Er aktiedebatten død,
-
Hehe....der sker så lidt, så der er ikke meget at snakke om. Handlen er så tynd at havde børsen været en butik på Strøget, så var den blevet lukket.
-
Hvilken debat mener du? Er der lidt sløvt her kan du f.eks. prøve vore chats.

-
Svaret er nej.
Aktiedebatten lever og har det fint, blandt andet herinde.
Intensiteten kan variere lidt, men rygtet om dødsfald er stærkt overdrevet.
-
Makro afgør det meste og så er det begrænset, hvad der er at sludre om

-
Men dog lidt overraskende, at olien korrigerer så meget:)
-
Sagen er måske nok, at med de seneste stigninger så er folk ikke længere i panik. Der er ikke den der: "Av, hvad sker der. Forklar hvorfor mine aktier dykker" længere.
Til gengæld så er aktierne også kommet forholdsvis meget langt op, hvilket betyder at det er svært at argumentere for at købe på de nuværende kurser.
Og så endelig, så er truslen som CharlesPonzi321 skriver, makroøkonomisk, hvilket gør at det er begrænset hvor meget debat om enkelt selskaber har af relevans, når truslen er bredt markedsmæssigt uanset hvad der sker i det enkelte selskab.
Undtagelsen er selvfølgelig Bioteknologi, hvor der altid er mulighed for at vinde i lotteriet.
-
Måske har debatten udviklet sig på en måde, så alm folk der sparer op i aktier og ikke har det helt dybe indblik i teknik, macro økonomi m.f. ikke synes det er være at deltage.
Jeg er sikker de læser, men de ønsker ikke at blive sat til vægs med nogle komplicerede formler og beregninger.Man skal jo også have tid til at leve.
-
Jeg kan konstatere, at vores debat og chat er meget velbesøgt og der læses flittigt. Vi har mellem 25.000 - 40.000 sidevisninger pr. dag i november med højere sessionsvarighed sammenlignet med samme periode sidste år.
Det er meget tilfredsstillende i en tid, hvor aktiedebatten på de globale platforme incl. Facebook og Twitter er voldsomt reduceret.
-
Der er over 1000 chatindlæg i den seneste uge i grupperne Quantafuel, Bavarian, Genmab, Zealand Pharma, shipping og Ennogie. Der er masser af læsestof i både debat og chat til både de aktive skribenter og dem som blot læser med.
PS: Du er velkommen til selv at bidrage endnu mere til yderligere debat og chat, hvis du syntes, at der i perioder er for lidt meningsudveksling.

-
Det er som om at hele aktiemarkedet lige nu er præget/lammet af en global ubeslutsomhed. Som om at markedet ikke kan finde ud af om det skal op eller ned; den samme ubeslutsomhed har vel ramt de goe debattører her. Debatlysten og snaksaligheden skal nok vende tilbage den dag der er en mere tydelig retning, og endnu mere hvis retningen er op, op, op, for som til fester, folk snakker mere når de er glade og optimistiske.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind