Købte stålgrossisten Klöckner (PE=1+ og P/B=0,38)
-
Zlatan, jeg taenkte, at Pandora maaske ville vaere noget for dig? Den er ligesom A&O blevet halveret i vaerdi siden toppen foer aarsskiftet. Jeg kan lide dem begge til de nuvaerende kurser.
-
Urban Jeg er helt enig. Men recessioner varer ikke evigt. Vi har endnu aldrig set, hvordan Pandoras omsætning klarer sig i recession under normale vækstforhold, men man kan kigge på bl.a. Signet og Tiffany's. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Pandora bliver yderligere halveret i kurs. Jeg ville derimod blive overrasket, hvis omsætningen blev halveret. Indtjeningen kan sagtens blive midlertidigt hårdt ramt. Jeg står klar til at købe hele vejen ned og igennem en recession, med mindre jeg finder noget andet, som jeg hellere vil eje. Pandora står ikke på allerøverste hylde lige nu, men det ville den gøre, hvis den blev halveret i pris i morgen. Ja, OK, mandag må det blive

Jeg er på mobil og har ikke tallene for $SIG og $TIF fra finanskrisen lige ved hånden, men jeg kan poste senere. Her fra 2010 og frem:
Vi må vist oprette en Pandora-tråd. Jeg kan ikke huske, om vi overhovedet fik snakket om den her på forum efter seneste regnskab.
Jeg har klippe klistret omsætning 2008-2010 hos Signet her:
Operations by Brand The following table presents revenues, average sales per location and the number of locations for each of our brands for the periods indicated. Year Ended July 31, Revenues (in thousands) 2010 2009 2008 Zales and Gordon's (including zales.com and gordonsjewelers.com) .................. $ 963,077 $1,110,419 $1,362,672 Zales Outlet ......................... Peoples and Mappins(a) ................ Piercing Pagoda (including pagoda.com)(b) . . . Insurance revenues .................... 154,747 260,683 226,187 11,611 168,497 256,710 232,809 11,309 191,526 321,972 249,489 12,382 $1,616,305 $1,779,744 $2,138,041 Average Sales Per Location (in thousands)(c): Zales and Gordon's .................... $ 1,034 $ 1,061 $ 1,251 Zales Outlet ......................... 1,147 Peoples and Mappins .................. Piercing Pagoda ...................... 1,212 338 1,149 1,213 330 1,350 1,622 328
-
Pandora er foreløbig faldet ca. 42% i år. Men helt enig i, at Pandora kan overraske på den lidt længere bane, hvis bunden ikke allerede er nået på nuværende tidspunkt.
Jeg har selv 6-7 aktier, som jeg afventer med at investere flere penge i, pga. den aktuelle usikkerhed med stigende inflation, renteforhøjelser og Rusland etc.
-
Jeg liger af miliøhensyn ikke aktier med for meget forbrugprofil, så Pandora, H&M, Boozt og andre er udelukket for mig af.
Vedrørende Klöckner (47 % USA):
Stahlhändler Klöckner & Co sieht sich im Quartal auf Kurs
Die Unsicherheit an den Märkten lässt Klöckner & Co kurzfristig einen Nachfragerückgang spüren. Positiv stimmen Nachholeffekte in der Autoindustrie.
(www.handelsblatt.com)
Aktiverne i Klöckner er sandsynligvis hurtigt realiserbare. Lager af metaller, tilgodehavender fra salg, lagerejendomme og ikke meget immaterielle aktiver.
Hvem ønsker ikke at betale 7,50 EUR for 20 EUR?
-
Urban Pandora kan i mine oejne sagtens falde yderligere. Om den goer det ved jeg ikke. Jeg koeber lige for tiden ind, men Pandora er ikke roeget i min indkoebskurv endnu. Hvis jeg kun maatte investere i danske aktier, saa ville jeg sandsynligvis have koebt Pandora til den nuvaerende kurs. Jeg fandt Pandora-traaden om Q1-regnskabet her:
https://proinvestor.com/boards/103338/God weekend

-
Pludeslig indser alle detsamme som jeg;)
Fra idag:
Hier stimmt was nicht: Deutsche Stahlaktien - Imaginäre Grenzen
Eine Verkaufsempfehlung der US-Investmentbank JP Morgan hat die Aktien von Thyssenkrupp, Salzgitter und Klöckner & Co in den Keller geschickt. Von Jörg Lang, Euro am Sonntag
(www.boerse-online.de)
-
"Pludeslig indser alle det samme som jeg;)"
Dine links henviser til følgende:
- Jefferies fastholder køb men nedjusterer kursmål.
- JPM har en salgsanbefaling.
- En journalist skriver en klumme om at han synes aktien er billig.
- En youtuber har den som dagens tip.
-
OK. Jeg er atter et fjols, men jeg har i hvert fald Zlatans evner. Ikke indenfor fodbold, men aktier.
"ein Volltreffer" (foldboldterminologi)
"Gewinne laufen lassen" (=behold)
"schaut ganz gut aus"Fra 2.52:
Lidt bonus til kun dig, Kyle:
"Drogeriekönig steigt beim Stahlhändler Klöckner ein."
"Dirk Roßmann hält 5 Prozent an Klöckner."
Hot Stocks heute: IBU-tec sichert sich Rohstoffe - Drogeriekönig steigt beim Stahlhändler Klöckner ein
Der Industriezulieferer IBU-tec sichert sich den Materialbezug für Batterierohstoffe. Dirk Roßmann hält 5 Prozent an Klöckner. 07.07.2022
finanzen.net (www.finanzen.net)
-
Jeg ved ikke om du er en særdeles dårlig investor eller kun ønsker at købe billig (som i Haldex), Kyle, men lidt underlige er dine svar.
Selv beholder jeg sandsynligvis Klöckner mindst til 13-14 EUR.
-
Du skriver d. 7/7 et indlæg med overskriften "Pludeslig indser alle det samme som jeg;)".
Jeg klikker på de nyheder du linker til, og kan ikke se at de pågældende links underbygger din overskrift.
Derfor reagerer jeg. Ikke fordi jeg har nogen holdning til din aktie, men fordi jeg synes vi skal forsøge at holde os til fakta når vi dele nyheder og holdninger med hinanden.
-
OK. Du vinder (not). Prøv at lytte bedre næste gang.
Plus 27 % på 5 uger og det har kun begyndt. Klöckner har 50 % af salget i USA.
US Steel idag +6,5 %.
"Commenting on the Company's outlook, Burritt concluded, "We are bullish on U. S. Steel's future and confident in our ability to execute our Best for All
strategy. While some consumer-oriented markets like automotive and appliance are softer, line pipe and energy demand is accelerating." -
Det jeg synes er interesting ved Zlatan er at han har dybt indsigt i de område han investerer i. Virkelig dybt indsigt, og han holder sig til det han ved noget om.
Måske har han også investering i andet, men det kloger han sig så ikke på fordi han ikke synes han han kan bidrage på disse områder.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind