Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!
-
Anavex Private TauRx præsenterer også på CTAD.
Har aldrig tidligere hørt om dette private selskab, men TauRx har haft gode resultater ved at fokusere og stabiliserer på Tau proteinet i forbindelse med behandling af Alzheimer.
De præsenterer ligeledes på CTAD.Tau og Alzhemier:
How do tau proteins cause Alzheimer's?
In healthy neurons, tau normally binds to and stabilizes microtubules. In Alzheimer's disease, however, abnormal chemical changes cause tau to detach from microtubules and stick to other tau molecules, forming threads that eventually join to form tangles inside neuronsAnavex har med 2-73 og 3-71 meget tidligt eftervist, at disse også beskytter/stabiliserer Tau-proteinet udover MOA med stimulering af S1R. (bl.a. fra side 17 på nov. præsentationen)
TauRx kunne derfor ligne en seriøs konkurrent til Anavex, men MOA af 2-73 ( og 3-71 ) omfatter umiddelbar det TauRx gør plus en del mere. Så alt andet lige, så burde resultaterne i Alzheimer som minimum kunne matche resultaterne fra TauRx.
Kan egentlig godt forstå at markedet endnu ikke har opdaget Anavex for alvor, når man selv efter mange timers afsøgning på AD/CNS området ikke bliver opmærksom på et selskab som TauRx. Dette kan til dels nok skyldes, at TauRx ikke er noteret på nogen børs som privatejet.
Anavex må nu bare leverer de ovebevisende resultater, som de fleste af os nok forventer, så skal de nok få den opmærksomhed og afspejling i kursen, der svarer til data uanset potentielle konkurrenter med tilsvarende resultater. Ser ikke selskaberne med fedtfjernelsestilgangen som nogen reel konkurrent.
-
Anavex Lidt mere på TauRx.
Ser ud til, at TauRx ikke har kørt en normal FDA accepteret protokol med en placebogruppe, som ellers normalt er grundlaget for at kunne søge om evt. godkendelse.
De fejlede også i et kombineret forsøg med Aricept tilbage i 2016.
Anavex har til sammenligning en fuld FDA accepteret/verificeret protokol, der kan give grundlag for en evt. godkendelse.TauRx Pharmaceuticals is set to test the regulatory bar for approval of Alzheimer's disease drugs in the post-Aduhelm world. The company was unable to show how its candidate performed compared to the control arm in a phase 3 clinical trial-but it plans to use the data set to seek approval anyway.
TauRx plans to file for approval of HMTM, which failed a phase 3 Aricept combination trial in 2016, in the U.S. and Canada next year on the strength of the LUCIDITY data.
-
Anavex Fundet af dygtige TTT666.
The Alzheimer's Drug Discovery Foundation, ser ud til at følge nøje med i bl.a Anavex
s tilgang til Alzheimer. Vi kan forvente en udførlig analyse af Anavexs resultater på CTAD fra sandsynligvis dygtige fagfolk fra denne organisation, som især har fokus på andre tilgange end fedtfjernelse.
Missling virkede på sidste webcast ikke spor bekymret for at skulle stå til skue for ekspertisen, tværtimod havde jeg helt klart opfattelsen af, at han så frem til dette øjeblik i rampelyset.
Progress in Emerging Alzheimer’s Therapeutics Based on Biology of Aging to be Highlighted in Session Moderated by ADDF at 2022 Clinical Trials on Alzheimer’s Disease Conference
ADDF-funded investigators to showcase research on wide range of drug targets that may one day be combined in precision treatments
(www.alzdiscovery.org)
Sidste års årsrapport blev afholdt den 24. November.
Afholdes dette års CC inden CTAD, må det efterhånden være svært at skjule om AD fase 2/3 forsøget er vellykket eller er fejlet - der plejer jo at blive stillet spørgsmål fra eksterne analytiker, som nok vil forsøge at få et eller andet ud af Missling.
Flere andre selskaber har udsendt TLR, selvom de efterfølgende deltager på CTAD med en grundigere gennemgang. Kan simpelthen ikke se formålet med at gemme de overordnede evt. gode resultater til en 15 minutters indlæg i Late Breaking på CTAD - en udmeldelse før ville sikre en fyldt sal på CTAD.
Omvendt kan jeg simpelthen ikke forstille mig, at Anavex og hele deres eksterne topforsker går op på den scene og præsenterer et fejlet forsøg, uden at have varslet eller forklaret dette på en egen CC/webcast inden - ligesom Roche.En anden detalje, som man måske glemmer at Missling havde kendskab til inden sidste webcast:
AD fase 2/3 forsøget startede helt tilbage i juni/juli 2018 - der er således rigtig mange patienter i OLE forsøget - nogle endda på + 3 år.
Hertil kommer så de 132 patienter i OLE PDD forsøget, som de sidste patienter har afsluttet i december 2022.
Missling vidste hvordan disse patienter havde klaret sig inden han med overskud gennemgik sidste præsentation på Guggenheim.Min fornemmelse er rigtig god og er fuldstændig rolig for, hvad der måtte komme fra Anavex!
-
Anavex har i dag et møde med Piper Sandler som er en investerings bank med ca 1500 medarbejdere og speciale i partnerskab og overtagelse!
Hvad det betyder har jeg ingen anelse om, men jeg synes vi ser tegn på "at kedlen er ved at komme i kog".
Det kan værre et stort bio selskab som er interesseret i partnerskab i AD, men absolut kun gaetvaerk fra min side, Missling har jo sagt at de ikke er til salg med vil gerne have partnere i de store indicatore.
Ikke umuligt at vi får nyheder i dag, spændingen stiger dag for dag.
Home
Piper Sandler Companies is an American multinational investment bank and financial services company, focused on mergers and acquisitions, financial restructuring, public offerings, public finance, institutional brokerage, investment management, and securities research.
Piper Sandler (www.pipersandler.com)
-
Ja det er et interessant møde. Blot man kendte dagordenen

De har jo sagt, at de selv vil promovere de små indikationer. Mens de store udliciteres.
Det er ikke uden betydning hvem de vælger, der skal markedsføre Blarcamesine i tilfælde af godkendelse.
Jeg håber, at de finder en god stor "partner" der kører forestående forsøg i Parkinson, demens etc.
Deres langsomme forsøgsigangsætning mv er ikke til at holde ud.
-
Anavex. Optioner fredag den 18. November.
Relative store antal optioner ved kurs 13, 14 og 15 $ forsøges ihærdigt at gøres værdiløse ved at presse kursen ned. MM/større spillere der udlodder optionerne, vil og kan manipulerer kursen ned, så deres tab på "spillet" minimeres - har set dette scenarie igen og igen.
Kursen var simpelthen kommet for højt op ifht. Det MM havde solgt optionerne til - og de bryder sig ikke om at tabe penge i den størrelse.
Mandag burde der igen være mindre pres på kursen, da der her er et betydelig mindre antal optioner på spil indtil næste udløb den 25. November.
Alt dette er bare en del af "gamet" og har i princippet intet med Anavex casen at gøre.
Hele dette optionskursleje rykkes forhåbentlig snart op i et helt andet niveau, hvorpå "optionsspillet" starter på ny.
Vælg evt. selv datoerne - dette kan give en ide om, hvor MM evt. vil forsøge at presse kursenVed ikke rigtig med "The Fly" og Piper Sandler mødet - synes tidligere de er kommet med løse og ubekræftede rygter, som ikke helt holdt vand.
De vigtigste møde med Anavex og potentielle partner og myndigheder, vil vi højst sandsynlig først høre om, når der er foreligger en underskrevet aftale og en annoncering i en PR.Videnskaben og fakta er det eneste der betyder noget i sidste ende!
-
Anavex Ja optioner er et irriterende element.
Dagens optionspil udløber kl. 17.59 DK-tid.
Kan kursen holdes under 13, 14 og 15 $ indtil dette tidspunkt, så er disse spil værdiløse og MM kan stikke spilomkostningerne i lommen uden at skulle udbetale noget.
Så burde det ikke være MM, der holder kursen nede.
Et nyt spil er allerede startet for de næste uger. (hver fredag)
Børsmarkedet handler langt fra kun om selskabernes værdi og videnskab, men mindst lige så meget om, hvor meget der kan tjenes på udsvingene.Expiration time
The time of day by which all exercise notices must be received on the expiration date. Technically, the expiration time is currently 11:59AM on the expiration date, but public holders of option contracts must indicate their desire to exercise no later than 5:30PM on the business day preceding the expiration date. The times are Eastern Time. See also Expiration Date. -
Sava sælger aktier til 30 USD kan jeg se Yahoo
-
Det sgu noget fessen, at en volume på 500 tusind kan få kursen ned med næsten 10%
Eneste positive er at volumen netop er lav, men stadigvæk irriterende dog..... fra 15,4 til snart 11 $ siden annoncering af CTAD alene denne nyhed burde trække os i 18$

Market er meget volatilt, men alligevel
Mvh
-
Anavex Husk nu at kigge på bolden!
Når jeg kigger ned over min portefølje af vidt forskellige selskaber, så følger 80 % sammen kurve som Anavex i dag.
Mister derfor heller ikke troen på at 2-73 virker, bare fordi f.eks. Mine grøneomstillings-aktier falder tilsvarende - det tror jeg patienterne i AD, PDD og RETT er ret ligeglade med og upåvirket af!Aktiemarkedet styres 95 % i bund og grund af AI algoritmer, der kun har det ene formål at tjene penge til dem, der anvender disse.
Selv med gode data den 1. December og efter en kortvarig forhåbentlig større stigning, vil algoritmerne tage over igen - nu bare fra et højere kursleje.Kun data tæller i sidste ende!
-
Helt enig, og jeg har spillet bold på dette hold længe
derfor er det stadigvæk en fessen halvleg (for at blive i sportens verden ) at det er så nemt at flytte kursen, havde vi haft indsidder opkøb, var kursen ikke så let at manipuler med.Usikkerheden og tvivlen kan ikke undgå at være tilstede, når ingen helt tæt på holdet, selv har investere deres surt optjente skillinger i butikken...
Jeg skal ingen steder,og jeg er med på holdet, til vi enten rykker op eller ned, det har jeg sagt flere gange.
Desværre er risikoen for stor til at jeg tør lege med bolden, der har ellers været rigtige gode muligheder for nogle super flotte swing/Trade de sidste par mdr.
Men alt kan ske, og tror vi er meget tæt på finalen, så sidder pænt på hænderne og afventer, så må jeg swinge lidt i andre som Gevo Fcel Muln osv. (oplagte)
Mvh
Torben
-
Anavex Årsrapport mandag den 28. nov. 14.30 DK-tid!
Webcast: Link på www.anavex.com
(Dette års webcast afholdes en time før åbning af børsen kl. 14.30)Flash Alert
Real-time alerts about equities, ETFs, cryptocurrencies and more sent to any device
(flashalert.me)
Normalt får vi ikke meget andet end tørre tal og lidt mellem linjerne ved en årsrapport.
Det store spørgsmål er så, om Missling kan afholde en webcast uden at oplyse resultatet fra AD fase 2/3 forsøget og samtidig holde masken?
Der vil som tidligere skrevet jo komme en del spørgsmål fra analytikerne, som nok vil forsøge at få en eller anden reaktion fra Missling.
Tre dage før CTAD præsentationen den 1. december, kender han alt til udfaldet.
Er han lige så overskudsagtigt, som på sidste webcast hos Guggenheim, så er det nok svært at tro på dårlige data.Mener stadig det ville være mest rigtig og skabe størst mulig opmærksomhed (ved positive resultater), hvis Anavex løftede noget af sløret om endpoints var nået - inden CTAD.
Ved tilsvarende dårlige resultater, så burde Anavex også afholde en webcast, hvor man forsøgte at få det bedste ud af situationen og ikke fuldstændig blamerer sig på CTAD i 15 min. Late Breaking - uden varsel til offentligheden.Tingene strammer til for alvor nu!
-
Anavex Sammenfald tidspunkter fra tidligere TLR.
Normalt afholdes Q-rapporter/webcast efter markedslukning kl. 22.30 DK-tid.
Skulle lige tjekke det, men tidligere webcast i forbindelse med TLR er alle blevet afholdt kl. 14.30 DK-tid!:
Avatar fase3 TLR CC was at 8:30am
PDD fase 2 TLR CC was at 8:30am
P2a TLR CC was at 8:30amDette er nok bare et sammentræf - eller??
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind