Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

AlK. Skal den aldrig op?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • KvassK Offline
    KvassK Offline
    Kvass
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    AlK. Skal den aldrig op eller fik jeg den for dyrt for et par mdr siden. Eller skal man finde tålmodigheden frem. Hvorfor fald den 20%ish for kort tid siden?

    1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Hej Kvass,

      Både deres regnskabs-udvikling og den tekniske model skriger "Køb", men jeg tror den 'halter' lidt kurs-mæssigt, da de har to udfordringer der er i vente position. De er beskrevet i deres seneste regnskab således:

      Udfordring I:
      "In North America, fundamental barriers to market
      evolution remain a challenge for the adoption of
      tablets in the USA. However, ALK remains committed
      to the market and continues to work with prescribers
      and engage digitally with consumers to mobilise
      allergy patients and increase tablet sales. Work to
      secure paediatric and adolescent indications for
      ACARIZAX® /ODACTRA® remained on track. In
      addition, ALK continued to assess new business
      models for its tablets in the USA."

      Udfordring II:
      "Meanwhile, in China, ALK continued its preparations
      ahead of a regulatory submission of a Biologics
      Licence Application (BLA) for the house dust mite
      tablet, which is planned for late 2022. ALK's partner in
      China, Grandpharma, also continued its preparatory
      work ahead of a planned local registration and launch
      for Jext®.

      ======

      Så jeg tror man kan akkumulere lidt løbende med mindre positioner, da det er en virksomhed der giver overskud på sine eksisterende produkter, samt at de har fremtidige produkter i pipeline som skal være med til at vækste virksomheden.

      Hvis man skal pege på en NEGATIV ting, så er det deres konkurrence situation. De har ingen blockbuster produkter, som de tjener rigtigt mange penge på, så de er IKKE i samme liga som Novo Nordisk, Coloplast og Genmab.

      109315_FA_DK_ALK.jpg
      109315_TA_DK_ALK_07Jan23.jpg

      1 Reply Last reply
      8
      • KvassK Offline
        KvassK Offline
        Kvass
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Hej, tak for svaret. Den må ligge og vente til bedre trend tider, så kommer den nok igen. Synes også flere og flere siger den er billig 🙂

        1 Reply Last reply
        4
        • A Offline
          A Offline
          Aktie-Zlatan
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Jo...

          https://se.investing.com/equities/aik-fotboll-ab

          Heja Gnaget!

          1 Reply Last reply
          5
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Danske Bank skifter holdning til ALK og anbefaler "køb" af aktien
            9.1.2023 09.44 • MarketWire •
            ALK-Abelló har fået løftet anbefalingen til "køb" fra "hold" hos Danske Bank Markets.

            Det fremgår af en kommentar fra banken.

            Analytiker Thomas Bowers har et uændret kursmål på 120 kr. for aktien.

            Han forudser et svært år for ALK-Abelló, men vurderer, at usikkerhederne efterhånden er blevet indregnet i aktiekursen, skriver han i et analysenotat.

            • Vores bekymring er fortsat margin-udviklingen, fordi inflation i lønningerne formentlig bliver svær for ALK at afbøde, skriver Thomas Bowers.

            Aktien stiger 3,8 pct. til 97,85 kr. mandag.

            .\˙ MarketWire

            Trine Vestergaard

            1 Reply Last reply
            2

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger