H. Lundbeck
-
Jeg har på det seneste købt aktier i Lundbeck, da jeg mener den fundamentalt er meget undervurderet. Flere ældre mennesker, der vil få nogle af de sygdomme som Lundbeck udvikler og sælger medicin til. Lav p/e. Der har i løbet af året været stort udsalg fra pensionsselskaber, pga. den ændrede aktiestruktur. Men hvad er forskellen fra Lundbeck og andre store selskaber som Mærsk, Carlsberg og Novo mht. A-aktier har større stemmeret end B-aktier? Er Lundbeck et dumt sted at sætte mine penge?
-
Hej,
Grunden til at mange pensionskasser har solgt ud er delvist aktiestrukturen, samt manglende indhold i deres pipeline.
Alt balladen med aktie strukturen er, fordi Lundbeck Fonden ikke har udvist stor nok kompetence til at udnytte den kapital mængde som de sidder med. Lundbeck Fonden beholder deres 70% i stemmerettighederne gennem A-aktier og får aktionærerne til at finansiere nye mængder kapital gennem B-Aktier. Lundbeck Fonden ejer nu mindre af Lundbeck, men stadig har samme stemmerettigheder fordi de sidder med A-aktierne.
Hvilket er dårlig selv anerkendelse, når de ikke kan bruge kapitalen fornuftig. Det er problemet omkring aktie-strukturen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind