Julerally på aktiemarkedet?
-
På de sociale aktiemedier og finansmedier bliver der lige nu gættet på livet løs om, hvorvidt vi kommer til at se et julerally i år. Hvad tror Helge Larsen? Og hvorfor? Derudover kommer han ind på Equinor, laksesektoren, Anavex og Genmab.
Som altid er ingen af de nævnte selskaber købsanbefalinger.
-
Lidt julerally lige nu i USA....DK og europa virker lidt tung i rø...

-
Inflationen må da også snart bøje kraftigt af med de faldende oliepriser/benzin priser vi ser nu, samt faldende fragtrater og ligefrem aflysninger som vi ser i nyhederne fra Mærsk.... Containerrederier aflyser sejladser til Europa og USA på grund af store lagre og mindsket forbrugslyst, og det fik torsdag begge A.P. Møller Mærsk aktier til at falde helt ned i bunden af indekset. Ifølge Bloomberg kommer aflysningerne som en konsekvens af, og dermed for at modvirke, de faldende fragtrater. Eller er jeg helt forkert på den?
-
Stærke jobtal desuagtet, så, ja, meget tyder på at inflationen har toppet. Til gengæld er der også en vis forsinkelse i systemet på den måde, at hverken forbrugerne eller firmaerne er færdige med at mærke konsekvenserne af al den inflation vi har haft, ligesom vi utvivlsomt er på vej ind i en periode, hvor også regnskaberne i langt højere grad end hidtil vil være præget af alle de fordyrende ulykker som er regnet ned over os alle. Så igen, jo, der er lys for enden af tunnellen. Spørgsmålet er, hvor langt der er hen til udgangen og hvor megen modgang vi endnu har tilgode???
Om mærsk så vil jeg ikke kalde det aflysninger, men snarere sige, at de helt naturligt tilpasser kapaciteten til efterspørgslen. Jeg tror ikke mærsk gør sig forhåbninger om, at det vil få raterne til at stige. Det handler mere om at udnytte færre skibe bedre, fremfor at sejle med flere skibe der til gengæld er halvtomme, hvilket er enormt dyrt.
-
Skal Love for at DK vågnede op idag

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind