Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Mon Donkey Republic får sit gennembrud i 2023?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    TrailerKongen
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Donkey Republic

    Er en høj-vækst aktie.
    Lever et stille liv på First North.
    En del af forretningsmodellen minder om Freetrailer.
    Har en meget skalerbar forretning.

    Donkey er dem med de orange delecykler, man ser masser af i fx. København, Aarhus, Odense, Randers, Malmø, Berlin, Barcelona, Kiel, Antwerpen, Gent, Amsterdam, Haag, Rotterdam, Brest, Turku osv. osv. Donkey er i mere end 70 byer i Europa.
    Donkey er cykeludlejning og cykel på abonnement. Tilbyder almindelige cykler og el-cykler.
    Selskabet forventer i 2023 over 20.000 cykler på gade og vej. Et fremgang på ca. 50%. Størstedelen er allerede på plads.
    Donkeys nye investeringer i 'bikestations' betyder, at det adresserbare marked vokser med 200% i Europa. Temmelig sikker på at salgskorpset i Donkey får travlt i 2023. Mange byer tillader 'virtual hubs', men flere og flere forlanger 'bikestations', dvs. faste pladser rundt om i byen til udlejning (hente/aflevere) og opladning af cykler.
    Den ene del af Donkeys forretningsmodel, MaaS-kontrakterne (Mobility-as-a-Service) fylder mere og mere. Pt. op i mod 90% af omsætningen. Her betaler byerne Donkey for at drive operationerne, herunder indkøb af cykler. Svarer til når DSB og Arriva modtager tilskud fra staten for at drive den offentlige togtrafik. Donkey modtager alle lejeindtægterne. Maas modellen minder lidt om indtægtsmodellen i Freetrailer (løbende service-fee), som må siges at ha' vist sig at være en succes. I nogen byer (ikke alle) bliver er der solgt reklamer på cyklerne. I den anden del af forretningen, SaaS-aftalerne, udlejes software til håndtering af udlejningen hos kunder som driver egen cykeludlejning. Derudover sælges der også cykler til disse udlejere (fx. campingpladser, universiteter, foreninger etc.).

    Omsætningen forventes at stige med 45-65% i 2023, til 95-110 mio. DKK.
    EBITDA positiv på mellem 9-10,5 mio. DKK.
    Selskabet forventer at være EBIT positiv fra Q3.
    Cash ultimo 2022: ca. 75 mio. DKK.
    MCAP (kurs 7,00): 108 mio. DKK.
    Donkey blev First North noteret i 2021 til kurs 16,20.

    De største investorer i Donkey er: Vækstfonden, European Investment Bank, Pentwater Capital Management, Anavio Capital Partners, Nordic Eye og Akademiker Pension.

    Lyt evt. til den seneste Q4-2022 præsentation: https://www.youtube.com/watch?v=zLhnf1vjBMI&t=1s

    Disclaimer: Jeg ejer aktier i Donkey Republic. Jeg anbefaler hverken køb eller salg af Donkey aktier. Jeg er ikke investeringsrådgiver, jeg kender ikke din investeringshorisont eller risikoprofil. Gør dine egne analyser og træf din egen investeringsbeslutning derudfra.

    1 Reply Last reply
    1
    • T Offline
      T Offline
      TrailerKongen
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Donkey's pt. 3 største af aftaler er Antwerpen i Belgien (ca. 2.000 cykler, 10 år), Turku i Finland (770 cykler, 8 år) og Kiel (800 cykler, 5 år) i Tyskland. De 3 byer betale alene ca. 25 mio. DKK om året til Donkey i servicebetalinger (for at drive cykeludlejningen). Dertil kommer der en del lejeindtægter fra specielt Antwerpen (i snit ca. 6-7 mio. DKK om året).

      1 Reply Last reply
      1
      • digafarmD Offline
        digafarmD Offline
        digafarm
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Donkey Republic stiger næsten 20 pct. i dag, og bekræfter med dagens melding at turn-around mod profitabilitet, men ikke på bekostning af vækst, er godt undervejs:

        https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1008283140

        1 Reply Last reply
        0

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Tilmeld Log ind

        • Log ind

        • Har du ikke en konto? Tilmeld

        • Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger