Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af

Jeg må lige lægge grafen op igen, da tal for Netcompany ikke vises. Jeg har sgu mit hyr med denne platform fra tid til anden 😞

109826_Teknisk_status_Danmark_C25_26jan23_NY.jpg

1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock

God torsdag aften 25. jan.

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.

a.) Der er kun lagt friske Q4 2022 regnskabs-tal ind for ..

• Sandvik

b.) Vi ser den samme trend igen. Stort set ingen gode kombinationer resultater af den tekniske analyse og der er kun ét selskab der har rapporteret Q4 2002, og det er Sandvik.

Og vi ser desværre, det jeg har frygtet længe, nemlig at udviklingen i omsætningen og indtjeningen stikker i hver sin retning. Omsætningen stiger year-on-year, men indtjeningen følger slet ikke med. I casen med Sandvik, så stiger omsætningen year-on-year med 22,8%, men indtjeningen er 0,0% i forhold til samme kvartal sidste år. Det er altså virkeligt skidt nyt for aktier, hvis det bliver trenden i år.

c.) Bedste risk/reward case nu, er investerings-selskabet Kinnevik. Dog er jeg bekymret over at Kinnevik har givet underskud i samtlige 3 kvartaler i 2022. Og så vil jeg ikke købe mig ind i casen.

================================

109827_Teknisk_status_Sweden_S30_26jan23.jpg

1 Reply Last reply
      4
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det finske H25 index.

a.) Der er endnu ikke rapporteret nogle Q4 2022 regnskabs-tal.

b.) Bedste (og eneste) risk/reward case lige nu er Neste. Den overvejer jeg lige til i morgen om vi skal tilføje til vores daytrader portefølje.

109828_Teknisk_status_Finland_S30_26jan23.jpg

1 Reply Last reply
        3
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det norske OBX 25 index.

a.) Der er endnu ikke rapporteret nogle Q4 2022 regnskabs-tal.

b.) Bedste (og eneste) risk/reward case lige nu er Storebrand. Den overvejer jeg lige til i morgen om vi skal tilføje til vores daytrader portefølje.

109829_Teknisk_status_Norway_OB25_26jan23.jpg

1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

God torsdag aften 26. jan.

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det danske LARGE CAP index (udenfor C25).

a.) Det er kun Topdanmark der har rapporteret Q4 2022 regnskab.

b.) De bedste risk/reward cases lige nu er ...

ALK-Abelló
            Jeudan
            NKT
            STG
            Schouw & Co.

... og som de "3 Tenorer" sagde i MillionærKlubben forleden, så skal man se på aktier udenfor de ledende index. Der er stadig noget upside at hente i udvalgte aktier.

109861_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_26jan23.jpg

1 Reply Last reply
            7
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock

God torsdag aften 26. jan.

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det danske MID CAP index.

a.) Det er kun B&O og RTX der lige har aflagt 2022 regnskab fordi har skævt regnskabsår.

b.) Den bedste risk/reward case lige nu er ...

• cBrain

109862_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_26jan23.jpg

1 Reply Last reply
              8
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

God fredag eftermiddag 27. jan 2023.

Den 4.jan i tråd 109231 købte vi RTX i kurs 122,60 kr.

Nu koster den 143,20 kr, så vi er +16,8% på ca. 3 uger.

RSI peakede i 77 og er nu begyndt at falde, så derfor er det tid til at tage gevinsten.

Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

109888_TA_DK_RTX_27jan2023.jpg

1 Reply Last reply
                10
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock

God søndag 28. jan.

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.

a.) Sverige er det index i Europa, hvor flest selskaber har aflagt Q4 regnskaber. Derfor kan vi få lidt af vide om hvordan det står til.

b.) En ting man skal have i mente, er at den svenske krone er faldet voldsomt mod især US Dollar og Euro over de sidste 6 måneder. Det har nogle fordele og nogle ulemper.

• Det er godt for exporten
                  • Det er skidt for import, især på alt hvad der med råstoffer at gøre. Som i sikkert ved, er vi inde i en periode med ret kraftigt stigende råvarepriser på ALT.
                  • Samtidig har vi en stigende US Dollar, og råstoffer handles i US Dollar. Det betyder, at svenske selskaber bliver HÅRDT straffet, af både stigende råvarepriser og den stigende US Dollar. Og det KOSTER massivt på bundlinjen.

c.) Den valuta effekt, vil vi IKKE se have den samme effekt med selskaber i Danmark, Finland og Norge, da disse 3 lande ikke har en svækket valuta.

d.) Den gode nyhed som danske investor, er man man nu kan købe svenske kvalitets-selskaber, hvor både aktie-kursen er nede og valutaen er nede. Det er såkaldt "Sweet-Spot" som man ikke oplever så tit. Derfor bør man købe svenske kvalitets selskaber ind til ens pension NU.

e.) Dog holder jeg fast i at aktier får et ret svagt 2023, og at man virkelig skal gøre sit hjemarbejde for ikke at tabe for mange penge. Jeg holder fast i at man skal sving-trade, og tage gevinst når teknikken siger SÆLG. Og det kan godt betyde, at man kommer til at købe og sælge sig ind og ud af samme aktie 3-4 gange i år, og på den måde kommer til at slå markedet.

d.) Jeg har lige igen sendt jer (der er på min mail-liste) det opdaterede Excel-regnskabs-ark. Og i næste uge, hvor det vælter ind med regnskaber, bliver det opdaterede Excel-sendt til jer hver dag, så i er så opdaterede som muligt. Så kan i selv lede efter de få selskaber, der faktisk formår at kunne bryde trenden ... men som i kan på listen herunder, er det f.eks. kun Autoliv og Hexagon der har præsteret det. Det er med andre ord, kun 2 ud af 13 selskaber i det svenske index, det pt. har præsteret det. Sidste jeg så den trend, var under finanskrisen 2009/2010 og under den europæiske gældskrise i 2011 (PIIGS-krisen*).

e.) Jeg sender jer også den Powerpoint fil jeg bruger til at lave de oversigts-sider som den vedhæftede. Som jeg vist også har skrevet tidligere, så det værktøj jeg bruger til tekniske modeller, laves på www.Borsdata.se. Man tegner et abonnement, men jeg mener at det vist kun er 30 kr om måneden, så det er helt klart pengene værd imo. 🙂

Jeg håber nogle af vil overtage arbejdet, da jeg jo desværre nu er på hospice, da min Mylomatose cancer ikke længere kan stoppes.

• PIIGS-krisen var Portugal, Italien, Irland, Grækenland og Spanien, som havde opbygget massiv gæld i Euro, og som havde voldsom stigende arbejdsløshed, og massiv faldende export. Derfor havde de siddende regeringer ikke pengene til at betale gælden. Jeg boede og arbejdede selv i Spanien i de år (boede der fra 2010-2014) og jeg har aldrig oplevet at se, så mange små butikker gå nedenom og hjem. Det var virkelig voldsomt, og i den Region jeg boede i steg arbejdsløsheden til 31%. I Danmark i "Fattig 80'erne" toppede vores arbejdsløshed vist omkring de 12%. Så det Syd Europa oplevede var lige en faktor 3.

Anyway ... det var bare lige mig, der skulle have det ud af systemet 🙂 Håber i kender følelsen 🙂

109891_Teknisk_status_Sweden_S30_27jan23.jpg

1 Reply Last reply
                  20
                  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktør

Kære NordicStock,

Det er smerteligt at læse, at din sygdom nu er blevet så fremskreden, at du er på hospice. I det ligger der jo, at tage afsked til denne verden. Ikke bare vores verden på ProInvestor, hvor du har været en helt uovertruffen bidrager med din viden og erfaringer, skarpe og professionelle analyser. Alt i højeste og kvalitet og altid venligt og brugbart kommunikeret.

Jeg ved jo, at du desværre har kæmpet mod meget alvorlig sygdom gennem flere år, men alligevel mærker jeg chokket og har i skrivende stund svært ved at finde de ord, der præcist udtrykker min medfølelse.

Der skal dog ingen tvivl være om min taknemmelighed overfor dine meget læste bidrag til ProInvestor og vores samarbejde.

Dine sko vil kræve sit at fylde. Jeg vil kontakte dig privat, når chokket har fundet sin plads i mig.

Her fra den officielle platform fra mig og alle på ProInvestor en stor og varm tak for din indsats og ønske om en god videre rejse.

Kærlig hilsen
                    Helge

1 Reply Last reply
                    29
                    • V Offline
                      V Offline
                      vandkalv

Super arbejde, Nordic Stock. Jeg tog selv noget profit i RTX, men vil nok genkøbe til pensionen, da væksten er stor. I øvrigt er det svært at finde attraktive entries rent teknisk for tiden, da især bankerne og, USA er blevet meget bullish. Jeg ville ønske, at jeg havde indkøbt (endnu) mere af den sektor 😉
                      Hvordan ser I andre på USAs gældsloft, der efterhånden er blevet hævet et utal af gange?
                      Sikke noget med canceren. Håber hospicet er gode ved dig, og du er velkommen til at indikere, om nogen kan overtage tråden herinde med dit fokus.
                      Kh. Vandkalv

1 Reply Last reply
                      9
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS

Debattråd vedr. gældsloft er her.

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
                        3
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake

Tak for generøst at dele ud om din store viden om aktier/markedet. Din glæde ved aktier, der tydevis er dybt funderet, er smittende.
                          Varmeste hilsener og tanker til dig og dine.
                          Yvonne a.k.a. Cupcake

1 Reply Last reply
                          13
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito

Dit skinnende engangement og enorme lyst til at dele ud af dine betydelige erfaringer gør i den grad indtryk på mig. Det er en stor fornøjelse at læse dine mange fantastiske indlæg gennem tiden herinde. Tak for dit betydelige bidrag og ikke mindst et stort tak fordi, at du på trods af en så svær en tid stadig har overskud til at dedikere tid til at lære fra dig. Det er virkelig beundringsværdigt og jeg har en enorm respekt for dig. Jeg ønsker det bedste for dig og for dine kære i denne svære tid. Med de bedste hilsner.

1 Reply Last reply
                            12
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

God mandag aften 30. jan.

Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det Norske MID CAP index.

a.) Det er kun ét selskab der lige har aflagt deres Q4 2022 regnskab, og det er Norske Skog. Danmark og Norge er desværre altid ALT for langsomme med at aflægge regnskaber, sammenlignet med USA, Sverige og Finland, og jeg fatter ikke hvorfor.

b.) Lige nu mener jeg IKKE man skal købe nogle aktier på listen, da der imo. er for stor usikkerhed om Q4 regnskaberne. Tendensen lader til at være, at kun 1/5-del kommer til at overaske positive ... men det finder vi ud af i de kommende dage.

c.) Så tænk denne graf, som bare et øjebliks status, på det tekniske ...

109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_2.jpg
                              109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_3.jpg
                              109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_1.jpg

1 Reply Last reply
                              11
                              • H Offline
                                H Offline
                                Hyst

Respekt! Fantastik arbejde du har lagt i det igennem tiden.

1 Reply Last reply
                                7
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  LP90

NordicStock kender dig jo ikke kun fra dette forum hvor jeg suger til mig af al din viden hvor er det trist at høre om din sygdom vil dog uden at kende dig personligt sige at du er og vil altid for mig stå som et unikt og fantastisk menneske der i din situation stadig deler ud du er utrolig tak for dig

1 Reply Last reply
                                  8
                                  • RoadrunnerR Offline
                                    RoadrunnerR Offline
                                    Roadrunner

Hej. Jeg har ikke fulgt med så længe. Har købt de sidste 3 (Lundbeck, Revenio og Tomra)
                                    De er alle tre nede siden køb, mest lundbeck. Hvornår plejer I at tage tab/gevinst? For alle tre gælder det, at MacD har krydset nedad igen og RSI er nedadgående. Hvad er exit strategien?
                                    (jeg forsøger bare at lære)

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

Hej Roadrunner,

Jeg svarer lige efter bedste evne på de 3 selskaber du nævner, om hvad teknikken siger lige nu.

• Lundbeck: Kursen må ikke ryge under under 24. kr. Så aktiveres Stop-Loss

• Revenio: Kursen må ikke ryge under under €36,50 Så aktiveres Stop-Loss

• Tomra: Kursen må ikke ryge under under 165,00 Nok Så aktiveres Stop-Loss

==================

Bare rolig ... alle 3 selskaber, nærmer sig over-solgt territorium i RSI, hvilket er når RSI ryger under 30.

Kommer de derned i det område, og begynder at vende snuden opad, så akkumulerer vi når MACD giver os købs-signalet tilbage ... MEN vi skal måske lige se hvad deres 4. kvartal 2022 fortæller os om væksten på bundlinjen.

I de regnskaber som er leveret, ser vi jo desværre, at udvikling i omsætning vs. indtjening stritter i hver sin retning. Det er lidt tidligt, at lave en stålfast konklussion på Q4 regnskaberne, men den tidlige trend, viser at omsætnings-udvikligen er positiv ca. 6-8%, hvorimod indtjenings-udviklingen er negativ med minus 10-12%.

• Lundbeck: I deres Q3 2022 steg deres indtjening efter skat 114,3% i forhold til året før.

• Revenio: I deres Q3 2022 steg deres indtjening efter skat 40,0% i forhold til året før.

• Tomra: I deres Q3 2022 FALDT deres indtjening efter skat -13,2% i forhold til året før. Jeg INDRØMMER, at jeg måske fik os for tidligt in i Tomra, da de åbenbart har sværere ved, at få specielt reservedele til deres flaskepants-maskiner. De forsynings-problemer vi pt. oplever i Europa, giver desværre en del forsinkelser på den slags.

==================

Lundbeck kommer med 4. kvartals-tal den 8.feb 2023.
                                      Revenio kommer med 4. kvartals-tal den 9.feb 2023.
                                      Tomra kommer med 4. kvartals-tal den 24.feb 2023.

1 Reply Last reply
                                      9
                                      • RoadrunnerR Offline
                                        RoadrunnerR Offline
                                        Roadrunner

Mange tak for fornemt svar. Jeg havde ikke fået med, at du brugte de stoploss.

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

1000 tak LP90 🙂 Det ar virkeligt pænt sagt 🙂 Det er rart at læse med herinde i diverse tråde, fordi folk taler pænt til hinanden i god kombi med et højt niveau af aktie viden :).

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger