Der er bare "gas"
-
Rigtig
Mange vestlige lande efterspørger højt uddannet arbejdskraft - så måske skulle vi åben for disse så de ikke udelukkende søger til Georgien og Tyrkiet.
En god dobbelt effekt. "Drain the Brain"!
-
Det ligner ikke et gasstop i denne omgang. Så blev nogens umiddelbare frygt, ikke forløst i denne omgange.
Det er forsat en latent trussel for vesten og der skal arbejdes videre på risikoreduktionen.
Denne risiko forsvinder ikke af sig selv.
-
Fortrydelse???? Jeg tror stadig markedet skal ned, ja. Men det betyder ikke at jeg ikke spiller med. Man skal jo danse mens musikken spiller.
Jeg foretrækker så klart demokrati, jeg har ikke set et bedre alternativ. Men det betyder ikke at det ikke har svagheder.
-
Mediernes vinkling af den sag er helt skæv.
-
Vi fører økonomisk krig mod Rusland for at hjælpe Ukraine (plus de andre naboer, som står for tur). Så hold fokus på, om det gør ondt på Rusland. Det er indlysende, at vi selv må forvente nogle ulemper.
-
Det drejer sig primært om fossile brændsler, som vi alligevel skal udfase af hensyn til klimaet. Så hold fokus på, om omstillingen kan fremskyndes. Det er indlysende, at omstillingen har en pris.
-
-
Foretrækker demokrati ?
Det var jeg da alvorligt i tvivl efter dit indlæg med den værste gang "selvpiskning" længe set. Putin kunne næppe have formuleret det bedre selv.
Den slags gemmer vi til fredstid, for ikke at fremme de forkerte interesser!!!
-
Foretrækker nu medier der dække sagen med åbent sind og viser det samlede billede inkl. mange nuancer.
Enig i din vurdering af, at nogle medier har en forkærlighed med partisk dækning, men det er trods alt småting i forhold til paradigmet, som Rusland har pålagt indenlandske medier med deres mundkurv.
-
Hvad er der galt med mediernes vinklen?
Vi skal omstille os helt klart. Og rigtig meget er jo også sat igang, selv om man godt kunne ønske sig, at der skete endnu mere - og endnu hurtigere. Men det er en giga omstilling, som kommer til at tage år, og vi kan jo ikke bare lade mennesker fryse og lukke fabrikkerne i de år mens vi venter på grøn energi.
-
ECB hæver som renten med 50 basispoint - det er mere end ventet
-
Den Europæiske Centralbank annoncerede en hurtigere nedtrapning af sit program for opkøb af aktiver (APP) og en tidligere afslutning end tidligere meddelt.
Men de opkøber stadig!
https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2022/html/ecb.mp220310~2d19f8ba60.en.html -
I dit link staar der, at PEPP er afsluttet og at APP staar det sidste opkoeb i juni 2022. Korttidsprogrammet TLTRO staar ogsaa til udfasing i juni 2022.
Der er vist ikke noget QE tilbage, men nu starter de med det nye program TPI som er fokuseret paa sydeuropas okonomier.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind