Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Jule Bull ?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
6 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • OccamO Offline
    OccamO Offline
    Occam
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    En senior strateg fra Nordea udtaler: »Det seneste opsving peger på, at det vil gå ret hurtigt, når det begynder at vende. De professionelle investorer sidder på den største kontantbeholdning i 20 år, så det bliver eksplosivt,« https://finans.dk/privatokonomi/ECE14564472/nordea-med-positiv-melding-om-aktiemarkedet-det-kan-blive-eksplosivt/

    Kontantbeholdningen er et godt argument. Det vil se ret dumt ud, hvis man står på perronen med alle pengene i lommen, når toget er kørt.

    Et andet - mere spekulativt - argument er, at mange institutionelle investorer må være på vej mod et årsregnskab, hvor de skal forklare kunderne, at 10-20% af opsparingen er væk. Og der vel kun én sund måde at forbedre det på: Ind i markedet og håb på, at de andre gør det samme, så kurserne går op.

    Er der andre argumenter eller indikatorer?

    1 Reply Last reply
    2
    • TheNoteT Offline
      TheNoteT Offline
      TheNote
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Fed/Ecb dræner markedet for kapital. Faldende aktiv værdier får kapital til at fordampe. Rente og inflation koster afkast og skaber forøgede afkast krav. Højere skat - antallet af interne politiske kriser og usikkerhed med "forlænget" politik .. tjaa, listen er meget lang. Sommetider skal markedet bare igennem "noget rod" for at komme igennem på den anden side.

      Timing ?

      Når et eller andet begynde at udvise stabil vækst .. bare ET eller ANDET som markedet kan hænge sin tro på.

      Indtil da må vi (småspekulanter) små-spekulere inden for hvert vores felt !

      🙂

      Imho !

      mvh

      1 Reply Last reply
      6
      • S Offline
        S Offline
        stocktiger
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Er i tvivl men tror mest på pressede aktiekurser i den kommende periode.

        1 Reply Last reply
        1
        • U Offline
          U Offline
          Urban
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Nordea med positiv melding om aktiemarkedet: »Det kan blive eksplosivt«

          Hvis vi har lært noget af den seneste tid, er det, at en vending på aktiemarkedet kan komme til at gå meget hurtigt.

          Vurderingen kommer fra Nordeas investeringsstrateg Simon Kristiansen, ifølge Finans. Aktierne er i blevet kastet ud i kraftige kursfald i løbet af 2022, men når aktierne stopper deres kursfald, kan det gå hurtigt den anden vej, forklarer han.

          Bunden på aktiemarkedet er ikke så langt væk, som mange måske kunne tro. Og vendingen kan komme til at foregå i et vildt tempo. Sådan lyder det fra Nordea, efter at aktiemarkederne rundtom i verden har fået en så stor åreladning, at faldet siden nytår mange steder skal opgøres i to cifre.

          »Det seneste opsving peger på, at det vil gå ret hurtigt, når det begynder at vende. De professionelle investorer sidder på den største kontantbeholdning i 20 år, så det bliver eksplosivt,« siger Simon Kristiansen, der er senior investeringsstrateg i Nordea.

          Han henviser til, at investorerne under den seneste optur på finansmarkederne mere eller mindre har fået, hvad der svarer til ét års afkast på 14 dage.

          »Det siger lidt om, hvor hurtigt det kan gå. Så de fleste investorer bør stille sig selv spørgsmålet om, hvad deres investeringsprofil tilsiger. Langt de fleste aktiver ser meget attraktive ud i øjeblikket, og det er en illusion at kunne købe på bunden, så det er nok bedst at sørge for, at man ikke står på sidelinjen,« siger Simon Kristiansen.

          https://finans.dk/privatokonomi/ECE14564472/nordea-med-positiv-melding-om-aktiemarkedet-det-kan-blive-eksplosivt/?st=1

          1 Reply Last reply
          1
          • TheNoteT Offline
            TheNoteT Offline
            TheNote
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Husk rente og cpi fnidder imorgen !

            Just a moment...

            favicon

            (www.forexfactory.com)

            mvh

            🙂

            1 Reply Last reply
            1
            • U Offline
              U Offline
              Urban
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Der er udsigt til rød åbning, når de amerikanske aktier åbner onsdag. Futures på de tre ledende indeks ligger 0,3-0,4 pct. lavere. Svage kinesiske nøgletal og et fortsat uafklaret amerikansk midtvejsvalg samt venten på torsdagens inflationsdata tynger.

              https://www.investing.com/

              1 Reply Last reply
              1
              • OccamO Offline
                OccamO Offline
                Occam
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Schjerning (Rødekro) for en uge siden: "Her vender aktierne typisk når inflationen topper"
                https://www.agrocura.dk/nyheder/inflationen-og-aktier

                Det er vel ret beskrivende for, hvad så i torsdags.

                Der er noget selvopfyldende ved profetier. Jo flere, der taler aktierne op, jo højere kommer aktierne op.

                1 Reply Last reply
                3

                Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                With your input, this post could be even better 💗

                Tilmeld Log ind

                • Log ind

                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                • Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger