Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Danske Bank

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Den eneste bankaktie jeg har er Danske Bank. Ingen tvivl, stigende renter, og det at de vil forblive høje i en rum tid, er godt for bankerne. Omvendt, så synes de fleste at være enige om, at vi er nær rentetoppen, og at vi inden for en overskuelig(?) tid vil se faldende renter. Jeg sidder på en ganske pæn gevinst. Så spørgsmålet er: skal man/jeg sælge nu, dvs inden renterne falder, og inden at det bliver tydeligt at bankerne må til at hensætte større beløb til tab pga recession?

    Jeg er klar over at danske bank er lidt speciel, fordi hvidvasksagen nu er lagt noget ned med bøden. Mit spørgsmål går lidt på banksektoren generelt, da jeg ikke rigtig kan blive enig med mig selv om jeg skal sælge eller købe flere og andre bankaktier eller om det er for sent?

    1 Reply Last reply
    5
    • D Offline
      D Offline
      DjengisCash
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Jeg ligger inde med Jyske Bank, Danske Bank og Spar Nord.

      Min plan er, at der først i det nye år skal reduceres på eksponeringen i banker, som har givet et fint afkast de sidste par år. Bankerne har trods de lavet renter tjent pænt på bundlinjen, så fortællingen om den direkte sammenhæng til renteniveau synes overdrevet. Andre faktorer som gebyrer og hensættelser spiller også ind.

      1 Reply Last reply
      5
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Mht renter så er problemet måske også at de ikke har været høje nok lange nok til for alvor at slå igennem på bundlinjen? Vi har set banker, som haft problemer på investeringssiden. Hvis renterne forbliver høje eller måske endda går højere efter et kortvarigt fald og obligationskurserne går lavere, så er det problem vel ikke løst?

        Mht danske bank så har de brugt mange penge på aktiv oprydning i en masse møgsager. Vi må nærme os et tidspunkt hvor de burde kunne reducere deres omkostninger ganske meget?

        Jeg hælder mest til at beholde danske bank til lidt ind i det år. Om jeg så skal købe andre banker eller feks forsikring, den beslutning skyder jeg til hjørne.

        1 Reply Last reply
        4
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Danske Bank har meget at indhente i forhold til de andre banker, så her er chancen for kursstigning nok størst.

          Afgørelsen vedr. bøder gør, at de legitimt kan skrue op for indtjeningen igen. Af den grund beholder jeg mine Danske Bank.

          Det bliver Jyske Bank, der også er min største bank-position, der reduceres i første omgang.

          1 Reply Last reply
          5
          • R Offline
            R Offline
            Rinus
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Har danske og nordea, plus diverse udenlandske. Jeg regner ikke med at sælge/reducere forløbig. Pt. frygter jeg ikke rentefald; men på et kommer ny teknologi og er lidt nervøs for der er timingen vigtig.

            1 Reply Last reply
            4

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger