Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Scandinavian Medical Solutions A/S (SMSMED.CO)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
48 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    koden
    wrote on sidst redigeret af
    #18

    Endelig ramt rigtigt og ikke bare med småpenge.
    tæt på 100% på så kort tid er lang tid siden jeg har prøvet det.
    Så må vi se hvor det bærer hen.

    1 Reply Last reply
    1
    • TheNoteT Offline
      TheNoteT Offline
      TheNote
      wrote on sidst redigeret af
      #19

      Scandinavian Medical Solutions. Ligner en stærk case fremadrettet. Pæne nøgletal og kraftigt stigende profit i en branche som ikke alle og enhver bare lige kan gå til.

      Ligner et stærkt koncept med store muligheder for opskalering.

      http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0001NPDZ]3]1]E0EXG$XCSE_3060&externalidexchange=EX$$$$XCSE&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=DK0061675006

      Link Preview Image
      Used Imaging Equipment | Quality systems for sale

      High-quality used imaging equipment. Save costs without compromising quality. MRI, CT, PET-CT, X-ray, C-arms & ultrasound systems.

      favicon

      Scandinavian Medical Solutions (www.scandinavian-medical.com)

      Har også købt et par PÆNE frimærker !

      Mvh

      1 Reply Last reply
      3
      • TheNoteT Offline
        TheNoteT Offline
        TheNote
        wrote on sidst redigeret af
        #20

        Scandinavian Medical .. stabil teknisk udvikling, graf:

        https://invst.ly/-dj6d

        Men iøvrigt, efter at have haft et tilsvarende job i maskin-udlejning, så er det et rigtig godt koncept. Der kan både sælges og udlejes - men begge dele med høj avance, også på service siden.

        Kunsten er at komme ind og vise at man kan og vil. Når du er SÅ langt, så har du til gengæld en kunde for "livet". Det betyder en stabil stærk udvikling år efter år. Og nok ISÆR i denne branche og i denne tid med budgetter der skal skæres til optimalt.

        Udviklingen kommer lidt til at ligne den i "free-trailer". Det kører så stabilt det næsten er kedeligt, men .. profitabelt år efter år.

        Det svære er altid at få opsamlet volumen inden prisen ....

        Mvh

        1 Reply Last reply
        3
        • TheNoteT Offline
          TheNoteT Offline
          TheNote
          wrote on sidst redigeret af
          #21

          Scandinavian .. groft sagt er konceptet at når "top-hospitalet" efter 3 år beslutter at købe det sidste nye, så står du klar til at købe det brugte. Du køber det ca. til ½ pris af nypris. Man renoverer og servicerer og sælger så videre til ca. 70 % af nypris.

          Din kunde, hospital sekundær, får 30 % rabat set i forhold til nyprisen og du .. har en avance på 40 % (dog fratrukket ren. og serv. ). Du har hjemkøbt til 50 % af nyprisen og gensælger til 70 % = 40 %.

          Dette kan gøres enten som udlejning eller salg. Ofte tilbyder man så at udføre den nødvendige service i en garanti-år-række til aftalt pris. Det smarte er at du så allerede har fat i kunden når de næste gang vil skifte !!

          Så alle de dejlige maskiner bliver udnyttet optimalt ned gennem rækken af hospitals niveauer. Hospitaler og patienter får det optimale udstyr .. ( også export, f.eks Afrika ) og Scandinavian Medical tjener kassen.

          Til glæde for .. ALLE !

          🙂

          Mvh

          Ps. Når man i en årrække har bevist sit værd, så sker det at man også får tilbudt NYFORHANDLINGEN af nogle af de komplicerede produkter, hvilket jo yderligere forbedrer forretningen.

          1 Reply Last reply
          3
          • MatchM Offline
            MatchM Offline
            Match
            wrote on sidst redigeret af
            #22

            Tak for linkene, TheNote

            1 Reply Last reply
            2
            • TheNoteT Offline
              TheNoteT Offline
              TheNote
              wrote on sidst redigeret af
              #23

              Scandinavian Medical Solution - En detalje der gør aktien interessant er bl.a. det potentiale der ligger i opjustering af leasing - og leje aftaler pga. opjustering af renten. Præcis som i fast ejendom vil der for en væsentlig del af aftalerne være mulighed for at hæve lejen/leasing ydelse pga. rente opjusteringer.

              Med en vis forsinkelse ligger der derfor et pænt potentiale og venter.

              Leasing selskaber klarer sig iøvrigt ofte fremragende i tider hvor budgetterne er stramme og store nyanskaffelser forsøges "afbalanceret" eller man i visse faser kan nøjes med det "næst-bedste".

              Mvh

              1 Reply Last reply
              1
              • K Offline
                K Offline
                koden
                wrote on sidst redigeret af
                #24

                Kurs 14 er passeret... hvor ender det.

                1 Reply Last reply
                1
                • TheNoteT Offline
                  TheNoteT Offline
                  TheNote
                  wrote on sidst redigeret af
                  #25

                  Scandinavian Medical Solutions .. En podcast med ledelsen. Jeg har ikke lige kunnet se om om den var her i tråden, men ..

                  Link Preview Image
                  Aktier i Fokus

                  Lyt til Aktier i Fokus-podcasten fra Anders Egsvang Rasmussen på Apple Podcasts.

                  favicon

                  Apple Podcasts (podcasts.apple.com)

                  Men der er tale om en meget erfaren ledelse inden for "faget" som primært er de helt dyre MR og CT scannere. Men også som vi kan se, så meget andet.

                  Leasing: ca. 20 min. inde.

                  Citat: "Et marked der bare vokser og vokser".

                  mvh

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • K Offline
                    K Offline
                    koden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #26

                    okay... 17% ned...så det kan også gå den anden vej.
                    Men svært at finde nogen nyhed om det

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • FieF Offline
                      FieF Offline
                      Fie
                      wrote on sidst redigeret af
                      #27

                      https://www.investtech.com/dk/market.php?CompanyID=45104684
                      RSI på 94

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • K Offline
                        K Offline
                        koden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #28

                        Forstår ikke så meget af den slags...
                        Men det betyder vel at den er steget meget og skal puste ud.
                        Men at den umiddelbart vil fortsætte op.

                        Eller sagt på anden måde..mange har købt i kurs 4-5 stykker og kan nu se en pæn gevinst og har solgt ud.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • TheNoteT Offline
                          TheNoteT Offline
                          TheNote
                          wrote on sidst redigeret af
                          #29

                          Scand. Med .. i disse tider er det unægteligt svært at udtale sig om kurser, men set på tidligere adfærd plejer aktien at finde fodfæste efter nogle få dage. Og ja, en profittagning er vel heller ikke uventet efter stigningerne. Så det var vel kun et spørgsmål om hvor og hvornår. Casen fejler ikke noget, og så må vi se hvor aktien bunder ud.

                          mvh

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • T Offline
                            T Offline
                            TrailerKongen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #30

                            Den virker altså lidt 'dyr' nu. P/E (2023) på ca. 30. Og en megen beskeden EBITDA vækst på knap 5%. Tænker der skal komme en opjustering i løbet af året for at holde momentum.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • TheNoteT Offline
                              TheNoteT Offline
                              TheNote
                              wrote on sidst redigeret af
                              #31

                              De er jo stort set kun lige kommet ud af starthullerne. Den P/E kan du ikke bruge til noget. For mig at se ligger det i styrken i forretningsmodellen. Og brutto tallene er flotte og flot vækstende. Men sådan har vi jo fokus forskellige steder. Fortid, nutid - fremtid !

                              🙂

                              En anden og måske mindre ting, men i podcasts er jeg dybt imponeret over den saglighed og også ærlighed der lægges for dagen. Disse gutter er dybt kompetente og fremstår som særdeles sympatiske. DER .. er jeg ikke bange for at lægge en skilling !

                              Mvh

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • T Offline
                                T Offline
                                TrailerKongen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #32

                                Sådan set enig 'The Note'. P/E'er ikke (altid) anvendeligt for vækstselskaber. Specielt i startfasen af vækstrejsen. Men der er for mig at se rigtig mange som er hoppet med på vognen her på det seneste. Ikke særlig rationelt, da de pågældende har haft chancen i meget lang tid for at købe billigt. I et helt år lå den mellem kurs 4 og 6. Og mange af dem, tror jeg kigger på P/E som begrundelse for valg/fravalg af aktie.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • TheNoteT Offline
                                  TheNoteT Offline
                                  TheNote
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #33

                                  Ofte skal en aktie først opdages, og dernæst tror jeg det skyldes at vi ser nu en bundlinje begynde at udvikle sig interessant. Og så den positive nyhedsstrøm. Alt sammen noget der bekræfter casen og styrker troværdigheden - og så kommer aktiemarkedet jo altid halsende lidt bagefter.

                                  Aktiemarkedets prissætning kan man jo altid diskutere. JEG .. ser en stærk case som stabilt vil udvikle sig rigtig flot. DER .. ligger MIT fokus.

                                  🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    koden
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #34

                                    hvis det passer at ledelsen er dygtig som DSV, så er PE lige meget... Alle kan jo huske hvor DSV var og er nu.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • V Offline
                                      V Offline
                                      VærKritisk
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #35

                                      På nogen måde at sammenligne DSV med SMS er som at holde robådsudlejningen på Lyngby Sø op mod Mærsk. Jeg har store forhåbninger til SMS, men synes at der er gået lige lovlig meget ....plat hype!!!.... i denne tråd.

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • TheNoteT Offline
                                        TheNoteT Offline
                                        TheNote
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #36

                                        Jeg tror koden var i den forkerte tråd ! Lol !

                                        Jeg tænker han egentlig ville skrive om NTG ?

                                        🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • TheNoteT Offline
                                          TheNoteT Offline
                                          TheNote
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #37

                                          Scand Med - Foreløbig er udsalgsvolumen skrumpet til ingenting .. 15 min. chart, graf:

                                          https://invst.ly/-ez-g

                                          og timechartet ligner en macd bundvending, graf:

                                          https://invst.ly/-e-0d

                                          Men det er selvfølgelig ingen garanti for at der ikke ligger nogle sælgere derude - somehow !

                                          🙂

                                          Så spørgsmålet er naturligvis hvormeget de nuværende men trofaste aktionærer gider at finde sig i pga. lidt profittagning ? Og begynder supplering ..

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger