Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Scandinavian Medical Solutions A/S (SMSMED.CO)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
48 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    koden
    wrote on sidst redigeret af
    #26

    okay... 17% ned...så det kan også gå den anden vej.
    Men svært at finde nogen nyhed om det

    1 Reply Last reply
    3
    • FieF Offline
      FieF Offline
      Fie
      wrote on sidst redigeret af
      #27

      https://www.investtech.com/dk/market.php?CompanyID=45104684
      RSI på 94

      1 Reply Last reply
      3
      • K Offline
        K Offline
        koden
        wrote on sidst redigeret af
        #28

        Forstår ikke så meget af den slags...
        Men det betyder vel at den er steget meget og skal puste ud.
        Men at den umiddelbart vil fortsætte op.

        Eller sagt på anden måde..mange har købt i kurs 4-5 stykker og kan nu se en pæn gevinst og har solgt ud.

        1 Reply Last reply
        4
        • TheNoteT Offline
          TheNoteT Offline
          TheNote
          wrote on sidst redigeret af
          #29

          Scand. Med .. i disse tider er det unægteligt svært at udtale sig om kurser, men set på tidligere adfærd plejer aktien at finde fodfæste efter nogle få dage. Og ja, en profittagning er vel heller ikke uventet efter stigningerne. Så det var vel kun et spørgsmål om hvor og hvornår. Casen fejler ikke noget, og så må vi se hvor aktien bunder ud.

          mvh

          1 Reply Last reply
          2
          • T Offline
            T Offline
            TrailerKongen
            wrote on sidst redigeret af
            #30

            Den virker altså lidt 'dyr' nu. P/E (2023) på ca. 30. Og en megen beskeden EBITDA vækst på knap 5%. Tænker der skal komme en opjustering i løbet af året for at holde momentum.

            1 Reply Last reply
            1
            • TheNoteT Offline
              TheNoteT Offline
              TheNote
              wrote on sidst redigeret af
              #31

              De er jo stort set kun lige kommet ud af starthullerne. Den P/E kan du ikke bruge til noget. For mig at se ligger det i styrken i forretningsmodellen. Og brutto tallene er flotte og flot vækstende. Men sådan har vi jo fokus forskellige steder. Fortid, nutid - fremtid !

              🙂

              En anden og måske mindre ting, men i podcasts er jeg dybt imponeret over den saglighed og også ærlighed der lægges for dagen. Disse gutter er dybt kompetente og fremstår som særdeles sympatiske. DER .. er jeg ikke bange for at lægge en skilling !

              Mvh

              1 Reply Last reply
              3
              • T Offline
                T Offline
                TrailerKongen
                wrote on sidst redigeret af
                #32

                Sådan set enig 'The Note'. P/E'er ikke (altid) anvendeligt for vækstselskaber. Specielt i startfasen af vækstrejsen. Men der er for mig at se rigtig mange som er hoppet med på vognen her på det seneste. Ikke særlig rationelt, da de pågældende har haft chancen i meget lang tid for at købe billigt. I et helt år lå den mellem kurs 4 og 6. Og mange af dem, tror jeg kigger på P/E som begrundelse for valg/fravalg af aktie.

                1 Reply Last reply
                1
                • TheNoteT Offline
                  TheNoteT Offline
                  TheNote
                  wrote on sidst redigeret af
                  #33

                  Ofte skal en aktie først opdages, og dernæst tror jeg det skyldes at vi ser nu en bundlinje begynde at udvikle sig interessant. Og så den positive nyhedsstrøm. Alt sammen noget der bekræfter casen og styrker troværdigheden - og så kommer aktiemarkedet jo altid halsende lidt bagefter.

                  Aktiemarkedets prissætning kan man jo altid diskutere. JEG .. ser en stærk case som stabilt vil udvikle sig rigtig flot. DER .. ligger MIT fokus.

                  🙂

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • K Offline
                    K Offline
                    koden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #34

                    hvis det passer at ledelsen er dygtig som DSV, så er PE lige meget... Alle kan jo huske hvor DSV var og er nu.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #35

                      På nogen måde at sammenligne DSV med SMS er som at holde robådsudlejningen på Lyngby Sø op mod Mærsk. Jeg har store forhåbninger til SMS, men synes at der er gået lige lovlig meget ....plat hype!!!.... i denne tråd.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • TheNoteT Offline
                        TheNoteT Offline
                        TheNote
                        wrote on sidst redigeret af
                        #36

                        Jeg tror koden var i den forkerte tråd ! Lol !

                        Jeg tænker han egentlig ville skrive om NTG ?

                        🙂

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • TheNoteT Offline
                          TheNoteT Offline
                          TheNote
                          wrote on sidst redigeret af
                          #37

                          Scand Med - Foreløbig er udsalgsvolumen skrumpet til ingenting .. 15 min. chart, graf:

                          https://invst.ly/-ez-g

                          og timechartet ligner en macd bundvending, graf:

                          https://invst.ly/-e-0d

                          Men det er selvfølgelig ingen garanti for at der ikke ligger nogle sælgere derude - somehow !

                          🙂

                          Så spørgsmålet er naturligvis hvormeget de nuværende men trofaste aktionærer gider at finde sig i pga. lidt profittagning ? Og begynder supplering ..

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • K Offline
                            K Offline
                            koden
                            wrote on sidst redigeret af
                            #38

                            Rolig nu...sammenligner ingen.
                            Nogen ser bare ligheder. det er ikke det samme som at sammenligne.

                            Link Preview Image
                            Investor fra børspanel på storindkøb i First North-aktie: “Jeg ser ligheder til DSV for 40 år siden”

                            Investoren Jakob Have køber stort op i børsselskabet SMS. Et selskab, han stiftede bekendtskab med, da han vurderede det i Børsen sidste år Investoren Jakob Have gør en opsigtsvækkende entré som stora

                            favicon

                            borsen.dk (borsen.dk)

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • TheNoteT Offline
                              TheNoteT Offline
                              TheNote
                              wrote on sidst redigeret af
                              #39

                              Scand Med. Markedet er jo som det er, men TA - mæssigt (Fibonacci) er alt under kurs 11 kraftigt oversolgt. Bare for info.

                              https://invst.ly/-ffs5

                              Mvh

                              🙂

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • TheNoteT Offline
                                TheNoteT Offline
                                TheNote
                                wrote on sidst redigeret af
                                #40

                                Scand Med. Det sidste nye vi har er et salg af en scanner (deinstallation hos "former owner" ) den 24.nde februar.

                                Link Preview Image
                                Page Not Found - Scandinavian Medical Solutions A/S

                                favicon

                                Scandinavian Medical Solutions (www.scandinavian-medical.com)

                                Og når den nu er blevet efterset får vi nok snart besked om dens nyinstallation hos den nye ejer. Gad vide om "deinstallation" er blevet misforstået ? Men en noget overraskende profittagning må man sige. Omvendt kan køb vist næppe gå galt i byen.

                                Køb - smid i boksen - og glem ! Imho !

                                I lyset af inflationen og stigninger på ny-priser antager jeg iøvrigt vi kommer til at se en kraftig opskrivning af "inventory" til næste regnskab.

                                🙂

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #41

                                  Mon det kunne tænkes, at hospitaler i den kommende periode beholder deres udstyr lidt længere inden udskiftning? Er klar over, at state of the art hospitaler skal helst have det nyeste/bedste udstyr - dog synes lande at have andre budgetprioriteringer.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • TheNoteT Offline
                                    TheNoteT Offline
                                    TheNote
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #42

                                    Vi kan ialtfald konstatere at hvis vi scroller tilbage i nyhedernes sider, så er der et løbende aktivitetsniveau geografisk jævnt fordelt med store maskiner frem og tilbage.

                                    Link Preview Image
                                    News & Exhibitions | Scandinavian Medical Solutions – Industry Updates & Global Events

                                    Stay informed with the latest news and exhibitions from Scandinavian Medical Solutions. Follow our journey across the healthcare industry.

                                    favicon

                                    Scandinavian Medical Solutions (www.scandinavian-medical.com)

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • FieF Offline
                                      FieF Offline
                                      Fie
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #43

                                      Investornyhed nr. 29 - 2023 ' 02-03-2023

                                      Scandinavian Medical Solutions er glade for at kunne offentliggøre salget af en high-end Siemens 3-tesla MRI-scanner til en amerikansk kunde. Den solgte scanner blev produceret tilbage i 2009, men er løbende blevet opgraderet, så den lever op til nutidens krav til diagnostiske scanninger.

                                      Salget udgør et beløb større end DKK 2 mio. og offentliggøres derfor i henhold til Selskabets informations - og kommunikationspolitik. Ordren ligger inden for intervallet DKK 5,0 mio. til under DKK 8,5 mio.

                                      Levering og risikoovergang af udstyret er sket i uge 9, 2023. Ordren ændrer ikke på tidligere udmeldt guidance for omsætning og EBITDA i regnskabsåret 2022/2023.

                                      Supplerende Information

                                      For spørgsmål vedrørende denne investornyhed kan selskabets CEO, Jens Krohn, kontaktes på [email protected]. Tlf.: 60 55 60 90.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Siand
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #44

                                        Så kom der en opjustering:-D

                                        Scandinavian Medical Solutions A/S eller ('Selskabet') opjusterer i dag guidance på omsætningen og EBITDA for regnskabsåret 2022/23. Guidance på omsætning ændres til DKK 140 - 155 mio. (tidligere DKK 125 - 140 mio.), mens guidance på EBITDA ændres til DKK 17 - 19 mio. (tidligere DKK 15 - 17 mio.).

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • TheNoteT Offline
                                          TheNoteT Offline
                                          TheNote
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #45

                                          Scandinavian Medical .. indtil videre har aktien bestemt indfriet vore bedste forventninger. Super med en opjustering igår, som vi allerede havde "mistænkt" i vore drøftelser og faktisk dejligt at vi 2-4 gange om måneden simpelthen får lidt aktivitets nyt. Som ventet har firmaet en fremragende tilpasningsevne til markedet med såvel justering af priser, justering af værdi af aktiver og udlejningsvirksomhed til "dagens" rente niveau. Og dette på sine 3 forretnings ben og det tror jeg roligt vi kan forvente fortsætter fremover.

                                          Ditto tror jeg opjusteringerne fortsætter. Vækst blandet med forudsigelighed og jævnt stigende nøgletal er det vi kommer til at se. Bliver aktien en eksplosiv højdespringer - nej, nok ikke, til gengæld tror jeg vi er nogle stykker der simpelthen er glade for at være i en aktie hvor tingene trygt og stabilt bare skrider fremad.

                                          Rent kursmæssigt ser jeg rolige løft efterhånden som det hele triller. Til næste år ved samme tid kunne kurs 20 såmænd godt være inden for rækkevidde.

                                          Men lad os nyde styrken og stabiliten i aktien. Og så ser vi frem til den kommende rejse !

                                          Mvh

                                          Ps. Var der nogen der lagde mærke til at vores USA kunde fik sin maskine ? 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger