Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #31

    God tirsdag formiddag 17 jan 🙂

    Vi skal snart gøre klar til at sælge Carlsberg, som vi købte ind i den 14. dec. i kurs 921,60.

    1 Reply Last reply
    3
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #32

      God tirsdag formiddag 17. jan 2023.

      Hermed en status for det lille finske Large Cap index (udenfor deres H25 index).

      • Der er én af de selskaber der ser interessant ud både på regnskaber og den tekniske udvikling.

      • Det er selskabet Revenio (Ticker: REG1V). Den køber vi ind til porteføljen og casen kommer her ...

      109599_FA_FI_Revenio.jpg
      109599_TA_FI_Revenio.jpg
      109599_Teknisk_status_Finland_LargeCap_aktier_17jan23.jpg

      1 Reply Last reply
      6
      • V Offline
        V Offline
        vandkalv
        wrote on sidst redigeret af
        #33

        Lundbeck ser lidt tight ud på bollinger på dagen , men tegner lovende. RTX tog jeg med i porteføljen.

        1 Reply Last reply
        0
        • N Offline
          N Offline
          nicklasabs
          wrote on sidst redigeret af
          #34

          Hvad er dine forventninger til Fortum? 🙂
          Jeg har den selv i min portefølje, og lige siden krigen startede har jeg ikke haft overblikket over selskabet... De er blevet ramt hårdt, men hvad kan man forvente nu?

          1 Reply Last reply
          0
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #35

            Godmorgen onsdag 18. jan,

            Så er Carlsberg toppet i RIS her i kurs ca. 983 kr. så den skal SÆLGES nu. Vi tager en gevinst på 6,7% og vi købte den i tråd 108715 den 14.dec. Gider i at like så jeg ved i får solgt?

            1 Reply Last reply
            5
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #36

              God eftermiddag lørdag 21. jan.

              Hermed en teknisk status på det danske C25 index, hvor de eneste friske regnskabs-tal der er lagt ind, er for Chr. Hansen med deres Q1 2022/23 regnskab. Resten af regnskabs-tal er stadig fra Q3 2022.

              Lige pt. er Novozymes den case med best risk/reward. Vi har dog 14 selskaber i Daytrader porteføljen, så jeg vil ikke pt. tilføje flere selskaber.

              109714_Teknisk_status_Danmark_C25_21jan23.jpg

              1 Reply Last reply
              4
              • P Offline
                P Offline
                Prof-Inv-DK
                wrote on sidst redigeret af
                #37

                Er der nogen her i tråden der kan lave en teknisk analyse af North Media?

                Og måske endda lægge resultatet ind i tråden her:

                Just a moment...

                favicon

                (proinvestor.com)

                Takker. 🙂

                1 Reply Last reply
                0
                • N Offline
                  N Offline
                  NiklasZ
                  wrote on sidst redigeret af
                  #38

                  Er Novozymes ikke lidt risky her før regnskab?

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #39

                    God torsdag aften 25. jan.

                    Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i C25.

                    a.) Der er kun lagt friske regnskabs-tal ind for ..

                    • Chr Hansen
                    • Netcompany

                    ... da de pt. er de eneste der har aflagt regnskab for det seneste afsluttede kvartal (Q4 2022).

                    b.) Men for pokker, det ser skidt ud. At dømme udfra den tekniske analyse, tror jeg de første selskaber der bliver købs-klare, bliver ...

                    Genmab
                    Netcompany
                    Maersk
                    Royal Unibrew
                    Tryg
                    Ørsted

                    ... men jeg holder øje dag for dag, samtidig med at jeg lægger Q4 2022 regnskabs-tal ind for ca. 600 selskaber i Norden i det Excel ark i løbende for tilsendt.

                    ================================

                    Jeg følger op i de kommende dage, med den samme tekniske graf for det Svenske S30 index ... det Finske H25 index og det norske OBX 25 index.

                    109825_Teknisk_status_Danmark_C25_26jan23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #40

                      Jeg må lige lægge grafen op igen, da tal for Netcompany ikke vises. Jeg har sgu mit hyr med denne platform fra tid til anden 😞

                      109826_Teknisk_status_Danmark_C25_26jan23_NY.jpg

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #41

                        God torsdag aften 25. jan.

                        Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.

                        a.) Der er kun lagt friske Q4 2022 regnskabs-tal ind for ..

                        • Sandvik

                        b.) Vi ser den samme trend igen. Stort set ingen gode kombinationer resultater af den tekniske analyse og der er kun ét selskab der har rapporteret Q4 2002, og det er Sandvik.

                        Og vi ser desværre, det jeg har frygtet længe, nemlig at udviklingen i omsætningen og indtjeningen stikker i hver sin retning. Omsætningen stiger year-on-year, men indtjeningen følger slet ikke med. I casen med Sandvik, så stiger omsætningen year-on-year med 22,8%, men indtjeningen er 0,0% i forhold til samme kvartal sidste år. Det er altså virkeligt skidt nyt for aktier, hvis det bliver trenden i år.

                        c.) Bedste risk/reward case nu, er investerings-selskabet Kinnevik. Dog er jeg bekymret over at Kinnevik har givet underskud i samtlige 3 kvartaler i 2022. Og så vil jeg ikke købe mig ind i casen.

                        ================================

                        109827_Teknisk_status_Sweden_S30_26jan23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #42

                          God torsdag aften 25. jan.

                          Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det finske H25 index.

                          a.) Der er endnu ikke rapporteret nogle Q4 2022 regnskabs-tal.

                          b.) Bedste (og eneste) risk/reward case lige nu er Neste. Den overvejer jeg lige til i morgen om vi skal tilføje til vores daytrader portefølje.

                          109828_Teknisk_status_Finland_S30_26jan23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #43

                            God torsdag aften 25. jan.

                            Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det norske OBX 25 index.

                            a.) Der er endnu ikke rapporteret nogle Q4 2022 regnskabs-tal.

                            b.) Bedste (og eneste) risk/reward case lige nu er Storebrand. Den overvejer jeg lige til i morgen om vi skal tilføje til vores daytrader portefølje.

                            109829_Teknisk_status_Norway_OB25_26jan23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #44

                              God torsdag aften 26. jan.

                              Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det danske LARGE CAP index (udenfor C25).

                              a.) Det er kun Topdanmark der har rapporteret Q4 2022 regnskab.

                              b.) De bedste risk/reward cases lige nu er ...

                              ALK-Abelló
                              Jeudan
                              NKT
                              STG
                              Schouw & Co.

                              ... og som de "3 Tenorer" sagde i MillionærKlubben forleden, så skal man se på aktier udenfor de ledende index. Der er stadig noget upside at hente i udvalgte aktier.

                              109861_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_26jan23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              7
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #45

                                God torsdag aften 26. jan.

                                Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det danske MID CAP index.

                                a.) Det er kun B&O og RTX der lige har aflagt 2022 regnskab fordi har skævt regnskabsår.

                                b.) Den bedste risk/reward case lige nu er ...

                                • cBrain

                                109862_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_26jan23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #46

                                  God fredag eftermiddag 27. jan 2023.

                                  Den 4.jan i tråd 109231 købte vi RTX i kurs 122,60 kr.

                                  Nu koster den 143,20 kr, så vi er +16,8% på ca. 3 uger.

                                  RSI peakede i 77 og er nu begyndt at falde, så derfor er det tid til at tage gevinsten.

                                  Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

                                  109888_TA_DK_RTX_27jan2023.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  10
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #47

                                    God søndag 28. jan.

                                    Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.

                                    a.) Sverige er det index i Europa, hvor flest selskaber har aflagt Q4 regnskaber. Derfor kan vi få lidt af vide om hvordan det står til.

                                    b.) En ting man skal have i mente, er at den svenske krone er faldet voldsomt mod især US Dollar og Euro over de sidste 6 måneder. Det har nogle fordele og nogle ulemper.

                                    • Det er godt for exporten
                                    • Det er skidt for import, især på alt hvad der med råstoffer at gøre. Som i sikkert ved, er vi inde i en periode med ret kraftigt stigende råvarepriser på ALT.
                                    • Samtidig har vi en stigende US Dollar, og råstoffer handles i US Dollar. Det betyder, at svenske selskaber bliver HÅRDT straffet, af både stigende råvarepriser og den stigende US Dollar. Og det KOSTER massivt på bundlinjen.

                                    c.) Den valuta effekt, vil vi IKKE se have den samme effekt med selskaber i Danmark, Finland og Norge, da disse 3 lande ikke har en svækket valuta.

                                    d.) Den gode nyhed som danske investor, er man man nu kan købe svenske kvalitets-selskaber, hvor både aktie-kursen er nede og valutaen er nede. Det er såkaldt "Sweet-Spot" som man ikke oplever så tit. Derfor bør man købe svenske kvalitets selskaber ind til ens pension NU.

                                    e.) Dog holder jeg fast i at aktier får et ret svagt 2023, og at man virkelig skal gøre sit hjemarbejde for ikke at tabe for mange penge. Jeg holder fast i at man skal sving-trade, og tage gevinst når teknikken siger SÆLG. Og det kan godt betyde, at man kommer til at købe og sælge sig ind og ud af samme aktie 3-4 gange i år, og på den måde kommer til at slå markedet.

                                    d.) Jeg har lige igen sendt jer (der er på min mail-liste) det opdaterede Excel-regnskabs-ark. Og i næste uge, hvor det vælter ind med regnskaber, bliver det opdaterede Excel-sendt til jer hver dag, så i er så opdaterede som muligt. Så kan i selv lede efter de få selskaber, der faktisk formår at kunne bryde trenden ... men som i kan på listen herunder, er det f.eks. kun Autoliv og Hexagon der har præsteret det. Det er med andre ord, kun 2 ud af 13 selskaber i det svenske index, det pt. har præsteret det. Sidste jeg så den trend, var under finanskrisen 2009/2010 og under den europæiske gældskrise i 2011 (PIIGS-krisen*).

                                    e.) Jeg sender jer også den Powerpoint fil jeg bruger til at lave de oversigts-sider som den vedhæftede. Som jeg vist også har skrevet tidligere, så det værktøj jeg bruger til tekniske modeller, laves på www.Borsdata.se. Man tegner et abonnement, men jeg mener at det vist kun er 30 kr om måneden, så det er helt klart pengene værd imo. 🙂

                                    Jeg håber nogle af vil overtage arbejdet, da jeg jo desværre nu er på hospice, da min Mylomatose cancer ikke længere kan stoppes.

                                    • PIIGS-krisen var Portugal, Italien, Irland, Grækenland og Spanien, som havde opbygget massiv gæld i Euro, og som havde voldsom stigende arbejdsløshed, og massiv faldende export. Derfor havde de siddende regeringer ikke pengene til at betale gælden. Jeg boede og arbejdede selv i Spanien i de år (boede der fra 2010-2014) og jeg har aldrig oplevet at se, så mange små butikker gå nedenom og hjem. Det var virkelig voldsomt, og i den Region jeg boede i steg arbejdsløsheden til 31%. I Danmark i "Fattig 80'erne" toppede vores arbejdsløshed vist omkring de 12%. Så det Syd Europa oplevede var lige en faktor 3.

                                    Anyway ... det var bare lige mig, der skulle have det ud af systemet 🙂 Håber i kender følelsen 🙂

                                    109891_Teknisk_status_Sweden_S30_27jan23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    20
                                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                      Helge_LarsenPI-redaktør
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #48

                                      Kære NordicStock,

                                      Det er smerteligt at læse, at din sygdom nu er blevet så fremskreden, at du er på hospice. I det ligger der jo, at tage afsked til denne verden. Ikke bare vores verden på ProInvestor, hvor du har været en helt uovertruffen bidrager med din viden og erfaringer, skarpe og professionelle analyser. Alt i højeste og kvalitet og altid venligt og brugbart kommunikeret.

                                      Jeg ved jo, at du desværre har kæmpet mod meget alvorlig sygdom gennem flere år, men alligevel mærker jeg chokket og har i skrivende stund svært ved at finde de ord, der præcist udtrykker min medfølelse.

                                      Der skal dog ingen tvivl være om min taknemmelighed overfor dine meget læste bidrag til ProInvestor og vores samarbejde.

                                      Dine sko vil kræve sit at fylde. Jeg vil kontakte dig privat, når chokket har fundet sin plads i mig.

                                      Her fra den officielle platform fra mig og alle på ProInvestor en stor og varm tak for din indsats og ønske om en god videre rejse.

                                      Kærlig hilsen
                                      Helge

                                      1 Reply Last reply
                                      29
                                      • V Offline
                                        V Offline
                                        vandkalv
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #49

                                        Super arbejde, Nordic Stock. Jeg tog selv noget profit i RTX, men vil nok genkøbe til pensionen, da væksten er stor. I øvrigt er det svært at finde attraktive entries rent teknisk for tiden, da især bankerne og, USA er blevet meget bullish. Jeg ville ønske, at jeg havde indkøbt (endnu) mere af den sektor 😉
                                        Hvordan ser I andre på USAs gældsloft, der efterhånden er blevet hævet et utal af gange?
                                        Sikke noget med canceren. Håber hospicet er gode ved dig, og du er velkommen til at indikere, om nogen kan overtage tråden herinde med dit fokus.
                                        Kh. Vandkalv

                                        1 Reply Last reply
                                        9
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          ProinvestorNEWS
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #50

                                          Debattråd vedr. gældsloft er her.

                                          Just a moment...

                                          favicon

                                          (www.proinvestor.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger