Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #8

    God onsdag formiddag 4. jan 2023.

    Her er casen for RTX, som jeg også mener vi skal købe nu.

    • Man har haft pæn omsætnings-vækst på 27,3% i seneste "skæve" kvartal, som var Q4 2021/2022 i forhold til samme kvartal året før.

    • Man har haft pæn indtjenings-vækst på 8,8% i seneste "skæve" kvartal, som var Q4 2021/2022 i forhold til samme kvartal året før..

    • I den tekniske model er der et helt frisk købs-signal i MACD, og der er stigende momentum i RSI.

    109231_FA_DK_RTX.jpg
    109231_TA_DK_RTX.jpg

    1 Reply Last reply
    6
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #9

      God tirsdag formiddag 4. januar

      Som jeg skrev i går, så skulle vi holde øje med Rockwool, og den skal SÆLGES nu her i kurs ca. 1796 kr. Den har peaket nu i RSI på 72.

      Vi tager en profit på 10,0% på 5 handelsdage. Gider i at like dette opslag så jeg ved i får solgt?

      1 Reply Last reply
      13
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #10

        God tirsdag formiddag 5. januar

        Det er tid til at SÆLGE Mowi her i kurs ca. 173,35 kr. Den har peaket nu i RSI på 72.

        Vi tager en profit på 8,2%. Vi købte den 20 dec. Gider i at like dette opslag så jeg ved i får solgt?

        1 Reply Last reply
        9
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #11

          Læææænge siden, men jeg købte i sin tid en pæn portion column til ml 1,7-1,9, som jeg solgte ml 16 og 18. Jeg har nu kun en lille bid tilbage. Men klart, der er også psykologi i dette spil, så når man har lavet en tidobling i en aktie, så vil man altid holde lidt øje med den. Men der er desværre ikke meget at holde øje med. Nok er omsætningen i firmaet steget, som du nævner, men omsætningen i aktien er nærmest ikke eksisterende. Men jeg håber da at dine fine indlæg kan hjælpe med at få lidt liv i aktien.

          Ikke noget man kan kan købe efter, for ingen ved om overhovedet eller hvornår det sker, men jeg tror meget på at børsen en dag vågner op til en pm om, at nu har Kunøe solgt Columbus og så vil jeg gerne være med fra start.

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #12

            God fredag eftermiddag 6. januar

            Det er tid til at SÆLGE Orkla her i kurs ca. 73,24 kr. Den har peaket nu i RSI på 72.

            Vi tager en profit på 5,5%. Vi købte den 8 dec. i tråd 108507. Gider i at like dette opslag så jeg ved i får solgt?

            109275_TA_NO_Orkla_6jan23.jpg

            1 Reply Last reply
            7
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #13

              God fredag aften 6. jan 2023.

              Hermed en status for det norske OBX 25 index, efter lukketid.

              • De få selskaber der er købs-klare har så høj RSI, at de snart topper ud, og det fortæller mig at vi skal forberede os på lavere gevinster på de daytrading kald vi køber os ind i. Sidste år, var der ca. 8-12% at hente mellem top og bund i RSI og nu ser ud til at der kun er 6-8%.

              Der er 3 selskaber vi skal gøre klar til at købe, men vi er der IKKE endnu. Det er ...

              • Equinor
              • Frontline
              • Tomra

              109286_Teknisk_status_Norge_OBX_aktier_06jan23.jpg

              1 Reply Last reply
              8
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #14

                Godt Nytår NordicStock

                • og fortsat tak for din lyst til at vidensdele. Meget generøst. Må indrømme, at det kribler en del i fingrene at begynde at investere i selskaber uden for landets grænser, når jeg alligevel nøje følger din statusopdatering i vore nabolande 🙂

                Med ønske om at alt er vel hos dig og dine,
                forbliver jeg en trofast læser af dine deliberationer.

                Cupcake

                1 Reply Last reply
                4
                • V Offline
                  V Offline
                  vandkalv
                  wrote on sidst redigeret af
                  #15

                  Ja, det er morsomt med Yara. Den havde jeg igennem nogle omgange for en del år siden. Sprøjtemidler er vist ikke gået af mode globalt set.
                  Er det primært swing trades, du laver selv, NordicStock? Og hvordan med størrelser/cap på aktierne i din strategi?
                  Har ikke brugt siden igennem noget tid, så undskyld hvis jeg ikke følger så meget med.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #16

                    Tak Cupcake og i lige måde 🙂

                    PS: Jeg måtte lige slå deliberationer op haha 🙂 ...

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #17

                      Hej vandkalv 🙂

                      Jeg ejer ikke en eneste aktie selv, men min kone og hendes søn har hver en portefølje af buy-and-hold defensive udbytte aktier (Large og Mid Caps), som er bygget op over flere år. Og i de to porteføljer er der også et par enkelte swing trades magen til dem jeg lægger op her på Proinvestor.

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #18

                        Nordic Stock begyndte at poste i november. Denne tråd her er ny, da 2022-tråden blev lang. Men den er absolut fortsat læseværdigt, hvis du mangler inspiration til dine investeringer... NordicStock's tråde er også flere gange omtalt og anbefalet af Proinvestor.

                        Her er link til tråden fra sidste år : https://www.proinvestor.com/boards/107957

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • RoadrunnerR Offline
                          RoadrunnerR Offline
                          Roadrunner
                          wrote on sidst redigeret af
                          #19

                          Hej NordicStock
                          Jeg har fulgt med lidt tid nu og overvejer kraftigt at følge nogle af dine signaler. Men bare lige for at forstå beskeden herover. Handler du aldrig selv på dine signaler, hvad kan det være?

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #20

                            God mandag formiddag 9. jan 2023

                            • Vi skal SNART gøre klar til at tage gevinst på norske Yara (Ticker: YAR)

                            • Vi skal SNART gøre klar til at tage gevinst på danske H+H (Ticker: HH)

                            • Vi skal snart akkumulere i norske TOMRA

                            • Vi skal snart akkumulere i danske TORM

                            Jeg har lavet en lidt større kørsel af selskaber i de 4 nordiske lande over de sidste 3 måneder, og spændet mellem top og bund i RSI er blevet mere snævert. Sidste år steg aktierne ca. 8-12% mellem top og bund i RSI, MEN nu er spændet faldet til ca. 6-9% mellem top og bund. Det er IKKE godt nyt for aktier generelt, så jeg tror vi skal forberede os på at dagene med høje afkast på aktier er ved at være slut for en lidt længere periode.

                            Det anden anden kørsel jeg har lavet - og som jeg har talt om en stykke tid - er at vi ser en lidt spøjs udvikling i regnskaberne, hvor OMSÆTNINGEN stadig er stigende i selskaberne, hvorimod INDTJENINGEN stiger langsommere end udviklingen i omsætningen. Det afspejler de højere input costs som selskaberne stadig døjer med.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #21

                              Hej Roadrunner .. jeg har uhelbredelig Mylomatose cancer. Det er derfor jeg deler mit regnskabs-excel ark med jer og derfor jeg prøver at lære folk at bruge tekniske analyse. Så kan nogle af jer tage over, for jeg jeg har nydt godt at denne kombi, med at bruge regnskabs-udviklingen og den tekniske analyse til at slå markedet 🙂 Men det kræver selvfølgelig ret meget tid at opdatere de ca. 800 selskaber's regnskabs tal i Excel arket hvert kvartal.

                              1 Reply Last reply
                              8
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #22

                                God mandag eftermiddag 9.jan,

                                Så er H+H toppet i RSI og kursen er nu ca. 117,20 kr. Derfor skal den SÆLGES nu. Vi tager en gevinst på 10,8% på 4 uger.

                                Gider i at like så jeg ved i får solgt?

                                109370_TA_DK_HH_09Jan23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #23

                                  God mandag aften 9. jan 2023.

                                  Hermed en status for det danske C25 index, efter lukketid.

                                  Det ser godt ud nu for det danske index. #JanuarRally

                                  109385_Teknisk_status_Danmark_C25_09jan23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • TeamGarlicT Offline
                                    TeamGarlicT Offline
                                    TeamGarlic
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #24

                                    Det er en særdeles interessant observation, Nordic Stock. Investorerne er hurtigere til at tage gevinsten. Understreger vel de forsigtige/kedelige forventninger til 2023 og så er det bedre at sikre sig en hurtig gevinst. Fortsæt det gode arbejde ! 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #25

                                      God tirsdag eftermiddag 10. januar

                                      Det er tid til at FORDOBLE vores position i norske Tomra her i kurs ca. 180,60 kr.

                                      • Der er kommet et frisk købs-signal i MACD
                                      • Der stigende momentum i RSI
                                      • RSI er nede på 56, hvilket er godt, for så er der pæn upside.

                                      109409_FA_NO_Tomra.jpg
                                      109409_TA_NO_Tomra.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #26

                                        God tirsdag aften 10. jan 2023.

                                        Hermed en status for det danske Mid Cap index.

                                        De 2 selskaber der er købs-klare er dem vi købte den 4. jan. til porteføljen. Det er ..

                                        • Columbus (Den købte vi ind i 4. jan i tråd 109229)
                                        • RTX (Den købte vi ind i 4. jan i tråd 109231)

                                        ... og Torm har vi allerede købt ind i tråd 108799. Den vil jeg tro vi skal akkumulere i omkring kurs 175 kr.

                                        PS: Jeg tror Trifork kan blive købs-klar i de kommende dage, men vi er der IKKE endnu.

                                        109422_Teknisk_status_Danmark_MidCap_10jan23.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #27

                                          God onsdag formiddag 11. jan 2023.

                                          Hermed en status for det norske OBX 25 index.

                                          • Det ser lidt mere positivt ud nu.

                                          • De få selskaber der er købs-klare har så høj RSI, at de snart topper ud, og det fortæller mig at vi skal forberede os på lavere gevinster på de daytrading kald vi køber os ind i. Sidste år, var der ca. 8-12% at hente mellem top og bund i RSI og nu ser ud til at der kun er 6-9%.

                                          109430_Teknisk_status_Norge_OBX_aktier_11jan23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger