Ovenstående hører ikke under kategorien velovervejede spekulationer i min optik. Særligt ikke når det foregår så massivt som aktuelt. Det skyldes jo tavsheden fra Anavex, hvilket lader folks tanker og ideer løbe bananas.

                    Der er rigtig nok nogle folk tæt på Anavex og diverse forsøg, som melder om utrolige og/eller gode effekter af 2-73. Men det er ikke et ukendt fænomen, at de som arbejder intenst med et projekt også ønsker det bliver en succes. Det sker også inden for videnskaben. Så mister man nemt jordforbindelsen eller vender det blinde øje til et problem. Deraf er peer-review et særdeles vigtigt redskab, da der her kommer second opinions fra fagfolk, der ikke har noget at vinde eller tabe i sagen. De kritiske øjne er guld værd og kan blåstemple casen. Det mangler hos Anavex. Det ikke bare mangler, men de har lovet artikler i flere indikationer i relation til flere studier, som aldrig er kommet. Desuden er den fulde analyse af seneste AD studie ej heller kommet på gaden. Den analyse er angiveligt udført af et eksternt firma... hvor langsomt arbejder det analysefirma? I princippet må Anavex vel heller ikke holde data tilbage, hvis det for alvor har betydning for kursen. På den anden side er USA - og US børsen - indimellem jo en lidt fordækt forretning.

                    Nå, men LLi du har jo ganske ret. Selvfølgelig gælder det om at gætte på hvad fremtiden bringer. Investerer man på gammeldags maner, så forventer man jo, at selskabet vokser og gør god forretning over tid. De gæt kan man gøre på forskellige grundlag, og her pointerer jeg blot, at man aktuelt mangler et godt grundlag. Særligt fordi Anavex mangler kommunikation og mangler at overholde hvad de lover. Derimod flyder der med alle mulige spekulationer, som man så begynder at basere sin case på. Det er usundt efter min mening. Uanset hvor god man er til sin kildekritik, så slører det, det overordnede billede. Så jeg råber på besindighed - og en smule irritation over ledelsen hos Anavex :)"

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • K Offline
                      K Offline
                      kalu
                      wrote on sidst redigeret af
                      #109

                      Hej Jeg investeret i annavex; men ny til proinvestor. Mit spørgmål til OLE studiet.
                      Her blevet der observeret en forbedring grundet medicinen på
                      a) den store gruppe
                      b) med en efterfølgende forværring når medicinen ikke blev taget under covid lockdown
                      c) en forbedring når medicinen igen blev taget; men af en meget mindre delmængde af patienterne

                      Det er jo udgangpunkt et meget stærk signal om kausal sammenhæng mellem medicinen (lyset tændes når man trykke på knappen, slukkes når man trykker igen osv.).

                      Men det kan i princippet også skyldes bias i patientgruppen i perioderne "a", "b", "c". Det er vel elefanten i rummet ?

                      Resultaterne fra OLE vil være mest overbevisende hvis gruppen i
                      1) "a" og "b" ens /b næsten ens
                      2) gruppen i c kun sammenlignes med de samme patienter fra phase b

                      Er der nogen som ved hvordan det forholder sig. Er det beskrevet ?

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #110

                        Her er oprindelige forsøgsresultat:
                        https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-presents-proof-of-concept-controlled-phase-2-clinical-trial-data

                        Bemærk 3 grupper hhv 30, 50 mg og placebo - 132 pts i alt.

                        Her er OLE opfølgningen:
                        https://www.anavex.com/post/anavex-2-73-blarcamesine-shows-clinical-benefit-in-long-term-48week-phase-2-extension-study-in-pdd

                        Kun 33 pts er med i OLE pga at covid-19 forsinkede forsøgets start med ca 41 uger - forklaring på det lille antal der er med i OLE kan være mange og det er et af de spørgsmål der står tilbage. Men sygdommen, alder og corona har helt sikkert gjort sit til de lave antal.

                        Det er ikke oplyst, hvorledes de 33 pts deltog i det oprindelige forsøg (behandling ctr placebo).

                        Med gennemsnitlig er deres tilstand forværret på flere målepunkter i de 41 uger, hvor ingen modtog Blarcamesine. Efter genoptagelse af behandling for nogle og påbegyndt behandling for andre forbedres flere målepunkter.

                        Anavex oplyser ikke for meget, men nærmere for lidt. Dog tilstrækkeligt til at man kan se, at der sker forbedringer på flere punker, som ikke tidligere er set med andre stoffer.

                        Jeg tror de helt bevidst ikke oplyser for meget af hensyn til konkurrenter mv.

                        En dag får vi sikkert alle detaljerne oplyst.

                        1 Reply Last reply
                        9
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #111

                          Anavex Webcast den mandag den 17. april kl. 14.00 DK-tid.

                          22nd Annual Needham Virtual Healthcare Conference 2023 on Monday, April 17, 2023, at 8:00 AM ET.

                          Webcast kan følges live via link på hjemmesiden: https://www.globenewswire.com/Tracker?data=CXojiC4ZbJCWsT8u7SlhYKrhkcv-b0OKh_76lgMJmf7JmF7VPtwSUdeJRVCJChTQy7EQjJuqBzD1wQ65Mq_ohQ==

                          Just a moment...

                          favicon

                          (quantisnow.com)

                          Nu skal Anavex til at underbygge de data og de planer man har meldt ud.
                          Tror der pågår mange ting bag ved kulisen og at der arbejdes på flere plan, både med at sætte puslespillet fra deres data rigtig sammen og med en forventning om ekspansion/udvikling med flere forsøg og ansatte, samt samarbejde/partneraftaler.
                          Positivt at der langt om længe er lidt kommunikation igen - håber vi denne gang får flere svar end nye spørgsmål.
                          Et eller andet sted har jeg også en forventning om, at ledelsen skal forsøge at "sælge" sig selv bedst muligt inden generalforsamlingen den 23. maj - dette gøres bedst med konkrete data og fastsættelse af en tidslinje for slagplanen fremadrettet, der er baseret på overbevisende resultater og indgåede aftaler med myndighederne.

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • SolsenS Offline
                            SolsenS Offline
                            Solsen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #112

                            Kunne være interessant, hvis det er Blarcamesine dette møde omhandler:

                            Link Preview Image
                            Major Research Breakthrough: A New Biomarker for Parkinson's

                            In this special Third Thursdays Webinar, we discuss the most significant breakthrough to date in the search for a Parkinson’s biomarker: a highly accurate biological test for Parkinson’s disease. The test is capable of objectively and reliably detecting the disease at the molecular level — even before the onset of symptoms. The discovery, announced on April 12, will transform every aspect of drug development and ultimately clinical care. Our panel of experts from MJFF and our landmark clinical study, the Parkinson’s Progression Markers Initiative, discuss the groundbreaking implications of the findings and answer questions from the audience.

                            favicon

                            The Michael J. Fox Foundation for Parkinson's Research | Parkinson's Disease (www.michaeljfox.org)

                            1 Reply Last reply
                            7
                            • H Offline
                              H Offline
                              Hyst
                              wrote on sidst redigeret af
                              #113

                              Måske er det mere dette der er på dagordenen:
                              https://www.nature.com/articles/s41531-023-00496-y

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • BudweisB Offline
                                BudweisB Offline
                                Budweis
                                wrote on sidst redigeret af
                                #114

                                Det er ikke helt utænkeligt. Timingen passer godt med de resultater der netop er rapporteret fra Australien, hvor MJF også har været aktiv sponsor. https://shakeitup.org.au/new-treatment-shows-clinical-benefit-in-patients-parkinsons-disease-dementia/

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #115

                                  Ikke alle er lige enige omkring de "free" optioner ....
                                  Min yndlingsfarve er ikke rød/ og gider ikke engang at tage flere swing her....

                                  Tror ikke på tålmodighed manipulation corona og alt det andet, lige ved og næsten er skyld i kursen, det efter min personlige mening, ene og alene ledelsen i anavex som bærer ansvaret, deres udmeldinger til market er af ringe kvalitet, deres udskudte deadlines osv. Og det er yderst sjældent short drengene ikke har ret..

                                  Det er forhåbentligt kun for nu, og vi engang i 2024 muligvis bliver belønnet med et nyt patent og et nyt australsk forsøg...

                                  Lidt sarkastisk herfra, jeg tror stadigvæk på casen 70/30 og holder hele vejen.

                                  Dog elendig ledelse, dårlig IR afdeling, og ikke mindst er man i tvivl om data/forsøg/afslutninger og forventninger til kalenderen, så det bedre intet at sige, frem for at komme med udmeldinger som rammer måneder/kvartaler forbi, bliver faktisk lidt i tvivl om de overhovedet har ramt en deadline nogensinde.

                                  Jeg skal ingen steder, bare lidt træt at tålmodighed tålmodighed vente vente og udmeldinger om nye patenter forsøg mm. Kom nu over den målstreg med bare et produkt fra deres efterhånden lange pipeline

                                  Mvh

                                  Torben

                                  111958_444511EB_6413_4192_95C2_E655A0287FF1.jpeg

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #116

                                    Anavex. Det er nu 4. gang på et år, hvor vi har været nede på omkring de 7,50 $ - de tre foregående gange er vi inden for få uger kommet relativt hurtigt op igen på en to-cifferet kurs igen.
                                    Teknisk set og sammenholdt med kommende webcast og forventede snarlige udmeldinger omkring udviklingen i casen, så kan vi kun håbe på, at historien og kursudviklingen gentager sig.
                                    Kursmæssigt ligner nuværende kurs umiddelbart en bund - både i forskellige præklinske og kliniske forsøg har 2-73 udelukkende vist positive signaler/resultater - nu er det tiden til at Anavex får dette omsat til noget mere konkret, som viser at casen kan nå hele vejen I mål.

                                    Satser på at bunden er nået denne gang og en vending understøttes af positive nyheder fra Anavex de næste dage/uger!

                                    • igen kan vi kun formode og gætte, når Anavex stort set har lukket ned for kommunikationen den sidste tid - men selv når tingene har set kursmæssig positiv ud, har den manglende/dårlige kommunikation fra ledelsen desværre været normalen igennem de godt syv år jeg har været investerer i selskabet.
                                    1 Reply Last reply
                                    12
                                    • TDT123T Offline
                                      TDT123T Offline
                                      TDT123
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #117

                                      Enig tasso1 i det meste, dog er biotek bundløs, bunden nu kan være bunden indtil en ny bund er bunden, osv
                                      Anavex kom så for s….

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • F Offline
                                        F Offline
                                        Fandel
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #118

                                        Enig i: kom så for s....

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • TDT123T Offline
                                          TDT123T Offline
                                          TDT123
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #119

                                          Fra 14+ til 7+ på usikkerhed og mistro......

                                          Nå men, op skal den nok komme igen det kræver kun sådan ca. 100% 🙂 men vi er her jo for de 1000% så hvad betyder 100% her og 100% der

                                          70$ er vel ikke utænkeligt, hvis der er hold i casen

                                          Mvh

                                          111970_5C6B99CF_B0C7_48F7_AAE7_007365FB4C4B.jpeg

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger