BAVA - USA bestiller yderligere vacciner mod abekopper
-
Chaplin Kan vel ikke sige om der kommer løbende indtægter før regeringerne har indgået kontrakter eller vedtaget at der skal opbygges et beredskab. Det er trods alt ikke medicin til en vedvarende sygdom ala sukkersyge. Derfor er det helt op til regeringerne at træffe beslutningerne og det ville være utroværdigt at snakke om vedvarende indtægter før man var langt i forhandlingerne eller der var tager nogle politiske beslutninger.
Hvis det bliver en del af rejsevaccinationerne kan de også begynde at tale om løbende indtægter.
Nu skal vi heller ikke glemme at USA løbende køber vaccinerne med en flereårige kontrakt. Her snakker BAVA heller ikke om indtægter udover kontraktens periode - hvilket også ville være utroværdigt. Men her tror jeg også der vil komme en ny kontrakt når den udløber.
Derfor vil der først komme noget "konkret" fra BAVA når det ligger mere fast.
-
Helt enig. Så ser du det formentlig også som utroværdigt, når man herinde beskriver at grundlæggende forudsætninger for stabil indtjening er på plads, ellers hænger verden ikke sammen.
-
Jeg har en tro på at der kommer en "stabil" mere indtjening på grund af den nuværende situtation med abekopper, men BAVA vil først melde ud når der er noget konkret.
-
Det blev så det politiske svar

-
Så er der noget der lugter af løbende indtægter.
Bavarian Nordic fortsætter dialogen med lande om levering af vaccinen til beredskabet i forbindelse med det aktuelle udbrud af abekopper, samt for at undersøge mulighederne for et længerevarende samarbejde om at opbygge lagre til det fremtidige beredskab.
-
Alt salg tæller positivt i min bog og jeg ser frem til, at Chaplin vil sætte ord på tilbagevendende omsætning.
Flot stigning i dag.
-
Bavarian får ny ordre på 1,5 mio. doser koppevaccine - NY
-
Så begynder analytikerne at regne med "løbende" indtægter.
Cowen vurderer, at hvis de europæiske myndigheder opbygger lagre til at kunne vaccinere omkring 10 pct. af befolkningen, vil det alene kunne generere en omsætning på 5,6 mia. kr. for Bavarian i perioden mellem 2023 og 2026
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind