Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Apple: Leverer et sjældent skuffende regnskab

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Apple leverede et skuffende kvartalsregnskab. Der er gode forklaringer på hvorfor det går som det går, men skuffelsen kan man ikke komme uden om. Investorreaktion var mild

    Apple leverede et skuffende 1. kvartalsregnskab i den vigtige periode med julesalg.

    Iphones salget var 8 % lavere end i tilsvarende periode sidste år. Det er mange år siden jeg kan mindes en så negativ udvikling

    EPS på 1,88 USD var lidt under det forventede 1,94

    Omsætningen var med 117 mia. USD ca. 4 mia. under de forventede 121 mia.

    De primære årsager til svagheden var 1)USD styrkelsen, 2)produktionsudfordringer i Kina med Iphone 14 og 14 Pro samt 3)Svagere vækstforvetninger

    Apple giver ingen guidance for indeværende kvartal, men det blev nævnt, at det er sandsynligt med en tilsvarende tilbagegang i omsætning i forhold til samme periode sidste år (ca. 5 %).

    Moderat kursreaktion på skuffende regnskab

    I Danmark har vi Novo Nordisk. I USA er der ingen over Apple. Efter det skuffende regnskab faldt Apple med 3,22 % i eftermarkedet. Det er alt i alt en moderat kursreaktion. Tallene var skuffende. Måske tænker investorerne på, at med den USD svækkelse som vi har et set de seneste 4 måneder på nær 15 %, vil indeværende kvartal også blive præget af den stærke USD fra 2022, men så forsvinder den modvind gradvist. Apple kan ikke løbe fra den økonomisk afmatning, som formentlig også kommer til at blive en betydelig faktor også de kommende kvartaler

    1 Reply Last reply
    2
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Apple skuffer på både salg og indtjening

      3/2 06:34

      Den amerikanske teknologigigant Apple skuffede på både omsætning og indtjening i det regnskab for første kvartal, som iPhone-producenten offentliggjorde efter børslukketid i USA torsdag aften.

      Omsætningen faldt i første kvartal, som løber frem til udgangen af december, med 5,5 pct. til 117,5 mia. dollar fra 123,9 mia. dollar i samme periode sidste år. Det var et stykke under analytikernes forventninger på 121,1 mia. dollar ifølge Bloomberg News.

      Indtjeningen tog også et dyk, idet Apple på bundlinjen kan fremvise et overskud på 30,0 mia. dollar mod 34,6 mia. dollar i samme periode året før. Resultatet per aktie falder dermed til 1,88 dollar fra 2,10 dollar sidst år, mens analytikerne kun havde ventet et fald til 1,94 dollar.

      • Mens vi alle fortsætter med at navigere i et udfordrende miljø, er vi stolte af at have vores bedste udvalg af produkter og tjenester nogensinde, og som altid forbliver vi fokuserede på lang sigt og er førende med vores værdier i alt, hvad vi gør, siger administrerende direktør Tim Cook i regnskabet.

      • I løbet af december kvartal nåede vi en stor milepæl og er glade for at kunne rapportere, at vi nu har mere end to milliarder aktive enheder som en del af vores voksende installerede base, fremhæver han endvidere.

      Både salget af iPhones og Macbooks skuffede i kvartalet i forhold til analytikernes forventninger, mens omsætningen fra salget af Ipads overraskede positivt.

      IPhone-salget faldt 8,2 pct. til 65,78 mia. dollar, hvor analytikerne havde ventet 68,3 mia. dollar. Salget af Macbooks tog et mere voldsomt dyk på 29 pct. til 7,74 mia. dollar, mens der her var ventet 9,72 mia. dollar af analytikerne.

      En stigning i Ipad-omsætningen på 30 pct. til 9,40 mia. dollar var derimod en positiv overraskelse i forhold til analytikerkonsensus på 7,78 mia. dollar.

      I eftermarkedet faldt Apple-aktien med 3,2 pct. til 145,97 dollar efter en stigning i ordinær handel torsdag på 3,7 pct.

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      3
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Apple (AAPL) Q1 2023 Earnings Call Transcript

        https://www.proinvestor.com/investornyt/935777/apple-aapl-q1-2023-earnings-call-transcript

        1 Reply Last reply
        1
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Apple (AAPL) Declares $0.23 Dividend

          https://www.proinvestor.com/investornyt/936524/apple-aapl-declares-023-dividend

          1 Reply Last reply
          0
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Apple: What's The Post-Earnings Play?

            https://www.proinvestor.com/investornyt/936859/apple-whats-the-post-earnings-play

            1 Reply Last reply
            0

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger