Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

B&O

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
8 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • I Offline
    I Offline
    Invistus
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej Proinvestors
    Jeg synes der er langt imellem diskussioner om B&O aktien, og vil gerne høre jeres take på den.

    Jeg synes kursen er lige rigeligt lav, eller? Ja, de har et mindre tab for FY22, men omvendt en EK på 1,3 milliard, et stærkt brand og nu må de da snart have fået styr på forretningen?

    Jeg tænker også, at deres kundesegment påvirkes forholdsvis mindre af finansiel uro og evt. let negative konjunkturer.

    Det sagt, så kan jeg da godt se at virksomheden ikke ligefrem er toptunet og højt indtjenende, men alligevel... kun en ti'er per aktie? Igen, hvad tænker I?

    1 Reply Last reply
    3
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Hej Invistus,

      Hovedproblemet for B&O er deres manglende evne til at tjene penge på deres produkter.

      • I 3 kvartal 2021/2022 havde man et underskud på -16 mio kr.

      • I 4 kvartal 2021/2022 havde man et underskud på -18 mio kr.

      • I 1 kvartal 2022/2023 havde man et underskud på -100 mio kr.

      Det er 3 kvartaler i træk med markant øget underskud, og så længe det er retningen, skal man holde sig langt væk.

      Det er en af den slags cases, hvor man i investor-sprog har en 'saying': "Bare fordi en aktie er faldet meget, er ikke ensbetydende med at den er blevet billig"

      Og jeg ved godt, at mange håber de vil blive købt op, men det ville være sket hvis det var tilfældet. Så min holdning er, at man skal holde sig fra den, af den simple grund at konkurs er en reel risiko for selskabet.

      1 Reply Last reply
      5
      • S Offline
        S Offline
        stocktiger
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Ja, de er på glatis. Hvor kommer pengene fra til at betale for de underskud?

        1 Reply Last reply
        4
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Jeg tror de vil forsøge sig med at udstede nye aktier ... for der er ingen selskaber der har vist nogen form for interesse i at købe B&O.

          Og jeg bliver mere og mere overbevist om, at B&O er gået konkurs inden vi lukker året 2023.

          1 Reply Last reply
          2
          • H Offline
            H Offline
            Hyst
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Har de overhovedet haft overskud i de sidst 10 år på årsbasis?

            1 Reply Last reply
            2
            • U Offline
              U Offline
              Urban
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              De seneste Covid-lempelser i Kina, må dog være lidt positive, da B&O både har produktion og ca. 30 butikker i Kina.

              P.S.
              I foråret fremhævede topchefen, at B&O koncernen havde "absorberet" omkostninger i regnskabsåret på mere end 200 mio. kr. relateret til komponentmangel og udfordringer med forsyningskæderne.

              1 Reply Last reply
              2
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Nej,

                De har haft et par kvartaler med meget små overskud, men IKKE nogle hele år med overskud.

                1 Reply Last reply
                3
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Enig.

                  De rige har stadig penge til forbrug, men det har de jo næsten altid. Men ellers så lider alle andre inkl. store dele af middelklassen under den voldsomme inflation, stigende varmeregninger, stigende renter osv. Og de er ikke færdige med at bløde, for en del af disse store ekstra regninger feks stigninger i realkreditten kommer med en vis forsinkelse. Og det vil givet lægge en dæmper på deres forbrug. Og således har vi da også allerede kunnet konstatere, at selv salget på det store udsalg Black Friday var en skuffelse, ligesom man forudser at selve julesalget også vil blive en skuffelse.

                  Jeg tror man skal være varsom med at disponere sig for meget i aktier der peger direkte på den private forbruger. Jeg ville have is i maven og vente med at købe B&O, dels som et sats på at man nok snart kan købe den billigere, dels i venten på konkrete nyheder at købe på.

                  Til gengæld tror jeg vi alle kan se frem til et fantastisk januar udsalg. For ikke så længe siden flyttede jeg til Langelinie og vi har da udsat en del større indkøb i forventning om at januar vil byde på gode rabatter der batter.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Her er regnskabs oversigten for B&O for de seneste 6 år.

                    Q1 2022/2023 er seneste regnskab. Se røde pile.

                    Sådan generelt, kan man jo se på omsætnings-udviklingen, at de faktisk stadig har et marked, men deres indtjenings-evne er ikke-eksisterende, og det er det deres problem.

                    108568__Nordic_stocks_fact_sheet_DK_BO.jpg

                    1 Reply Last reply
                    1

                    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                    With your input, this post could be even better 💗

                    Tilmeld Log ind

                    • Log ind

                    • Har du ikke en konto? Tilmeld

                    • Login or register to search.
                    • First post
                      Last post
                    0
                    • Debatforum
                    • Seneste
                    • Populære
                    • Bruger