Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Hvilke aktier kigger jeg selv på i bear-markedet?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
18 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    B.Andersen
    wrote on sidst redigeret af
    #6

    Hej Helge, Du ramte plet med MPCC og Frontline. Tak for tip. De to rederier har pyntet i min portefølje. MPCC i 2021 og Frontline i år.

    Jeg har læst op på Hafnia. Det ser godt ud for produkttankere. Især når embargoen mod Rusland træder i kraft i starten af 2023. Det betyder, at der skal sejles meget længere, når de raffinerede olieprodukter istedet skal sejles fra Kina til Europa.

    Bemærk at Finansavisens debatforum har en rimelig god tråd om Hafnia:

    https://www.finansavisen.no/forum/thread/152536/view/0/0?page=4

    God weekend.

    Mvh Bent

    1 Reply Last reply
    6
    • U Offline
      U Offline
      Urban
      wrote on sidst redigeret af
      #7

      Ja, Hafnia aktien er tredoblet i år - og Clarksons spår større udbytte og yderligere kursopgang.

      https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/21/7949509/aksjen-tredoblet-i-ar-clarksons-spar-storre-utbytte-og-70-prosent-oppside

      1 Reply Last reply
      8
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #8

        Flådeudnyttelsen er temmelig høj allerede, og skal de nu til at sejle en stor del af det skidt ind helt fra Kina, så burde der være en fair chance for at de allerede meget høje rater nærmest eksploderer opad, så vi ikke behøver ...nøjes...med bare 70% kursstigning....hehe. Men igen det er en vildt usikker og uforudsigelig verden, så man skal alligevel nok være varsom med at blive for grådig.

        1 Reply Last reply
        6
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør
          wrote on sidst redigeret af
          #9

          Selv tak Bent. Vi må se at få sat gang i shipping-chatten igen. Jeg formoder, at du som jeg stadig har BW-LPG og Flex LNG.

          1 Reply Last reply
          4
          • U Offline
            U Offline
            Urban
            wrote on sidst redigeret af
            #10

            Clarksons-analytiker Frode Mørkedal tror at VLCC-raterne vil nå 150.000 dollar dagen før årsskiftet.

            https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/23/7949844/spar-vlcc-rater-i-150.000-dollar-dagen

            1 Reply Last reply
            5
            • B Offline
              B Offline
              B.Andersen
              wrote on sidst redigeret af
              #11

              "Tankmarkedet har vært sektoren med best avkastning på børsen hittil i og år og Clarksons Platou Securities mener at det fortsatt er en betydelig oppside i sektoren og venter betydelig oppgang i ratene de neste ukene og månedene.

              "Vi spådde i august at VLCC-inntjeningen kan stige til 100.000 pr dag innen vinteren. Dette nivået kan bli nådd i løpet av de kommende ukene, og ratene kan potensielt øke betydelig høyere enn det, hevder vi nå", skriver meglerhuset.

              Meglerhuset viser til at Europa fortsetter å importere mer enn 1 million fat russisk råolje pr dag. Dette vil bli forbudt etter 5. desember, når EUs embargo trer i kraft. Ifølge meglerhuset må Europa etter det importere olje fra minst dobbelt så lang avstand for å erstatte russisk råolje.

              Tanksektoren har også vært støttet av USA som har fortsatt å selge råolje fra sine strategiske oljelagre, noterer meglerhuset.

              Videre påpeker Clarksons Platou at den kinesiske regjeringen har økt import- og eksportkvotene for raffinerier. Kinas eksport av raffinerte produkter kan ifølge meglerhuset øke til 1,2 millioner fat pr dag, som er mer enn en dobling av gjennomsnittlige nivåer.

              "Med sannsynlighet for en dieselkrise i Europa, tror vi at mer raffinerte produkter vil kunne eksporteres fra Kina til Europa over lengre avstander, noe som gagner produkttankratene betydelig", skriver meglerhuset.

              Videre viser meglerhuset til positive data for skipsverdier forrige uke, noe som indikerer at nettoeiendelsverdien på tankskip har potensial til å stige ytterligere.

              Arctic Securities viser til seneste kinesisk raffineri- og importdata og påpeker at etterspørselen begynner å hente seg inn og at vi bør se ytterligere sesongmessig oppgang i kinesisk etterspørsel utover vinteren.

              Frontline og Hafnia steg henholdsvis 4,1 prosent og 3,5 prosent mandag".

              Kilde: Finansavisen

              1 Reply Last reply
              5
              • V Offline
                V Offline
                VærKritisk
                wrote on sidst redigeret af
                #12

                Europa har virkelig været fremsynet på energi og sikkerhedsområdet. Velvilligt lod vi Putin sidde med hånden på gashanen. Og nu hvor vi er i dyb krise pga vor naivitet, så ref. ovenstående så har vi Xi der sidder med hånden på diesel og benzinhanen. Og skulle russerne finde på at angribe, så er vi henvist til at smide sten efter dem, fordi vi også har "glemt" at producere ammunition....fordi vi hellere vil bruge pengene på dyre tasker, rejser og dødsyge biler.

                Når vi nu skal til valg så måske man skulle overveje at stemme på nogen der kan mobilisere, ikke hæren, men på bare lidt fremsynethed, sådan generelt.

                Men bortset fra det smiler jeg, da tank længe har fyldt mest i min pf. Happy hunting outthere.

                1 Reply Last reply
                7
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst
                  wrote on sidst redigeret af
                  #13

                  1) Du læser for mange nyheder
                  2) Russerne har ikke rigtig noget at angribe med.
                  3) Man køber hvor det er billigst - er der en ændring i markedet tilpasser man sig.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • V Offline
                    V Offline
                    VærKritisk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #14

                    Det ændrer nu ikke ved at Europa med sin naivitet har placeret sig selv i en ualmindelig svær/delikat situation hvor vi på helt afgørende punkter har gjort os selv afhængige af vore værste fjender.

                    Hvis du synes det er klogt og fremsynet, så har jeg selvfølgelig respekt for din holdning.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #15

                      Lidt mere om tank, denne gang dog mere om crude:

                      Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities oppjusterer kursmål på tankaksjer meglerhuset har under dekning før tredjekvartalsrapporteringen og den kommende vintersesongen.
                      Det skriver meglerhuset i en sektoranalyse tirsdag.

                      "Selv om vi tror volumene vil falle neste år, bør økt vridning av handelen og økt tonnmil trumfe denne utviklingen på kort sikt. Vi venter at tredjekvartalsresultater og fjerdekvartals-bookinger gjenspeile dette", skriver Fearnley Securities. Videre legges det til at nylige raffinerikjøringsdata fra Kina tyder på oppsidepotensial på kort sikt.

                      Meglerhuset opprettholder rateprognosen for råoljetank for 2023 på 40.000 dollar pr dag i gjennomsnitt med forventing om lavere volumer. Prognosen for produkttankrater økes imidlertid med åtte prosent i gjennomsnitt på bakgrunn av økt tro på vedvarende høyere ratemoment fra handelsforstyrrelser og EUs produktembargo.

                      Kursmålet på Frontline oppjusteres til 165 kroner fra 130 kroner, Okeanis Eco Tankers til 205 fra 160 kroner og Hafnia til 73 kroner fra 55 kroner. Fearnley Securities har kjøpsanbefaling på alle aksjene.

                      TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

                      Xx

                      Jeg har det med både at købe og sælge drypvis. Og således, selv om jeg stadig har stor tro på fortsatte stigninger indenfor især product tank, så har jeg dog netop valgt at sælge en del af hafnia beholdningen, for få hevet noget gevinst hjem.

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • B Offline
                        B Offline
                        B35
                        wrote on sidst redigeret af
                        #16

                        Lagrene i Europa er 93% fyldte og ikke mindre end 60 tankere ligger ude for kysterne og venter, kiggende ind i stærkt faldende gaspriser!

                        Access Denied

                        favicon

                        (www.cnbc.com)

                        1 Reply Last reply
                        9
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hyst
                          wrote on sidst redigeret af
                          #17

                          Ja, der sker noget på den front:

                          FACTBOX-Germany's LNG import project plans
                          17:28 (Adds detail o fifth FSRU)
                          FRANKFURT, Oct 25 (Reuters) - German is acquiring
                          liquefied natural gas (LNG) terminals as part of its efforts to
                          diversify away from Russian gas.
                          It leased four floating storage and regasification units
                          (FSRUs) in May, capable of importing at least 5 billion cubic
                          metres (bcm) of seaborne gas per year each. Two of them are due
                          to become available this year.
                          Wilhelmshaven will become the first LNG hub and Brunsbuettel
                          the second, to be developed by Uniper and RWE
                          , respectively.
                          The Elbe river port of Stade and Lubmin on the Baltic Sea
                          will also receive an FSRU each.
                          Germany has also now formalised chartering of a fifth
                          floating LNG ship for Wilhelmshaven, the economy ministry said
                          on Oct. 25 for the first quarter of 2023.
                          WILHELMSHAVEN
                          Uniper in August received approval for the start of
                          construction of an FSRU facility.
                          Later, facilities to import ammonia and set up an
                          electrolysis plant for turning ammonia into clean hydrogen will
                          be set up at the location.
                          BRUNSBUETTEL
                          An FSRU at Brunsbuettel is expected to deliver gas from the
                          end of 2022 or early in 2023 and serve as a forerunner of a
                          fixed LNG facility.
                          Dutch gas network operator Gasunie, which has a 40% stake in
                          the FSRU project, is planning two related gas pipelines.
                          State bank KfW and RWE are stakeholders in the
                          fixed facility. Shell has committed itself to some
                          guaranteed purchases.
                          STADE
                          Project operator Hanseatic Energy Hub (HEH), due to receive
                          an FSRU to go into operation from the end of next year,
                          previously launched invitations to market participants to book
                          regasification capacity at a planned land-based hub.
                          This could materialise in 2026.
                          It is backed by gas network company Fluxys ,
                          investment firm Partners Group , logistics group Buss
                          and chemicals company Dow .
                          EnBW has committed itself as a buyer.
                          Applications for the terminal and port have been submitted.
                          A final investment decision is expected next year.
                          LUBMIN
                          The operators of the state-leased FSRU destined for Lubmin
                          expect it to be operational at the end of 2023.
                          Economy Minister Robert Habeck paid a visit on Sept. 19 and
                          said the government would try to source LNG from the United Arab
                          Emirates, among other possible origins.
                          <^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
                          Germany charters 2 Dynagas FSRUs to replace 30% of Russian gas
                          imports
                          UPDATE 2-Germany ramps up capacity for LNG imports to replace
                          Russian gas
                          ANALYSIS-As Germany joins LNG import race, a long and crowded
                          track awaits
                          Germany, Hoegh LNG sign deals for two FSRUs to help replace
                          Russian gas
                          EXCLUSIVE-Germany, Qatar at odds over terms in talks on LNG
                          supply deal -sources
                          Germany's Stade LNG hub invites capacity bookings

                          UPDATE 1-Germany to sign LNG contracts in UAE - German economy
                          minister
                          ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

                          (Reporting by Vera Eckert
                          Editing by Jan Harvey, Jason Neely, Jane Merriman and David
                          Goodman
                          )
                          (([email protected]; +49 30 2201 33654;
                          @EckertVera;))

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                            Helge_LarsenPI-redaktør
                            wrote on sidst redigeret af
                            #18

                            Shorting i bearmarkedet.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • P Offline
                              P Offline
                              ProinvestorNEWS
                              wrote on sidst redigeret af
                              #19

                              What Warren Buffett Can Teach Us About Handling Bear Markets

                              Just a moment...

                              favicon

                              (www.proinvestor.com)

                              1 Reply Last reply
                              1

                              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                              With your input, this post could be even better 💗

                              Tilmeld Log ind

                              • Log ind

                              • Har du ikke en konto? Tilmeld

                              • Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Debatforum
                              • Seneste
                              • Populære
                              • Bruger