Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bavarian og shortselling

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
78 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Strøjer
    wrote on sidst redigeret af
    #49

    AWIN:
    1: Hvorfor forsøge at skjule dine handler, hvis du har rent mel i posen ?
    2: hvorfor have store portioner aktier liggende ude i 2-3-4 dybde, hvis de reelt ikke er til salg (og ikke kan købes/sælges), da de fjernes inden systemet når til den clearing.
    3: Hvem holder øje med ulven, når den vogter får ?

    1 Reply Last reply
    1
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #50

      Et moralsk menneske(?), der slynger om sig med udokumenterede påstande, og som i den forbindelse ikke går af vejen for at kriminalisere en stor del af den finansielle verden. Undskyld mig, det kan jeg ikke se, at der er megen hverken moral eller format i.

      Dag ud og dag ind, uge efter uge, måned efter måned, hører vi de samme ulidelige påstande baseret på myter og konspirationsteori gentaget i en smertefremkaldende uendelighed. Vi får at vide, at svindlen foregår helt åbenlyst og systematisk, at den er massiv og foregår konstant og hele tiden, her der og alle vegne. Disse påstande preller bare fuldstændig af på ethvert voksent og kritisk menneske og fremstår pinlige/barnlige, fordi vi aldrig har set bare skyggen, bare antydningen af bevis og dokumentation. Når der foregår så meget af denne svindel, når det foregår så åbenlyst, at selv en lille småinvestor kan se det, helt tydeligt(?), bare ved at følge handlen, hvordan kan det så være så svært at diske op med noget dokumentation???

      Når du kommer med noget dokumentation, så fortsætter jeg gerne diskussionen.

      1 Reply Last reply
      4
      • V Offline
        V Offline
        vestasfan
        wrote on sidst redigeret af
        #51

        Link Preview Image
        Goldman Sachs Fined 7.5 Bil. Won for Naked Short Selling of Stocks in S. Korea

        South Korea’s financial authorities have imposed the biggest ever fine on Goldman Sachs Group for its naked short selling activities.The Securities & Futures C

        favicon

        Businesskorea (www.businesskorea.co.kr)

        Link Preview Image
        Vast DOJ Probe Looks at Almost 30 Short-Selling Firms and Allies

        The Justice Department is collecting a trove of information on dozens of investment firms and researchers engaged in short selling as part of a sweeping U.S. hunt for potential trading abuses, according to people with knowledge of the matter.

        favicon

        (news.bloomberglaw.com)

        favicon

        (igrownews.com)

        der er tonsvis af artikler, søg gerne selv. Det er bundkorrupt.

        1 Reply Last reply
        1
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #52

          Du kan finde artikler, men kan du også finde dokumentation på al den svindel du ser??? Du kunne ligeså godt have sendt 30 artikler om mord begået i København og så hævde, at københavnere er mordere. Der er ingen forskel. Slut fra mig. Det kan også blive barnligt og for pinligt.

          1 Reply Last reply
          4
          • V Offline
            V Offline
            vestasfan
            wrote on sidst redigeret af
            #53

            ja det er selvfølgelig også en form for konstruktiv argumentation.
            Du bad om dokumentation, det fik du

            1 Reply Last reply
            1
            • A Offline
              A Offline
              AWIN
              wrote on sidst redigeret af
              #54

              Vær kritisk, du kan jo bare se her i filen, hvor Nordnet har fået en bøde på 100 mio sek i 2022 af det svenske finanstilsyn. Er det dokumentation nok? ellers læs videre på 110577.
              Se også dig selv lidt i spejlet. Du går lige efter manden, ikke bolden.

              1 Reply Last reply
              1
              • A Offline
                A Offline
                AWIN
                wrote on sidst redigeret af
                #55

                Strøjer, hvad ved du om mine aktier?

                1 Reply Last reply
                0
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #56

                  Det har da intet med dokumentation at gøre. Jeg kan læse at der er foregået noget der ikke burde være foregået. Men for pokker da, det er da ikke nogen overraskelse at der foregår ulovlighigheder lige fra mord til cykeltyveri også i dette land, som i alle lande.

                  Jeg kan da godt forstå at de skraldgriner i Finanstilsynet, når I henvender jer og forarget beretter om udbredt svindel og manipulation og så fremturer med en artikel i business Korea som tungtvejende bevis(?). Det er så langt ude. Har i tjekket Rwanda Times? Måske der er flere beviser der.

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • A Offline
                    A Offline
                    AWIN
                    wrote on sidst redigeret af
                    #57

                    Alt imens drengene slås, så øger hedgefondene Arrowstreet Capital, Lone Pine og den gamle kending Marshall Wace deres angreb på Bavarian i dag med 0.5%.Glæder mig til at se, om de ved noget vi andre ikke gør, nu hvor alt er rimeligt lyserødt i Bavarian
                    God aften til alle

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • D Offline
                      D Offline
                      DjengisCash
                      wrote on sidst redigeret af
                      #58

                      Jeg kender en ryger, som blev over 100 år. Så derfor er det ufarligt at ryge.

                      En observation og en forkert konklusion, ikke anderledes end de"beviser" trådstarter og andre lægger frem.

                      Stor omsætning, anonyme aktører, store udsving = der må være noget suspekt og strafbart på færde.

                      Herre gud, man kan jo ikke stille noget op med den slags forvrøvlede påstande.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • V Offline
                        V Offline
                        VærKritisk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #59

                        Hehe....ja. Der foregår ulovligheder på alle niveauer i alle dele af ethvert samfund, også det danske. Og selvfølgelig sker det også i den finansielle verden. Det siger sig selv, finansfolk er også kun mennesker.

                        Men men....at henvise til en artikel om en konkret hændelse, på et konkret tidspunkt, i et konkret firma, og med konkrete mennesker involveret kan selvfølge ikke bruges som et universelt bevis eller som generel dokumentation for, at det rent faktisk er ulovligt alt det mærkelige de påstår at se så voldsom meget af, hver eneste dag, konstant og hele tiden.

                        Med al den svindel, manipulation og humbug de ser hver dag, hver eneste dag, hver evig eneste dag, så skulle man tro at de kunne gøre det bedre mht at fremvise dokumentation. Men det kan de så altså ikke. Og følgelig kan man ikke andet end se det, ja, som indbildske forvrøvlede påstande med præg af konspirationsteori baseret på misfortolkninger, manglende indsigt osv.

                        For kun to dage siden blev min gamle nabo 100 år. Jeg undrer mig over, hvordan det kunne lade sig gøre, nu du så smukt lige har bevist !, at man skal være ryger for at blive så gammel. Hun har nok svindlet med dåbsattesten.....

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • A Offline
                          A Offline
                          AWIN
                          wrote on sidst redigeret af
                          #60

                          Til VærKritisk: I 110556 i denne tråd, skriver Vestasfan med link om Nordnets bøde på 100 mio sek for overtrædelse af retningslinierne for shortsalg. Det drejede sig om "begrebet nøgen salg.
                          Hvis du mener 100 millioner sek er noget ligegyldigt i forbindelse med dette fænomen, ja så må det stå for din egen regning. Nordnet svar på sigtelsen var ikke nægtelse, men at de syntes bøden var for stor!!
                          tak for kaffe

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • V Offline
                            V Offline
                            VærKritisk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #61

                            Forklar forklar, hvordan det Nordnet gjorde beviser, at det du ser er svindel?????? Du har ikke andet at komme med end udokumenterede påstande.

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #62

                              Beklager AWIN. Du fik et "like" ved et uheld.

                              Lyt nu til @Værkritk og eftertænk din og kollegaernes manglende objektivitet omkring "dokumentation".

                              Nordnet får 1 bøde for nakedshort, de erkender forholdet og betaler bøden. Hvorefter I konkluderer, at det sørme er dokumentation for, at hele markedet for shorting er baseret på markedsmanipulation og kuruption.

                              En direktørhustru til en ansat i Chemometec fik 30 dages betinget fængsel for forsøg på insidehandel, før en opjustering annonceres til markedet.

                              Jeg tillader mig, at konkludere på jeres vegne - som jeg også gjorde tidligere i dag: Hele det "lange marked" er også baseret på markedsmanipulation og kuruption.... 😄

                              Ergo - vi skal have forbudt både korte og lange positioner i finansverdenen - fordi nogle enkelte snyder på vægten, gør vi alle skyldige.

                              Det er hermed konkluderet med jeres skæve analogier og besynderlige syn på dokumentation.

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan
                                wrote on sidst redigeret af
                                #63

                                Du læser en kontekst som fanden selv! Jeg linker tre eksempler som det tog mig et minut at google herunder en artikel fra vores egen andedam om Nordnet. Ingen påstår at "at hele markedet for shorting er baseret på markedsmanipulation og korruption"! Hvor kom den lige fra? Min påstand er den, at flere aktører udnytter et dårligt og til tider svigtende tilsyn med de finansielle instrumenter - særlig short problematiken, fra finansmyndighedernes side, (læs i USA). Dette er en velunderbygget påstand. Det er altid interessant når en modpart i en diskussion benytter generelle termer for at underbygge sin pointe. Hvorom alting er, kører denne tråd i ring så jeg holder her.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #64

                                  og min påstand er, at det sker både på korte og lange positioner, hvorfor jeg ikke har behov for, at udstille blot den ene side af sagen.

                                  Jeg bevarer en objektiv tilgang til manipulation og det skal straffes, som helhed.

                                  Du finder sagerne der omhandler straf til shortingsiden og jeg komplimenterer med manipulation på den lange side - og til sammen, får vi belyst hele sagen af markedsmanipulation bedre end, hvis dine eksempler blot stod alene.

                                  Erkend nu, at du sammen med AWIN mangler jeres objektive anskuelse af strafbart markedsmanipulation, da i kun har fokus på shorting.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    VærKritisk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #65

                                    Om du så kom med hundrede artikler, så dokumenterer det ikke at det I hævder at se hver dag i bava også er ulovlig handel. Du fortæller bare at der sker ulovligheder. Surprise?? Og kan du dokumentere at der sker mere manipulation og svindel ved shorting end ved lang handel?
                                    Din egen argumentation er da simpelthen topmålet af at være generel...for når det står i business Korea at der er sket noget, så betyder at det vi handlen i bava er ulovlig.

                                    Jeg vil ikke anbefale at du læser til jura. Men du kunne nok få job hos Trump. Han har nu i årevis uafladeligt tordnet løs om omfattende valgsvindel her, der og alle vegne og på kryds af stater, uden dog nogensinde at levere bare noget der ligner et bevis. Måske du kunne finde en artikel om valgsvindel i Nigeria, som han kan bruge som bevis??

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • A Offline
                                      A Offline
                                      AWIN
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #66

                                      Vestasfan
                                      Nu har i det mindste LLI erkendt og skrevet at din oplysning om Nordnet, ikke var fake, men reel og dokumenteret, det har jeg takket ham for. Jeg har også erkendt, at der svindles fra alle sider, f.eks. Chemometec sagen, som endte med en betinget dom. Det skulle have kostet et beløb svarende til størrelsen af forseelsen.
                                      Alt i alt har det været en spændende tråd, set med mine øjne, og jeg vil gerne takke dig for dine bidrag hertil.
                                      Ha en rigtig god weekend.

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • A Offline
                                        A Offline
                                        AWIN
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #67

                                        Ok VærKritisk, du vil gøre det personligt.
                                        Tak for rådet, jeg vil afholde mig fra at læse jura, nok også for gammel. Nå ja, det gjorde Bjørn Elmquist da. Jeg vil så anbefale dig at gå til aftenundervisning for at lære at læse og at bruge en computer, og særligt Google funktionen, der kan man lynhurtigt få skildt fake fra sandhed.
                                        Vi er dog 100% enige om Trump. Det var squ da helt befriende.

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • V Offline
                                          V Offline
                                          VærKritisk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #68

                                          Denne diskussion kunne du stoppe helt alene på et splitsekund, hvis du leverede blot et lille bitte brugbart bevis på, at der foregår manipulation. Igen, det burde være en smal sag, så meget svindel som der er, iflg dig altså.

                                          Ikke bare ville diskussionen stoppe, du ville også få min dybeste respekt og min uforbeholdne undskyldning. Og jeg vil tro at både djengishcash og også LLI vil bukke sig i støvet og rette ind. Men du kommer ikke med noget? Nada. Nothing.....for du har ikke noget, tydeligvis.

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger