Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Concordium indgår samarbejde med Energinet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
15 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • StockBullS Offline
    StockBullS Offline
    StockBull
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Interessant udvikling for Concordium blockchain.

    Concordium blockchain bidrager til Energinets nye grønne energicertifikat-platform

    https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/concordium-blockchain-bidrager-til-energinets-nye-gronne-energicertifikat-platform?publisherId=13561402&releaseId=13670905&lang=da

    her link til tidligere tråd hvor der også kan findes yderligere info om hvordan man evt. investere i Concordium blockchain. https://www.proinvestor.com/boards/109912/

    https://energytrackandtrace.com/about/

    1 Reply Last reply
    4
    • S Offline
      S Offline
      SofC_I
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Blockchainwashing?

      Bortset fra at teknologien har eksisteret i 100 milliarder, nå ja cirka :), og kun har sjældent relevans, så skal folk der har penge i klemme tvinge igennem at det kan bruges.

      Professionelle IT folk tager sig til hoved, men det er ligegyldigt hvad fagfolk siger, der findes masser af produkter og ydelser, som ikke rationelt giver mening, men som folk elsker alligevel.

      1 Reply Last reply
      0
      • StockBullS Offline
        StockBullS Offline
        StockBull
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Man skal selvfølgelig kunne se potentialet for, at kunne forstå de langsigtede mulighedder. De professionelle eksperter mente jo heller ikke flyvemaskiner nogensinde ville blive et hit. Web 3 er jo bare en vidreudvikling af web 2 på samme måde som smartphones er en vidreudvikling af de Nokia telefoner mange rendte runde med fra 1995-2008

        1 Reply Last reply
        3
        • S Offline
          S Offline
          SofC_I
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          lol, ja efter 2 to kommer 3 jo, det er der ingen nogen der må argumentere imod.

          Din retorik er som at skrive at man så ikke må forholde sig kritisk til noget som helst, for det kan være at det blive stort en dag.

          Mange ting er aldrig blevet til noget, selvom en del af det sikkert er blevet udnævnt til at være fremtiden, men der er tillige mange dårlige løsninger der er blevet til noget, men som egentlig ikke har noget på sig.

          Du sælger bjørnen før den er skudt. Måske vi skal se beviset først, som ikke allerede kan løses smartere med anden mere moderne teknologi?

          Blockchain er ikke nyt, så at markedsføre det som en ny revolutionerende teknologi er mærkeligt.
          Paradoksalt nok er teknologiens legitimation på spil i forhold til hvordan fremtidige teknologi kommer til at udvikle sig.

          Har du overblik over hvornår kvanteteknologi får et gennembrud og ikke mindst hvad den kommer til at betyde for den fremtidige digitale verden? Det er der ikke nogen der aner. Her modspejles din egen argumentation.

          Det er som at påstå at hesten er det nye 03, der kommer til at erstattet flyvemaskinen 02 til månen, når rumraketten er opfundet og vi er i gang med udvikle teknologi til at indvandrere det ydre rum.

          Det betyder ikke at det er dumt at ride, den har sine målgrupper, og med genteknologi kan man sikkert dyrke flotte heste der kan løbe hurtigere.

          Enhjørningen med vinger der kan flyve hurtigere til månen en rumraketten, vil jeg gerne se først.

          1 Reply Last reply
          0
          • S Offline
            S Offline
            SofC_I
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hest med horn og vinger 🙂
            Det var bare for hyggens skyld.

            110663_eksempel.png

            1 Reply Last reply
            0
            • StockBullS Offline
              StockBullS Offline
              StockBull
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Jamen alle er velkommen til, at være kritiske. Masser af top 100 firmaer benytter blockchain og dem er du selvfølgelig også velkommen til, at fravælge. https://www.blockdata.tech/blog/general/the-top-100-public-companies-using-blockchain-in-2022
              Der kommer nye teknologier hele tiden som er bedre end de tidligere og p.t er blockchain på fremmarch. Med dine argumenter kommer du jo aldrig med på aktier som rykker med x100 så som Amazon, Genmab, Apple m.m

              1 Reply Last reply
              1
              • StockBullS Offline
                StockBullS Offline
                StockBull
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Helt i orden, at du mener Energinets beslutning om, at benytte Concordiums blockchain svare til Enhjørningen med vinger der kan flyve hurtigere til månen en rumraketten. Så må du jo skrive til Energinet og forklare dem, at de har skudt helt ved siden af.

                1 Reply Last reply
                1
                • S Offline
                  S Offline
                  SofC_I
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8
                  1. Hvis man satser på x100 tidligt, må man tillige acceptere at en del af dem ikke bliver til noget.
                    Jeg udelukker ikke at blockchain kan blive en af dem, som nævnt tidligere er der mange produkter på marked der er noget hø.

                  2. Det link det er så kun under halvdelen der aktivt har har arbejdet med det og der står ikke noget om omfang.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • S Offline
                    S Offline
                    SofC_I
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Næh, jeg arbejder ikke for dem og hvis jeg gjorde var der nok nogle interesser og netværk der skulle plejes, der ville vægte højere.

                    Igen, det er ikke altid det tekniske bedste produkt der vinder på marked, det anerkender jeg.

                    Det kan sagtens være at blockchain bliver stort eller kryptovaluta for den sags skyld, det udtaler jeg mig ikke om, jeg siger at jeg IKKE kan stå inde for det.

                    Jeg synes heller ikke at der er noget godt eller fornuftigt i alkohol, hverken for den enkelte eller samfundet, men det er som bekendt temmelig populært, og nej lidt alkohol er heller ikke sundt, men det er det folk vil tro på. Så har man masser af lunkne studier og amatør forskere der hopper med på den og bekræfter hinanden i det. Ingen gider her stille de kritiske spørgsmål. Skål på det.

                    Vi lever i en informationskrig, og dem der kan styre den vinder. Blockchain og kryptovaluta er så meget et symptom på en syg kultur i verden.

                    Jeg kommer aldrig til at investere i det lort om det så stiger til 1.000.000 milliard millioner.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • StockBullS Offline
                      StockBullS Offline
                      StockBull
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Ja nu er det da helt klart du ikke har forstået blockchain teknologien eller bare brugt 5 timer til at læse op på teknologien. For bare lige, at nævne et par fordele i.f.t hvad vi har idag

                      1. Tillader anonyme værdioverførsler. (din KYC data er krypteret)
                      2. Giver adgang til dine midler 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen.
                      3. Fjerner behovet for en mellemmand. (du spare penge) i.f.t f.eks VISA og Mastercard som æder op til 5% hvis du f.eks bruger dine kreditkort i udland. Derudover masser som ikke kan få et kreditkort eller bankkonto men med blockchain kan alle med en mobil telefon downloade en wallet og modtage f.eks Bitcoin for at have slået naboben græsplæne.
                      4. Giver brugerne mulighed for at have fuld kontrol over deres oplysninger. Du ejer dine ejne data til forskel fra Facebook, Google m.m som score kassen på din data.
                      5. Tilbyder et højere niveau af gennemsigtighed.
                      6. Tilbyder et vist niveau af procesintegritet.
                      7. Reducer rod.
                      8. Reducere hvidvask og falske penge.
                      9. Reducere kopi og uorginale varer.

                      Kort sagt blockchain er til fordel for folket og selvfølgelig en skadelig ting for mellemhandlere, kopivarehandlere og andet godtfolk som f.eks lever af at sælge din data m.m

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • S Offline
                        S Offline
                        SofC_I
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        Link Preview Image
                        Web3 is Going Just Great

                        A timeline recording only some of the many disasters happening in crypto, decentralized finance, NFTs, and other blockchain-based projects.

                        favicon

                        (web3isgoinggreat.com)

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • StockBullS Offline
                          StockBullS Offline
                          StockBull
                          wrote on sidst redigeret af
                          #12

                          Concordium: Udfoldelse af EnergiNet Use Case
                          2 x Torben forklare casen.
                          https://www.youtube.com/watch?v=SVV22eFtnMM

                          Der er i mellemtidem (sidste 3 dage) kommet 3 cases mere på concordium bloakchain.

                          301 Moved Permanently

                          favicon

                          (concordium.com)

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • L Offline
                            L Offline
                            lahn1
                            wrote on sidst redigeret af
                            #13

                            Undskylder på forhånd for et begynder spg. Gå ud fra den eneste måde at investere i Concordium er ved køb af CCD som jo er en krypto valuta. Hvad er sammenhænget mellem kursen på CCD og Concordiums indtjening/værdi ?

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • StockBullS Offline
                              StockBullS Offline
                              StockBull
                              wrote on sidst redigeret af
                              #14

                              Ser først dit spørgsmål nu. Det ikke noget at undskylde for men ja hvis man vil investere i concordium er man nødt til at købe CCD tokens. Man, kan godt sammenligne det med, at købe en aktie i et firma og i fremtiden er det ikke usandsynligt, at mange firmaer vil tilbyde tonennized aktier. Concordium er en layer 1 blockchain som jo er bygget ovenpå internettet.Layer 1 er således et netværk der understøtter potentielle smarte layer-2 applikationer. Jo flere transaktioner der kommer på blockchainen jo flere penge kommer der i kassen til CCD ejerne som jo modtager en såkaldt staking indtægt. Staking vil sige at man låser sine tokens fast i en periode som man selv bestemmer og derved modtager en rente indtægt på p.t 10%. Jo flere transaktioner der kommer på blockchainen jo mindre bliver denne rente indtægt for forventes at falde til 2% omkring 2030. CCD kan benyttes til at betale for diverse layer-2 applikationer og jo flere der bygger layer-2 applikationer jo større bliver behovet for at eje CCD tokens og kursen vil stige. Her kan du se de layer 2 applikationer som p.t er live online og dem som er under konstruktion. Jeg forventer der vil være omkring 50 live on-line layer 2 applikationer december 2023 https://concordium.com/developer-ecosystem/

                              Man kan oprette en konto ved f.eks Bitfinex og købe CCDer igennem dem. Det tager lidt tid at blive level 4 KYC godkendt 2-5 dage. Men level 1 godkendt kan man købe via kreditkort mindre portioner CCD, Bitcoin og hvad man ellers er interesseret i. Level 4 kan man foretage penge overførsler fra ens bank og minimum er usd 10.000 som jeg lige husker. Køb via kredit kort er max. usd 1000 per dag for mit kreditkort. Ved ikke om det er samme for andre banker. Men der er dyrt omkring 5% at købe via kreditkort.

                              Når man så har købt nogle CCDer skal de overføres fra exchancen til din vallet som kan være mobile vallet eller pc vallet. Jeg har en ekstra mobil med alt mit crypto som jeg opbevare et sikkert sted.

                              Bitfinex link
                              https://trading.bitfinex.com/t/CCD:USD?type=exchange

                              Kender ikke de andre exchanges men der er 6-8 forskellige exchanges man kan købe CCD.

                              Det er stadig high risk at investere i Concordium da blockchainen stadig er i den spæde start men samtidig også her man kan score en pæn profit hvis projektet for sucess i fremtiden. Om 2 år kan kursen måske været x10 doplet. Der er hentet 55 mil usd til projektet og p.t ser det hele rimlig fornuftigt ud. Der vil være masser af web 3 layer 2 applikatoner som bygger på concordium blockchain som hvis man tror på web 3 bliver stort kan det være interessant at kigge nærmere på Concordium.

                              Der er masser af information at hente på Concordium hjemmeside https://concordium.com/

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • StockBullS Offline
                                StockBullS Offline
                                StockBull
                                wrote on sidst redigeret af
                                #15

                                Concordium Updates with Lars Seier Christensen
                                https://www.youtube.com/watch?v=vSTQnVZW-bc

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  lahn1
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #16

                                  Tak SB for dit fyldestgøende svar. Jeg er boomer som er kommet sent igang med alt det her, så lige nu er 95% sort snak og lidt op af bakke :D, så der skal læses en del. Kan indtil videre ikke forstå hvordan token bruges f.eks af energinet, hvormange skal de bruge og hvor often for at deres set up kommer til at fungere ? og før jeg forstår det kan jeg ikke se kurs-driverene i CCD.

                                  1 Reply Last reply
                                  0

                                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                  With your input, this post could be even better 💗

                                  Tilmeld Log ind

                                  • Log ind

                                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                  • Login or register to search.
                                  • First post
                                    Last post
                                  0
                                  • Debatforum
                                  • Seneste
                                  • Populære
                                  • Bruger