Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Købte mer Solar A/S (PE=6, ca 16 % udbytte)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
6 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aktie-Zlatan
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Er ESG til PE=6 ikke tilstrækkelig billig for andre end mig og CEO?

    "Tredje kvartal var endnu et stærkt kvartal med høj organisk vækst og forbedret
    indtjening. Vores strategiske fokusområde Klima & Energi bidrog til det stærke
    resultat med en organisk vækst på lidt over 100% i tredje kvartal. Vi forventer, at
    Klima & Energi opnår en omsætning i 2022 på ca. DKK 1,2 mia. med en solid
    indtjening.

    Gennem de senere år har vi haft succes med at diversificere vores forretning, og
    vi er dermed blevet mindre afhængige af nybyggeri. Den årlige omsætning fra
    projektsalg, der primært relaterer sig til nybyggeri, forventes at være omkring
    DKK 2 mia. (kommentar: ca 14,6 %) med marginalt lavere indtjening end gennemsnittet for vores
    installationssegment."

    https://www.solar.eu/globalassets/eu/investor/reports/financial-downloads/2022/nr.-17-2022-delarsrapport-q3-2022.pdf

    https://www.solar.eu/investor/news/news-page/?pressId=2518212&lang=en

    1 Reply Last reply
    5
    • A Offline
      A Offline
      Aktie-Zlatan
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Godt nyt for Solar:

      https://finance.yahoo.com/quote/HG=F?p=HG=F&.tsrc=fin-srch

      1 Reply Last reply
      3
      • tommycarstensenT Offline
        tommycarstensenT Offline
        tommycarstensen
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Aktie-Zlatan , er vaeksten i Solar ikke lidt sloev? Jeg kan bedre finde faelles fodslag med dig hvad angaar AOJ.

        107581_Screen_Shot_2022_11_06_at_18.59.57.png
        107581_Screen_Shot_2022_11_06_at_19.06.31.png

        1 Reply Last reply
        4
        • A Offline
          A Offline
          Aktie-Zlatan
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          A&O er bedst, men siden Solar solgte BIMobject og virksomhederne i Europa (Belgien, Tyskland og Østrig?), så er også Solar alt for billig.

          Jeg har ejet A&O siden 2013, men Solar kun siden december 2020 og siden da har Solar voksed fint. For mig er det derfor ikke relevant at kigge på åren inkl. BIMobject og virksomhederne i Europa. Solar er idag simpelthen et andet selskab.

          1 Reply Last reply
          3
          • A Offline
            A Offline
            Aktie-Zlatan
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Apropos A&O. Kommer Lampeguru også til Sverige?

            "Created on 2022-10-12"

            https://whois.domaintools.com/lampeguru.se

            http://lampeguru.se/

            Attention Required! | Cloudflare

            favicon

            (www.lampeguru.dk)

            https://www.lampeguru.no/

            1 Reply Last reply
            2
            • A Offline
              A Offline
              Aktie-Zlatan
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Vedr. A&O fra 10.40:

              • fondens största innehav.

              • fundamentalt missförstått

              • tidsarbitrage

              • otroligt professionellt bolag

              • bra utdelningsaktie

              • klippa kupong tills uppvärdering

              https://soundcloud.com/placerapodden/origo-select/s-4abs63m14El?si=9798e1b454d947a0b490f4a993460f51&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

              1 Reply Last reply
              1
              • A Offline
                A Offline
                Aktie-Zlatan
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Mere vedr. A&O.

                I Sverige er A&O kun VA og VA Gruppen er en af A&O:s største kunder i Sverige.

                "Konjunkturen är på väg ner i byggbranschen men fortfarande stark i VA-branschen."

                Facebook

                favicon

                (www.facebook.com)

                VA-branchen vokser altid med ca 7 % (år efter år efter år), men med sikkring mod oversvømmelser stiger det muligvis over 10 %. A&O:s VA sandsynligvis endnu hurtigere.

                Det er ikke mærkeligt at A&O (20+ % VA) har brug for mere plads.

                Link Preview Image
                Et område på størrelse med 25 fodboldbaner er siden januar blevet forvandlet fra bar mark til asfalteret oplagsområde for vores kunde AO i Horsens. Opgaven er udført til UG af dygtige fagentreprenører 💪 #AO365 #brdrAOjohansen #Arkil #ATcon | ATCON A/S

                Et område på størrelse med 25 fodboldbaner er siden januar blevet forvandlet fra bar mark til asfalteret oplagsområde for vores kunde AO i Horsens....

                favicon

                (www.facebook.com)

                1 Reply Last reply
                2

                Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                With your input, this post could be even better 💗

                Tilmeld Log ind

                • Log ind

                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                • Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger