Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Skat af Aktier

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
18 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    DjengisCash
    wrote on sidst redigeret af
    #5

    Jeg forstår spørgsmålet på den måde, at det handler om realisering af tab til modregning i andre aktieafkast, og på den måde undgå beskatning. Ellers giver det jo ikke mening.

    I praksis gør automatikken i skats system, at "de mærkelige regler" kun bliver håndhævet, hvis din sag tages ud til manuel gennemgang.

    Efter staten overtog opgaven fra kommunerne i 2006 har jeg ikke oplevet, at Skat har efterprøvet noget som helst. Og der har der har da været masser, der godt kunne tolkes/diskuteres.

    1 Reply Last reply
    2
    • B Offline
      B Offline
      bikube
      wrote on sidst redigeret af
      #6

      Jeg venter altid mindst til dagen efter. Jeg har været udsat for, at handlerne intraday ikke stod i rigtig rækkefølge. Det er med skattefradrag vigtigt. Hvis man får købet registreret før salget af en aktiepost, forsvinder en stor del af fradraget.

      1 Reply Last reply
      2
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #7

        Hvis man har aktiesparekonto samt en almindelig konto så kan man vel egentlig sælge på den ene og straks genkøbe på den anden og ordne det på den måde? Skattemæssigt er det jo to forskellige strenge, så vidt jeg forstår.

        1 Reply Last reply
        2
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #8

          Skattemæssigt er det to forskellige metoder.

          Realisationsprincippet for frie midler og lagerbeskatning for aktiesparekontoen.

          Manøvren med salg og genkøb giver kun mening, hvis det er frie midler der sælges fra.

          1 Reply Last reply
          4
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #9

            Ja, udover at metoden også lægger en begrænsning på transaktionens størrelse, idet der er et max på aktiesparekontoen. Jeg har ikke en sparekonto, men er max ikke stadig omkring 100k?

            1 Reply Last reply
            3
            • B Offline
              B Offline
              bikube
              wrote on sidst redigeret af
              #10

              Det kan komme til at se ud som "handel med sig selv", der er det mest forbudte på børsen, og giver fængsel.

              1 Reply Last reply
              2
              • V Offline
                V Offline
                VærKritisk
                wrote on sidst redigeret af
                #11

                På ingen måde nødvendigt at handle med sig selv med samtidige købs og salgsordrer.

                1 Reply Last reply
                2
                • D Offline
                  D Offline
                  DjengisCash
                  wrote on sidst redigeret af
                  #12

                  Enig med bikube, det er en farlig manøvre, som kan gå galt, hvis ikke man er knivskarp på IKKE at komme til at handle med sig selv.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • D Offline
                    D Offline
                    DjengisCash
                    wrote on sidst redigeret af
                    #13

                    Det er vist 103.500 kr. der er maks indskud.

                    Har heller ikke en aktiesparekonto. Pensionskonto og frie midler er rigeligt for mit vedkommende.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #14

                      Sælg. Drik en kop kaffe, og køb. Hvor svært kan det være?

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • D Offline
                        D Offline
                        DjengisCash
                        wrote on sidst redigeret af
                        #15

                        Det kan være svært for mange. I millionærklubben først på ugen var der en myndighedsperson, som fortalte, at problemet var stort.

                        Politianmeldelse var man dog tilbageholdende med, da eneste sanktion er ubetinget fængsel.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • V Offline
                          V Offline
                          VærKritisk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #16

                          Synes I opfinder et problem, der ikke er. Hvis ikke du køber på din egen salgsordre, så handler du ikke med dig selv.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • D Offline
                            D Offline
                            DjengisCash
                            wrote on sidst redigeret af
                            #17

                            Opfinder ?

                            I praksis er der nogen, der ikke kan håndtere lovlig "depot-flytning", som du foreslår.

                            Cirka fem minutter inde:

                            Link Preview Image
                            Siden kunne ikke findes | Euroinvestor

                            favicon

                            Euroinvestor (www.euroinvestor.dk)

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • MarkusBayM Offline
                              MarkusBayM Offline
                              MarkusBay
                              wrote on sidst redigeret af
                              #18

                              Jeg har godt hørt afsnittet med finanstilsynet. Jeg synes hun piskede en større stemning op end nødvendigt, fordi hun brugte en så likvid aktie som Novo Nordisk som eksempel. Hvilket er svær at handle med sig selv, fordi den handles så ofte.

                              Mange aktier (C25) er så likvide og har en stor omsætning, at det for de fleste investorer ikke er et problem.

                              Med mindre likvide aktier som Hove, er der en større risiko for at handle med sig selv, fordi der bliver handlet langt færre aktier.

                              Det er jo ret simpelt, når du har sat din aktie til salg så skal den slippe dit depot, altså en anden person skal købe den af dig. Bagefter kan du så købe den samme aktie fra en 3.person. Så handler du ikke med dig selv.

                              Du handler kun med dig selv, når du køber din egen salgsordre. Det er, hvad nogen har gjort, når de har flyttet aktier rundt mellem deres banker som er ulovligt, fordi det skaber en falsk "omsætning" eller viser likviditet i en aktie som rent faktisk ikke er reel.

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • D Offline
                                D Offline
                                DjengisCash
                                wrote on sidst redigeret af
                                #19

                                Det er ret simpelt, ja.

                                Men min dejlige kone minder mig dagligt om, at det ikke er alle mennesker, der primært navigerer logisk baseret med højre hjernehalvdel.

                                Så fejl, misforståelser og ulovligheder sker, selvom hensigten har været ganske anstændig.

                                Så en generel advarsel, om at være meget forsigtig, er der et reelt behov for.

                                1 Reply Last reply
                                1

                                Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                With your input, this post could be even better 💗

                                Tilmeld Log ind

                                • Log ind

                                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                • Login or register to search.
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Debatforum
                                • Seneste
                                • Populære
                                • Bruger