Bearmarked - Trykprøvede og stresstestede aktier,
-
I et bear-marked, hvor der raser recession på de økonomiske globale markeder, er det vigtig, man som investor har polstret sine porteføljer med aktier, som er både stresstestet og trykprøvet i deres evne til ikke at falde dybt ned, når der kommer negative nyheder. Og hvilke sektorer og aktier mener jeg, det er godt at være i? Det kan du høre om i denne video.
Disclaimer: De nævnte sektorer og aktier er ikke købsanbefalinger, men blot et indblik i, hvad jeg selv gør
-
Glimrende kortfattet skitsering af hvordan defensive aktier arbejder og altid bør overvejes, at indgå i en portefølje med en sund risikospredning.
Skal lige være helt sikker... var det en købsanbefaling eller en opfordring til, at gøre egne overvejelser som investor

-
Jeg giver aldrig aktiiespecifikke købsanbefalinger. Af og til dog meget gerne på hele sektorer.

-
He Predicted the Great Recession -- Here's What He's Saying Now and How Investors Can Prepare
-
Det er bedre at læse manden direkte. Her er der et interview (hvis I ikke vil købe hans nye bog):
Han er vel efterhånden gået hen og blevet permabear - hvilket gør at man skal være skeptisk. Men i forhold til så mange andre som har været permabear siden finanskrisen, så er han en "rigtig" økonom, og ikke en eller anden hedgefond type som har læst Von Mises og Hayek og nu tror at han har forstand på makroøkonomi og det hele kommer til at gå af helvede til bare fordi regeringerne og centralbankerne griber ind.
Så han er reel nok, men har nok lige lovlig sorte briller på. Pudsig nok så er de analyser som kommer ud fra hans analyse selskab (lavet af medarbejdere) væsentlig mere positive på økonomien...
Nå, men han har vel et rygte at forsvare...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind