Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Genmab warrents og medarbejderaktier

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    AWIN
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Jeg har været med i aktien i mange år, og kender værdien af de store stigninger gennem mange år, men også at den er faldet 18% siden 02.12.22. Genmab har netop igen udsendt oversigt over nye warrents og medarbejderaktier, samt en oversigt over samme helt tilbage til år 2003. Det ser i mine øjne vildt voldsomt ud. Jeg ved lønningerne derudover er meget høje - for at få de bedste medarbejdere siger man. Hvordan ser andre på dette forhold, er det ud i hampen eller rimeligt? Jeg indrømmer, at jeg selv tænker på at reducere min aktiebeholdning af samme årsag.

    1 Reply Last reply
    4
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Det har været diskuteret utallige gange herinde - primært under chatten, hvor emnet lejlighedsvist rammer forsiden.

      Warrants og RSU'er er formentligt kommet for at blive. Hvis et selskab vil tiltrække de dygtigste medarbejdere, så skal der lokkes.

      Er det rimeligt? Tja tjooo æhhhh måske
      Er det nødvendigt? Ja
      Syns jeg om det? Nej
      Accepterer jeg det som investor? Ja

      ... og jeg har købt Genmab i dag 🙂

      1 Reply Last reply
      6
      • A Offline
        A Offline
        AWIN
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Mellem linierne står det skrevet, at du accepterer det ret voldsomme brug af betydelige aktie fordele udover meget høj løn. Jeg ved ikke om du har ret eller uret, kun tiden vil vise det, men man kan også sige, at den store vinder i Genman er Jan Van de Winkel, med hånden på kogepladen, og som storejer deler han dermed også selv ud af arvesølvet. Tak for dit positive svar LLi!

        1 Reply Last reply
        3
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          og den kritiske Winkel på emnet 🙂

          Er det rimeligt, at Jan van de Winkel uden, at have påtaget sig nogen nævneværdig risiko (set med mine øjne), kan sikre sig en kapitalgevinst på 1-2 millarder kr. over 20 år foruden sin årsgage på +20 mio. kr. siden 2010?

          Jeg kender ikke Jan van de Winkels initial investering i Genmab, men størstedele af gevinsten kommer fra optioner, så risikoen har reelt set været nul kr.

          og så kan jeg godt sidde tilbage med en fornemmelse af, at Mr. Winkel holder en lidt for stor fest, der er betalt af aktionærerne, som har haft rigtige penge oppe af lommen.

          1 Reply Last reply
          5
          • A Offline
            A Offline
            AWIN
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Det er jo præcist det samme, vi ser i de helt store selskaber, hovedsageligt i UK og USA. Uden nogen form for reelt ansvar får visse chefer op til et par mia dkr i årsløn. Det værste og det bedste er jo, at mange af dem, men ikke alle, er det værd.
            Jan i Genmab er helt sikkert sin løn værd. Han kom ind i Genmab på et tidspunkt, hvor selskabet ikke havde rigtig noget i gang. Han brugte ikke lang tid på at genstarte Genmab, og i dag kender vi jo resultatet. Mit spørgsmål gik jo mere på, om aktier og warrents til gavepris, står i forhold til værdien af aktierne. For en talknuser vil det være et større regnestykke, så svaret får vi nok ikke, og i sidste ende er det jo op til aktionærerne, om de vil deltage i festen/forgyldninger. Heldigvis er der gevinst ved udgangen.
            Lige nu hælder jeg mest til at blive i aktien, da den er faldet til et i mine øjne for lavt niveau. Jeg kan da også tilføje, at jeg gik ud med 1/3 den 10.01.23 til 2972 kr.
            Noget helt andet er, at jeg synes Genmab er alt for afhængig af de store partnere, hvor det har vist sig, at kontrakter kan underløbes (sagen med Janssen som Jan tabte). Først nu er man gået lidt i den retning, ved sammen med Abbvie at deles 50:50 om udvikling af epcoritamab mod lymfekræft.
            Godaften til dig LLI

            1 Reply Last reply
            2

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger