Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej Roadrunner .. jeg har uhelbredelig Mylomatose cancer. Det er derfor jeg deler mit regnskabs-excel ark med jer og derfor jeg prøver at lære folk at bruge tekniske analyse. Så kan nogle af jer tage over, for jeg jeg har nydt godt at denne kombi, med at bruge regnskabs-udviklingen og den tekniske analyse til at slå markedet
Men det kræver selvfølgelig ret meget tid at opdatere de ca. 800 selskaber's regnskabs tal i Excel arket hvert kvartal. -
God mandag eftermiddag 9.jan,
Så er H+H toppet i RSI og kursen er nu ca. 117,20 kr. Derfor skal den SÆLGES nu. Vi tager en gevinst på 10,8% på 4 uger.
Gider i at like så jeg ved i får solgt?

-
God mandag aften 9. jan 2023.
Hermed en status for det danske C25 index, efter lukketid.
Det ser godt ud nu for det danske index. #JanuarRally

-
Det er en særdeles interessant observation, Nordic Stock. Investorerne er hurtigere til at tage gevinsten. Understreger vel de forsigtige/kedelige forventninger til 2023 og så er det bedre at sikre sig en hurtig gevinst. Fortsæt det gode arbejde !

-
God tirsdag eftermiddag 10. januar
Det er tid til at FORDOBLE vores position i norske Tomra her i kurs ca. 180,60 kr.
- Der er kommet et frisk købs-signal i MACD
- Der stigende momentum i RSI
- RSI er nede på 56, hvilket er godt, for så er der pæn upside.


-
God tirsdag aften 10. jan 2023.
Hermed en status for det danske Mid Cap index.
De 2 selskaber der er købs-klare er dem vi købte den 4. jan. til porteføljen. Det er ..
- Columbus (Den købte vi ind i 4. jan i tråd 109229)
- RTX (Den købte vi ind i 4. jan i tråd 109231)
... og Torm har vi allerede købt ind i tråd 108799. Den vil jeg tro vi skal akkumulere i omkring kurs 175 kr.
PS: Jeg tror Trifork kan blive købs-klar i de kommende dage, men vi er der IKKE endnu.

-
God onsdag formiddag 11. jan 2023.
Hermed en status for det norske OBX 25 index.
-
Det ser lidt mere positivt ud nu.
-
De få selskaber der er købs-klare har så høj RSI, at de snart topper ud, og det fortæller mig at vi skal forberede os på lavere gevinster på de daytrading kald vi køber os ind i. Sidste år, var der ca. 8-12% at hente mellem top og bund i RSI og nu ser ud til at der kun er 6-9%.

-
-
God torsdag eftermiddag 12. jan 2023.
Hermed en status for det danske Large Cap Cap index udenfor C25.
Det ser skidt ud

Der er kun 1 selskab der er købs-klart og det er ...
- Lundbeck B
Derudover er der 2 selskaber, der SNART bliver klar til at købe, og det er ...
- NKT
- ChemoMetec
=====================================
Herunder er casen for Lundbeck-B (Ticker: HLUN-B), som jeg tilføjer til vores Daytrader portefølje.



-
God fredag eftermiddag 13. jan 2023.
Hermed en status for det Finske OMX H25 index.
Det ser rigtigt godt ud nu for mange selskaber, men jeg vil ikke tilføje nogle nye selskaber til daytrader porteføljen, da der pt. er 14 selskaber i den, og jeg skal lige selv kunne overskue det, samtidig med at regnskaberne for alvor begynder at tikke ind i næste uge, og dem skal jeg også lige have lidt fokus på


-
God tirsdag formiddag 17 jan

Vi skal snart gøre klar til at sælge Carlsberg, som vi købte ind i den 14. dec. i kurs 921,60.
-
God tirsdag formiddag 17. jan 2023.
Hermed en status for det lille finske Large Cap index (udenfor deres H25 index).
-
Der er én af de selskaber der ser interessant ud både på regnskaber og den tekniske udvikling.
-
Det er selskabet Revenio (Ticker: REG1V). Den køber vi ind til porteføljen og casen kommer her ...



-
-
Hvad er dine forventninger til Fortum?

Jeg har den selv i min portefølje, og lige siden krigen startede har jeg ikke haft overblikket over selskabet... De er blevet ramt hårdt, men hvad kan man forvente nu? -
Godmorgen onsdag 18. jan,
Så er Carlsberg toppet i RIS her i kurs ca. 983 kr. så den skal SÆLGES nu. Vi tager en gevinst på 6,7% og vi købte den i tråd 108715 den 14.dec. Gider i at like så jeg ved i får solgt?
-
God eftermiddag lørdag 21. jan.
Hermed en teknisk status på det danske C25 index, hvor de eneste friske regnskabs-tal der er lagt ind, er for Chr. Hansen med deres Q1 2022/23 regnskab. Resten af regnskabs-tal er stadig fra Q3 2022.
Lige pt. er Novozymes den case med best risk/reward. Vi har dog 14 selskaber i Daytrader porteføljen, så jeg vil ikke pt. tilføje flere selskaber.

-
Er der nogen her i tråden der kan lave en teknisk analyse af North Media?
Og måske endda lægge resultatet ind i tråden her:
Takker.

-
God torsdag aften 25. jan.
Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i C25.
a.) Der er kun lagt friske regnskabs-tal ind for ..
- Chr Hansen
- Netcompany
... da de pt. er de eneste der har aflagt regnskab for det seneste afsluttede kvartal (Q4 2022).
b.) Men for pokker, det ser skidt ud. At dømme udfra den tekniske analyse, tror jeg de første selskaber der bliver købs-klare, bliver ...
Genmab
Netcompany
Maersk
Royal Unibrew
Tryg
Ørsted... men jeg holder øje dag for dag, samtidig med at jeg lægger Q4 2022 regnskabs-tal ind for ca. 600 selskaber i Norden i det Excel ark i løbende for tilsendt.
================================
Jeg følger op i de kommende dage, med den samme tekniske graf for det Svenske S30 index ... det Finske H25 index og det norske OBX 25 index.

-
Jeg må lige lægge grafen op igen, da tal for Netcompany ikke vises. Jeg har sgu mit hyr med denne platform fra tid til anden


Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind