Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas: Lunken markedsreaktion på potentiel storordre

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Vestas har annonceret at de er blevet foretrukket til en større flydende havvindpark i Sydkorea. Lunken markedsreaktion viser investorforbehold

    Vestas har annonceret, at de er blevet udpeget som foretrukken leverandør til havvindprojekt i Sydkorea

    Der er ikke tale om at de har fået en ordre

    Når/hvis det sker vil Vestas informere om det

    Det er sandsynligt, at det sker

    Markedsreaktionen er meget pauver. Aktien stiger 0,5 %.

    På trods af at den indeholder mange spændende momenter

    Havvind - Her forventes væksten at komme og her har Vestas historisk været lidt bagefter

    Flydende platform - Ny og lovende fundament

    Udstyr - 15 MW - Vestas havvind flagskib

    Forsigtig markedsreaktion viser investorforbehold efter skuffende 2022

    2022 har været et skuffende år for Vestas med for mange nedjusteringer. Den udvikling har naturligt sat sig og gjort indtryk på investorerne. 2023 kan ikke blive værre og bliver formentlig bedre, fordi inputomkostningerne falder (stål, transport, etc). Investorerne har indtaget en vent- og se holdning. De vil vente med at tro på den gode vending indtil ordrer bliver ubetingede og der kommer mange flere af dem som har manglet meget de seneste 12 måneder

    1 Reply Last reply
    4
    • D Offline
      D Offline
      DjengisCash
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Ordre på 756 MW til Australien er også annonceret i dag.

      Det bliver spændende, hvor mange ordrer der tikker ind inden nytår. På et tidspunkt skal der jo komme skred i tingene, da den grønne omstilling ikke er aflyst.

      1 Reply Last reply
      5
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Udover bl.a. Rockwool, GN, Netcompany så er Vestas er en af de aktier jeg har samlet forsigtigt op i, mens det hele har været lidt vingeskudt.

        Den grønne omstilling er ikke aflyst. Tværtimod. Der skal nok komme tryk på igen. Spørgsmålet er, hvornår, og hvad hele aktiemarkedet skal igennem, inden det sker. Jeg tror desværre ikke så meget på nogen snarlig altieoptimisme af betydning. Selv hvis Powell "kun" løfter med 0,5% næste gang, så tror jeg ikke det giver nogen større stigning og slet ikke en varig.

        Men med de lange briller på, så burde Vestas være et fornuftigt sats. Der kommer til at blive investeret massivt i energi inkl grøn energi, og på nogle punkter feks mht råvarepriser, fragtomkostninger osv går det allerede i den rigtig retning for Vestas.

        1 Reply Last reply
        2

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Tilmeld Log ind

        • Log ind

        • Har du ikke en konto? Tilmeld

        • Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger