Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Børsen podcast om bla Ennogie

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
14 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • DarvinD Offline
    DarvinD Offline
    Darvin
    wrote on sidst redigeret af
    #5

    Tak for info.

    Ja - ud fra montagevejledninger, tegninger, og i det hele taget opbygning af taget, så ser det rigtig godt ud.

    Det virker afgjort som om de har et ganske solidt forspring - også på det punkt. Den slags rygtes iøvrigt lynhurtigt. Og indtil nu har vi kun hørt godt om det. Ingen "historier".

    Nu vil jeg ikke rakke konkurrentens produkt ned, for der har jeg brug for mere viden, før man kan føle sig sikker. Ud fra billederne ser det mere problematisk ud, altså i mine øjne.

    1 Reply Last reply
    7
    • E Offline
      E Offline
      EliotSpitzer
      wrote on sidst redigeret af
      #6

      Er den Kim Mikkelsen, som der er tale om her den same person som har lavet nogle interessant børs-manvaure i NTR-Holding (det tidligere Rasmussen og Schütz)?

      Jeg troede primært han var finansmand. Jeg mener han er gamle trader for Bikuben og har været omkring SEB. Jeg må høre podcasten når jeg får tid.

      1 Reply Last reply
      3
      • DarvinD Offline
        DarvinD Offline
        Darvin
        wrote on sidst redigeret af
        #7

        Fra LinkedIn og Ennogie profil der

        Politikerne eller elselskaberne presses for at ændre en problemstilling. Mon ikke den snart ændres, og giver grønt lys for et betydeligt mersalg:

        " I denne uges udgave af Børsen Ejendomme kan man læse om, hvilke problematikker som udviklingen af solceller på landets frie tagarealer mødes af.

        Energifællesskaber er en særdeles god måde, både for lejere og udlejere, at kunne investere i energianlæg, der producerer vedvarende energi til fordel for os alle.

        I et energifællesskab kan man deles om forbruget af den egenproducerede strøm, hvorved man får gavn af denne, i samme område som det er produceret.

        I modsætning til de centrale anlæg - som f.eks. store markanlæg - producerer man derved strømmen, samme sted som det bruges.

        Dette koncept besværliggøres dog i et større område af Danmark, hvor netselskaberne Radius og Cerius driver elnettet.

        I disse områder tillades det ikke at dele strømmen på tværs af bygninger, til trods for af at de ligger på samme matrikel.

        Dette betyder i praksis, at den strøm, der ville være blevet produceret fra energianlægget på en bygning tag, ikke vil kunne bruges på en anden bygning, selvom den ligger på samme matrikel, uden at den selvsamme egenproducerede strøm pålægges elafgift og tariffer.

        Netop denne tolkning af reglerne fra nogle netselskaber, betyder en væsentlig opbremsning i investeringer i solceller på tomme tagarealer.

        Hvis de nationale mål for bæredygtighed og grøn omstilling skal kunne indfries, er det vigtigt, hurtigt, at kunne få ændret på åbenlyst benspændene og unyttig lovgivning som denne.

        Artiklen kan læses i den fysiske avis, eller på Borsen.dk - hvis man har et abonnement dertil"

        Og i Børsen link: https://borsen.dk/nyheder/ejendomme/solceller-paa-tagene-skaber-strid?b_source=ennogie&b_medium=row_1&b_campaign=list_1

        NB! Man skulle ikke tro at de lever i 2023. Kom ind i kampen for p…..

        1 Reply Last reply
        4
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden
          wrote on sidst redigeret af
          #8

          Hej EliotSpitzer

          Jeg har ikke lige styr på alle hans transaktioner. Særligt ikke udenfor mit interessefelt 🙂

          Kan dog se Bikuben også kommer frem her.

          Link Preview Image
          Om os - Strategic Investments A/S

          Strategic Investments A/S er et investeringsselskab, som er børsnoteret på NASDAQ. Læs mere om virksomheden her.

          favicon

          Strategic Investments A/S (strategicinvestments.dk)

          En del af Ennogie aktierne er placeret i Strategic Investments som alle og enhver også kan investere via

          Hvis/når du har hørt podcasten, og evt bliver mere nysgerrig på Ennogie, så siger du bare til

          1 Reply Last reply
          2
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden
            wrote on sidst redigeret af
            #9

            Ja det er en rigtig god ide at følge Ennogie på LinkedIn. Både Ennogie Solar Group (moderselskabet/danske selskab) og Ennogie GmBH (det tyske datterselskab)

            Der kommer løbende en del interessant info der.

            Er din sidste linje ang IR?

            1 Reply Last reply
            1
            • DarvinD Offline
              DarvinD Offline
              Darvin
              wrote on sidst redigeret af
              #10

              Nej jeg tænkte mere på politikere og elselskaber. Man kan ikke have den slags forhindringer på vejen hen imod at udnytte den grønne energi klogt.

              Vi har ogsåproblemstillingen omkring f.eks kommunale bygninger. Her spændes der også ben. De har masser af kvadratmeter, de gernevil udnytte.

              1 Reply Last reply
              2
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden
                wrote on sidst redigeret af
                #11

                Ja myndigheder og flere elselskaber er alt andet end proaktiv medspiller for en grøn fremtid.

                Den nye minister er fuldstændigt lukket i hans eget ecco kammer. Og han er jo kendt/berygtet for ikke rigtig at ændre mening. Han er ekstrem stædig og fastlåst i hans standpunkts holdninger.

                1 Reply Last reply
                3
                • E Offline
                  E Offline
                  EliotSpitzer
                  wrote on sidst redigeret af
                  #12

                  Hei Troldmanden - Her søndag har jeg fået tid til at høre Podcasten. Jeg har også set lidt på Ennogie . Jeg kan høre at Kim Mikkelsen også forklar relationen til og baggrunden for Strategic Investments.

                  Dem som kender mig er klar over at jeg er blevet "solbrændt" på et sol-energi selskab før. Men det betyder jo også at jeg kender markedet lidt. Jeg har også arbejdet med branchen lidt tilbake i tiden.

                  Jeg er ikke klar for at gå ind i Ennogie i morgen. Jeg må sætte mig lidt mere ind i casen. Selskabet har en del gæld og fortsat lave omsætning. Men omsætningen kommer her i 2023. Det som jeg er mest overrasket over at se er bestyrelsemedlemmerne. Det er en virkeligt stærkt bestyrelse. I tilleg er det positivt at se at selskabet har været aktivt på markedet et stykke tid. De værste "børnsygdomme" ved produktet kan være borte. Men jeg må sætte mig langt mere ind i casen samlet inden jeg købe lidt op.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #13

                    Ja det er ved at være nogle år siden Kim M og jeg lavede den første investering i Ennogie 🙂

                    Jeg ved ikke hvilken type solselskab du brændte nallerne på. Developer side, producent side?

                    Ennogie er BIPV segmentet. Det er et segment der for alvor er begyndt at rykke de sidste 2-3 år.

                    Kombinationen af bedre priser/effekt per m2/kwh. Flere selskaber der er begyndt at have ordentlig udviklede teknologi/produkter. Flere forbrugere der ønsker aktivt at være med til at skubbe den grøn agenda. Og her på det seneste eksploderende strømpriser i Europa

                    Hvis du i tag listen her på PI søger på Ennogie, så er der en række indlæg jeg har skrevet med lidt forskellige vinkler på casen/news flow

                    Ja de lander nok omkring 60 mio i oms 2022. Q4 som første q med positiv ebitda.

                    De rundede 100 mio i nye ordre i 2022 og har guidet for 95-115 mio i 2023. Jeg tror de ender tættere på 150 mio end på 100 mio i oms for 2023.

                    Så ser jeg det som meget vigtigt og et rigtig godt signal, at de har landet en række ordre med store veletablerede aktører. Både i DK og Tyskland. Og de baner vejen til yderligere eksponering i det professionelle segment. Hvilket igen er en validering af den teknologiske platform som du også nævner.

                    Så et selskab og et segment der står foran en årrække med meget høj vækst. Men det skal de også hvis selskabet skal handles til høje nøgletal

                    Men god vind med din research fase.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • DarvinD Offline
                      DarvinD Offline
                      Darvin
                      wrote on sidst redigeret af
                      #14

                      Hørte ham i aften. Må konstatere, at han ikke er forandringsparat. Forsvarer et elendigt system, og afviser, men hans argumenter holder ikke

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #15

                        Har der været nyt indslag med ham i dag?

                        Men ja Lars Aagaard ændre nok kun "holdning" hvis LL siger han skal. Så evt lobby arbejde kan nok med fordel rettet mod LL frem for LA

                        1 Reply Last reply
                        0

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger