Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #18

    Nordic Stock begyndte at poste i november. Denne tråd her er ny, da 2022-tråden blev lang. Men den er absolut fortsat læseværdigt, hvis du mangler inspiration til dine investeringer... NordicStock's tråde er også flere gange omtalt og anbefalet af Proinvestor.

    Her er link til tråden fra sidste år : https://www.proinvestor.com/boards/107957

    1 Reply Last reply
    6
    • RoadrunnerR Offline
      RoadrunnerR Offline
      Roadrunner
      wrote on sidst redigeret af
      #19

      Hej NordicStock
      Jeg har fulgt med lidt tid nu og overvejer kraftigt at følge nogle af dine signaler. Men bare lige for at forstå beskeden herover. Handler du aldrig selv på dine signaler, hvad kan det være?

      1 Reply Last reply
      0
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #20

        God mandag formiddag 9. jan 2023

        • Vi skal SNART gøre klar til at tage gevinst på norske Yara (Ticker: YAR)

        • Vi skal SNART gøre klar til at tage gevinst på danske H+H (Ticker: HH)

        • Vi skal snart akkumulere i norske TOMRA

        • Vi skal snart akkumulere i danske TORM

        Jeg har lavet en lidt større kørsel af selskaber i de 4 nordiske lande over de sidste 3 måneder, og spændet mellem top og bund i RSI er blevet mere snævert. Sidste år steg aktierne ca. 8-12% mellem top og bund i RSI, MEN nu er spændet faldet til ca. 6-9% mellem top og bund. Det er IKKE godt nyt for aktier generelt, så jeg tror vi skal forberede os på at dagene med høje afkast på aktier er ved at være slut for en lidt længere periode.

        Det anden anden kørsel jeg har lavet - og som jeg har talt om en stykke tid - er at vi ser en lidt spøjs udvikling i regnskaberne, hvor OMSÆTNINGEN stadig er stigende i selskaberne, hvorimod INDTJENINGEN stiger langsommere end udviklingen i omsætningen. Det afspejler de højere input costs som selskaberne stadig døjer med.

        1 Reply Last reply
        3
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #21

          Hej Roadrunner .. jeg har uhelbredelig Mylomatose cancer. Det er derfor jeg deler mit regnskabs-excel ark med jer og derfor jeg prøver at lære folk at bruge tekniske analyse. Så kan nogle af jer tage over, for jeg jeg har nydt godt at denne kombi, med at bruge regnskabs-udviklingen og den tekniske analyse til at slå markedet 🙂 Men det kræver selvfølgelig ret meget tid at opdatere de ca. 800 selskaber's regnskabs tal i Excel arket hvert kvartal.

          1 Reply Last reply
          8
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #22

            God mandag eftermiddag 9.jan,

            Så er H+H toppet i RSI og kursen er nu ca. 117,20 kr. Derfor skal den SÆLGES nu. Vi tager en gevinst på 10,8% på 4 uger.

            Gider i at like så jeg ved i får solgt?

            109370_TA_DK_HH_09Jan23.jpg

            1 Reply Last reply
            5
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #23

              God mandag aften 9. jan 2023.

              Hermed en status for det danske C25 index, efter lukketid.

              Det ser godt ud nu for det danske index. #JanuarRally

              109385_Teknisk_status_Danmark_C25_09jan23.jpg

              1 Reply Last reply
              4
              • TeamGarlicT Offline
                TeamGarlicT Offline
                TeamGarlic
                wrote on sidst redigeret af
                #24

                Det er en særdeles interessant observation, Nordic Stock. Investorerne er hurtigere til at tage gevinsten. Understreger vel de forsigtige/kedelige forventninger til 2023 og så er det bedre at sikre sig en hurtig gevinst. Fortsæt det gode arbejde ! 🙂

                1 Reply Last reply
                3
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #25

                  God tirsdag eftermiddag 10. januar

                  Det er tid til at FORDOBLE vores position i norske Tomra her i kurs ca. 180,60 kr.

                  • Der er kommet et frisk købs-signal i MACD
                  • Der stigende momentum i RSI
                  • RSI er nede på 56, hvilket er godt, for så er der pæn upside.

                  109409_FA_NO_Tomra.jpg
                  109409_TA_NO_Tomra.jpg

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #26

                    God tirsdag aften 10. jan 2023.

                    Hermed en status for det danske Mid Cap index.

                    De 2 selskaber der er købs-klare er dem vi købte den 4. jan. til porteføljen. Det er ..

                    • Columbus (Den købte vi ind i 4. jan i tråd 109229)
                    • RTX (Den købte vi ind i 4. jan i tråd 109231)

                    ... og Torm har vi allerede købt ind i tråd 108799. Den vil jeg tro vi skal akkumulere i omkring kurs 175 kr.

                    PS: Jeg tror Trifork kan blive købs-klar i de kommende dage, men vi er der IKKE endnu.

                    109422_Teknisk_status_Danmark_MidCap_10jan23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #27

                      God onsdag formiddag 11. jan 2023.

                      Hermed en status for det norske OBX 25 index.

                      • Det ser lidt mere positivt ud nu.

                      • De få selskaber der er købs-klare har så høj RSI, at de snart topper ud, og det fortæller mig at vi skal forberede os på lavere gevinster på de daytrading kald vi køber os ind i. Sidste år, var der ca. 8-12% at hente mellem top og bund i RSI og nu ser ud til at der kun er 6-9%.

                      109430_Teknisk_status_Norge_OBX_aktier_11jan23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • V Offline
                        V Offline
                        vandkalv
                        wrote on sidst redigeret af
                        #28

                        Ja, RTX tegner udmærket teknisk. Forsvarsleverandører burde ikke have toppet med indtjeningen endnu heller.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #29

                          God torsdag eftermiddag 12. jan 2023.

                          Hermed en status for det danske Large Cap Cap index udenfor C25.

                          Det ser skidt ud 😞

                          Der er kun 1 selskab der er købs-klart og det er ...

                          • Lundbeck B

                          Derudover er der 2 selskaber, der SNART bliver klar til at købe, og det er ...

                          • NKT
                          • ChemoMetec

                          =====================================

                          Herunder er casen for Lundbeck-B (Ticker: HLUN-B), som jeg tilføjer til vores Daytrader portefølje.

                          109465_FA_DK_Lundbeck.jpg
                          109465_TA_DK_Lundbeck_12Jan23.jpg
                          109465_Teknisk_status_Danmark_LargeCap_12jan23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #30

                            God fredag eftermiddag 13. jan 2023.

                            Hermed en status for det Finske OMX H25 index.

                            Det ser rigtigt godt ud nu for mange selskaber, men jeg vil ikke tilføje nogle nye selskaber til daytrader porteføljen, da der pt. er 14 selskaber i den, og jeg skal lige selv kunne overskue det, samtidig med at regnskaberne for alvor begynder at tikke ind i næste uge, og dem skal jeg også lige have lidt fokus på 🙂

                            109499_Teknisk_status_Finland_H25_aktier_13jan23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #31

                              God tirsdag formiddag 17 jan 🙂

                              Vi skal snart gøre klar til at sælge Carlsberg, som vi købte ind i den 14. dec. i kurs 921,60.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #32

                                God tirsdag formiddag 17. jan 2023.

                                Hermed en status for det lille finske Large Cap index (udenfor deres H25 index).

                                • Der er én af de selskaber der ser interessant ud både på regnskaber og den tekniske udvikling.

                                • Det er selskabet Revenio (Ticker: REG1V). Den køber vi ind til porteføljen og casen kommer her ...

                                109599_FA_FI_Revenio.jpg
                                109599_TA_FI_Revenio.jpg
                                109599_Teknisk_status_Finland_LargeCap_aktier_17jan23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • V Offline
                                  V Offline
                                  vandkalv
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #33

                                  Lundbeck ser lidt tight ud på bollinger på dagen , men tegner lovende. RTX tog jeg med i porteføljen.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • N Offline
                                    N Offline
                                    nicklasabs
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #34

                                    Hvad er dine forventninger til Fortum? 🙂
                                    Jeg har den selv i min portefølje, og lige siden krigen startede har jeg ikke haft overblikket over selskabet... De er blevet ramt hårdt, men hvad kan man forvente nu?

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #35

                                      Godmorgen onsdag 18. jan,

                                      Så er Carlsberg toppet i RIS her i kurs ca. 983 kr. så den skal SÆLGES nu. Vi tager en gevinst på 6,7% og vi købte den i tråd 108715 den 14.dec. Gider i at like så jeg ved i får solgt?

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #36

                                        God eftermiddag lørdag 21. jan.

                                        Hermed en teknisk status på det danske C25 index, hvor de eneste friske regnskabs-tal der er lagt ind, er for Chr. Hansen med deres Q1 2022/23 regnskab. Resten af regnskabs-tal er stadig fra Q3 2022.

                                        Lige pt. er Novozymes den case med best risk/reward. Vi har dog 14 selskaber i Daytrader porteføljen, så jeg vil ikke pt. tilføje flere selskaber.

                                        109714_Teknisk_status_Danmark_C25_21jan23.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          Prof-Inv-DK
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #37

                                          Er der nogen her i tråden der kan lave en teknisk analyse af North Media?

                                          Og måske endda lægge resultatet ind i tråden her:

                                          Just a moment...

                                          favicon

                                          (proinvestor.com)

                                          Takker. 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger