Ambu nedjusterer
-
Det hurtige svar er jo åbenlyst, at det er den aktuelle betalingsvillighed fra investoren, i det frie markedet. Du ved, udbud og efterspørgsel, der mødes i en spotpris i et effektivt marked.
-
Ambu/Sydbank: Uskøn nedjustering er knyttet til væksthåb
-
Hvad giver, at man kan anvende P/E som forudsætning, for en prissætning af en aktie?
Prisen bestemmes af hvad køber og sælger kan enes om i en handel til såkaldt dagsværdi.
Du må finde én der har købt i kurs 77 og spørge pågældende, hvorfor betalingsvilligheden er kurs 77 og om man har anvendt PE som en forudsætning.
-
Jamen det er jeg helt enig i og det er jo også derfor jeg mente, at ØU ikke skulle skydes noget i skoene, som de skulle stå på mål for, blot fordi deres budskab blev mistolket som en forudsigelse

-
Aliaz, høj p/e peger i retning af forventet vækst i indtjeningen i fremtiden. Så det er åbenbart markedsvurderingen.
-
Ambu/JPMorgan: Sabler kursmålet ned efter nedjustering
https://www.proinvestor.com/investornyt/862059/ambu-jpmorgan-sabler-kursmalet-ned-efter-nedjustering -
Så har jeg sgu købt en portion AMBU i kurs 69,98.
Lønsomheden er totalt gået fløjten de sidste par år, så det hele står og falder med, om den nye CEO Britt Meelby får ryddet op i butikken.
Bliver EBIT-marginen over 20 igen, hvad den var i regnskab 17/18, så er aktien rigtig lækker målt på nøgletal. Det skal nok komme til at ske, for hverken marked eller produkter fejler noget.
-
Din sidste sætning, faktisk en god og meget rigtig konstatering. Produktet er der, markedet er der. Ambu har bare haft gang i alt for meget på en gang. Jeg er fristet til at tage en lille forsigtig bid, bare så jeg er med. Jeg vil stadig ikke kalde den billig, så jeg vil godt se tid og udvikling lidt mere an inden jeg virkelig bider til bolle.
Når jeg tænker på hvor hårdt Novo blev straffet for en opjustering, så er jeg overrasket over, at ambu ikke er blevet straffet mere for denne nedjustering, som bare er endnu en i en hel stribe. Den kunne godt falde mere
God weekend
-
Vær-kritisk,
et lille venskabeligt råd, som du vist har fået før: det kan være farligt at vente på flere informationer, der bekræfter at casen er god. Når du har de informationer, så har markedet dem også, og så er prisen bare højere.God Weekend
-
Tak. Et fint råd, som dog allerede er tatoveret på indersiden i hovedet på mig.
Trods faldet, så synes jeg stadig ikke aktien som sådan er billig. Det er den primære årsag til, at jeg kun tør nippe forsigtigt til den. I øvrigt, jeg bilder ikke mig selv ind, at jeg ved hvornår en aktie har nået toppen eller bunden og af den grund er det meget sjældent at jeg køber/sælger alt på en gang. Jeg køber og sælger næsten altid løbende og i mindre bidder.
-
Jeg synes heller ikke at aktien er billig, da en succesfuld genopretningsplan er indpriset i nogen grad allerede.
Men vi oplevede i 2018 og 2021, at aktien stak af til astronomiske kursniveauer, sker det igen er upside meget større end downside.
Men AMBU er ikke en aktie jeg vil ligge tungt lastet med. Jeg halverede min Mærsk-position torsdag og det er kun 10 procent af salget, der er genplaceret i AMBU.
-
Det er netop argumentationen for at jeg trods alt har taget en bid, at den pludselig kan stikke helt af.
Vi har på sin vis kørt lidt tandem. Jeg har aktier i 3 tankrederier og torsdag solgte jeg en bid, og byttede på den måde også lidt shipping ud med Ambu.
-
En enkelt grafik med salg pr segment; geografisk og produkt.

-
Glimrende "visualisering" af udfordringerne for væksten i segmentet visualisering og hvorfor kursen er handlet godt tilbage. Det ligner ikke nogen vækstmotor.
Bliver den udvikling ikke ændret, skal aktiekursen længere ned 70-80.
-
LLi Jeg tror muligvis vi er nogenlunde enige om kursmaal. Den her figur er nok bedre. Og saa skal foelgende selvfoelgelig naevnes:
"Adjusted for the NHS safety-stock orders, the organic Visualization growth in Europe is 8% in Q2."

-
Ja, så må alle da være oplyste med 12 md trail, hvor tendensen er endnu mere tydelig.
Bemærker også, at antal solgte enheder i Q3 ramte 400.000 og dermed 10 % under Q2.
Meelby får sin sag med, at genfinde momentum i forretningen.
Spændende aktie og forretningscase, men hvor den lander i fremtiden, spænder meget bredt og nuværende kurs priser forsat en relativ stor optimisme og det efterlader en stor downside.
Ros for alle dine grafer Tommy.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind