Putin/Ukraine - anneksion !
-
Ryggen mod muren, militært, klart - og enig. Ryggen mod muren i Kreml, sorry, i doubt it. Men håber jeg tager fejl.
Hvis han skulle føle han har ryggen mod muren pga af ukriane, så er hans reaktion på det pres da højst besynderlig. Hvis det der lokalt betegnes som en begrænset militær operation, kan gøre ham så upopulær, at han bør føle sig presset, så er det da mærkeligt, at han nu mobiliserer og således opskalerer en upopulær krigsindsats kraftigt, da han da bør vide, at det formentlig vil gøre ham endnu mere upopulær? Eller måske han har ryggen mod muren, men han ved det bare ikke...???
-
Recent POW swaps results:
200 Azovstal defenders for Medvedchuk
5 Azovstal commanders for 50+ Russian POWs
and 10 foreign fighters fighting for Ukraine in Mariupol. -
Du fornemmer altså ikke, at Putin er presset (læs: ryggen mod muren), når hans lille special ops pludselig afleder en delvis mobilisering? Spændende perspektivering. Jeg er også af den opfattelse, at Putin er presset med, at opnå den fortælling han prædiker til en stærkt uoplyst befolkning i Rusland.
Hvorfor ellers gøre så mange tiltag for, at begrænse frie medier ..... eller har jeg overset noget væsentligt?
-
Han er presset militært. Klart. Det har jeg sagt. At han er fuld af løgn, at talefrihed er en by i Rusland, at han har totalkontrol med medierne osv. er der altså intet nyt i.
Det mest spændende er om han er presset på magten, i Kreml altså. Det ser jeg ingen tegn på endnu. Nogen hævder at ligefrem NØGLEPERSONER udfordrer ham. Hvor? Hvem? Gamle venner og inferiøre kommunalarbejdere anser jeg ikke som nøglepersoner. Og den landsomfattende protestaktion, tjooooo...I usa vil en sådan betyde flere hundrede tusinder på gaden i en enhver stor, endda flere dage i træk. I Rusland er det et par tusinde frysende studenter og kosakker med dårlige tænder og vodkaånde...et par tusinde fordelt over hele landet. Jeg ser at medierne åh så gerne vil finde tegn på et hårdt pres, men nej, jeg ser ikke tegn på at det pres er så massivt som de gerne vil give indtryk af. Men jeg håber da ved gud at i har ret og at jeg tager fejl.
-
Det hele hænger sammen og du kan ikke isolere problemstillingen til, at Putin kun er presset militært.
Eller det kan du godt, men så kan jeg vurdere, at det er en snærsynet vurdering

-
Er jeg snæversynet er der jo ingen grund til at diskutere mere. I min verden er jeg bare af en anden mening, men fint nok
-
Havde håbet og forventet, at du havde lagt mere vægt på 1. afsnit end 2. afsnit. Det var i øvrigt ikke dig, jeg fik beskrevet som snæversynet, det var din specifikke vurdering, blot så ingen mistolker mit indlæg. Syns personligt der er en verden til forskel i de 2 fremstillinger.
Jeg mener blot ikke, at Putins problem alene er militært og det mener du. Fred være med det. Der er naturligvis plads til forskellige synspunkter.
-
Jeg kunne sagtens have elaboreret på min holdning og suppleret med en analyse, der måske bedre forklarer hvorfor jeg mener hvad jeg mener. Det bliver et andet sted. Ikke mere russersnak her fra mig
-
Helt i orden. Det var måske en fejltolkning fra min side. God weekend.
-
Kina ønsker, at Ukraines territoriale integritet skal respekteres. Kina støtter Ukraine med hjælp for 38 millioner danske kroner.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind