Sælger udmattelse ....
-
Sælger udmattelse ser ud til at præge verdens børser.
Fredagen i USA vendte totalbilledet på hovedet.
Degressive renter og degressiv/faldende inflation.Det antyder at vi er igang med en mere horisontal konsolidering, hvor NOGLE brancher
rent kursmæssigt kan begynde at vende næsen op.Fokus kan derfor BEGYNDE .. at være på brancher som har fået ekstra ordinære tæsk under rente-stigningerne.
F.eks
Tech ..
Medical ..
Medical hardware ..Enkelte er naturligvis præget af dårlig styring. Det kan ydre forhold naturligvis ikke ændre på.
Men for visse dele af markedet er på tide at lukke ørerne for "trash-talk" og begynde at finde perler.
TA - mæssigt kan du se det ved at ugecharts nu begynder at blive trukket op af dagscharts. Og desværre går opture næsten altid langsommere end nedture så tag det roligt. Men tag det ...
Imho.God jagt !
Mvh
TheNote -
Indtil videre bruger jeg nu mest stigningerne til at høste gevinst og sælge noget af det jeg allerede har samlet op billigt. Men ser jeg eller opstår der nye muligheder for billige køb, så er det ikke sådan, at jeg er bange for at slå til.
-
Long(gearet) på msft, google, amazon, amd, maersk på gode inflationstal torsdag. Palatir blev fravalgt på for stort spread og olie pga nattens stigninger. NAS100 direkte ditto fravalgt. På forventning om gode inflationstal - teknisk kan sp500 kan evt tage mindre snap back, men det er trods alt januar.
-
Ingen recession i EU, Bloomberg. Kræver adgang, men overskriften ..
I Asien er de store kombi indeks ved at gå i bull-mode.
Så øh .. det lysner også i øst, tilsyneladende.

-
Fint hvis Bloomberg får ret. Jeg har nu mine tvivl.
-
Det ligner jo en "blød landing". En kombi af rimelig økonomisk aktivitet medens det overordnede inflationære pres stilner af. Det ville jo være ønske scenariet og bekræftes indtil nu.
Men "trash talkers" har kronede dage ...

Ps. De har jo også en "hulens" masse de skal have købt tilbage !
-
Man fristes let til at købe Bloombergs bud, eftersom de skiller sig ud ved at sige det vi alle gerne vil høre. Men derfor behøver de ikke have ret. Du må gerne kalde det trash, men jeg tror nu mest på recession, selv om jeg ved gud gerne ser du får ret.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind