Vestas: God årsafslutning kan give godt aktieafsæt i 2023
-
Vestas har vundet en ordre på 84 megawatt (MW) hos Campo Eolico Ariano til vindmølleparken Ariano Irpino i Italien.
-
VESTAS/SYDBANK: SER SAMLET ANTAL ORDRER PÅ 11.000-11.500 MW I 2022
-
ERG has placed a 76 MW order for the repowering of the Castelvetrano Salemi wind park, located in the Sicilia Region, Italy. The contract includes the supply and installation of thirteen V150-4.2 MW wind turbines and five V136-4.2 MW wind turbines, as well as an Active Output Management 5000 (AOM 5000) service agreement.
-
Sydbank: Vestas' slutspurt lover godt for 2023
https://www.proinvestor.com/investornyt/921626/sydbank-vestas-slutspurt-lover-godt-for-2023
-
Det er alt sammen godt for VWS, men de mangler stadig at bevise, at de kan tjene penge på alt det isenkram de producerer og opstiller. Mit gæt er flere kvartaler inden det skeer. Så ser tiden an.
Hvad mener Vestas egentlig selv m.h.t hvornår det giver overskud? -
Ja tak det vil jeg gøre, måske har du et direkte link?
Hvis han har lovet det, og har til hensigt at holde det, så skal der godt nok være mange forbehold i kontrakterne. Ingen kender jo fremtiden.
Håber bestemt at det flasker sig for vws det er jo også godt for DK.
Men som sagt jeg har ikke travlt med at få købt. Bundlinjen må godt forbedres først. -
Den langsigtede målsætning fra Vestas hedder 10 procent EBIT-margin i 2025.
Med en mcap på 204 mia. kr. er aktien dyrt prissat.
Men en generel forventning om et voksende marked, mere lønsomme kontrakter og Vestas som branchevinder forklarer prissætningen.
Langsigtet tror jeg på casen, men forventer store udsving i kursen, så svingtrade er oplagt ved dyk i kursen.
-
Der må jeg desværre give dig delvis ret. Der er gamle ordrer, der er blevet overhalet af inflation og fragtpriser, der ikke er overskud på, men det vigtigste ved årsregnskabet bliver, hvad de siger om fremtiden. Priserne, de sælger møller til nu, er væsentlig højere, end de var i -21. og så ved vi jo ikke, hvornår de begynder at sælge 15 MW møller, det bliver voldsomt på ordrefronten. I -22 har de kun solgt ganske få 9,5-10 MW møller til Offshore.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind