Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ennogie mini analyse

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af
    #3

    Selskabet omtales her:

    https://www.proinvestor.com/boards/101876/Hoeje-priser-paa-energi-raavarer-og-foedevarer-hvad-nu?

    1 Reply Last reply
    2
    • troldmandenT Offline
      troldmandenT Offline
      troldmanden
      wrote on sidst redigeret af
      #4

      Man kan nogle gange få en del ekstra og interessante info ud af at læse jobopslag. Og det er netop hvad man kan af nedenstående nye postings fra Ennogie Germany

      De er 15 ansatte dernede (og 3 aktive opslag). Ennogie har rundet 300 tage (hidtil har vi kun hørt om 250) i alt, hvoraf godt 100 er i tyskland.

      Af et andet opslag kan man se de i marts og april forventer at installere ca 20 tage i Tyskland. Så der accelereres ret hurtigt dernede. Det er der så også rig mulighed for dels med 14x større marked end DK. Men også særligt med den lovgivning der er på vej hvor der SKAL solceller på nybyg og tagrenovation.

      https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/heimarbeit-terminvereinbarungen-per-telefon-gern-behinderte/2047847064-107-2229

      1 Reply Last reply
      3
      • B Offline
        B Offline
        B35
        wrote on sidst redigeret af
        #5

        Har du nogen fornemmelse for hvornår regnskabet lander Troldmanden?

        1 Reply Last reply
        0
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden
          wrote on sidst redigeret af
          #6

          Nej ikke rigtigt. Men siden den ikke er kommet før åbning så tænker jeg sidst på eftermiddagen/efter luk

          1 Reply Last reply
          2
          • B Offline
            B Offline
            B35
            wrote on sidst redigeret af
            #7

            Børsmeddelelse nr. 07.2022, Årsrapport 2021
            Ennogie Solar Groups A/S's bestyrelse har d.d. behandlet og godkendt årsrapport for perioden 1. januar - 31. december 2021, hvorfra følgende kan fremhæves:

            • Året 2021 var et transformationsår, hvor selskabets tidligere aktivitet blev endeligt afviklet og selskabet erhvervede anpartskapitalen i cleantechvirksomheden Ennogie ApS.

            • Overtagelsen af Ennogie er gennemført ved månedsskiftet novmber/december 2021 og Ennogie indgår således kun med en måned i Ennogie Solar Groups tal for 2021.

            • Koncernens resultat for 2021 blev på DKK -28,7m før og efter skat. I resultatet indgår en regnskabsmæssig købesumsregulering på DKK -27,2m. Eksklusiv reguleringen udgør koncernens resultat for 2021 DKK -1,5m før og efter skat. Resultatet er i overensstemmelse med de senest udmeldte forventninger.

            • Bestyrelsen for Ennogie Solar Group A/S indstiller til generalforsamlingen at der ikke udloddes udbytte for 2021.

            • Ennogie var i 2. halvår 2021 påvirket af forsynings- og logistikproblemer for solceller. Ordreindgangen fortsatte med at udvise vækst, men leverancer og omsætning blev udskudt. Logistik og forsyningssituationen er ultimo 2021 og primo 2022 løbende forbedret, omend forsyningssituationen og forsyningskæderne fortsat er sårbare. Transportpriserne ligger stadig meget højt i forhold til normalen.

            • Ennogie Solar Group A/S forventer i 2022 en omsætning på DKK 35-45m, svarende til mere end en fordobling af omsætningen i Ennogie ApS i forhold til 2021. EBITDA forventes at blive mellem DKK -7m og DKK -4m og resultat før skat forventes at blive mellem DKK -9m og DKK -6m.

            Til forventningen knytter sig en række nærmere forudsætning og kommentarer, som er gengivet i årsrapporten.

            Med venlig hilsen

            Ennogie Solar Group A/S

            1 Reply Last reply
            1
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden
              wrote on sidst redigeret af
              #8

              Ja som jeg har skrevet i chatten så er det for mig at se nogle meget konservative jyske forventninger. Det ligner for mig at se en mulighed for der allerede ved Q1 vil blive opjusteret.

              Bemærk de allerede har fået 19,5 mio i ordre, ÅTD

              1 Reply Last reply
              2
              • B Offline
                B Offline
                B35
                wrote on sidst redigeret af
                #9

                Regeringen((Folketinget?) vil have en tidobling af solceller i Danmark!
                Vi lader billedet stå!

                1 Reply Last reply
                1
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden
                  wrote on sidst redigeret af
                  #10

                  Ja men tror desværre de primært tænker store parker på markederne. De er slet ikke der hvor tyskerne er med deres lovgivning. Hvor der direkte SKAL være solceller på nybyg og tagrenovation. Mere decentral solceller vil blive billigere end store parker i de fjerne egne af DK

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • StockBullS Offline
                    StockBullS Offline
                    StockBull
                    wrote on sidst redigeret af
                    #11

                    Sender lige sidste revision af Ennogie mini analyse. Bliver opdateret efter regnskab med nye væksttal som jeg formoder bliver præsenteret i.f.m års regnskab. 2022 sluttede i kurs 29.8 pænt over 24kr target. Lad os håbe det fortsætter på den måde.

                    110289_Skaermbillede_2023_02_09_130821_Ennogie_February_9___2023.jpg

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden
                      wrote on sidst redigeret af
                      #12

                      Synd at du gemmer den i en tråd der er 1 år gammel. Du har ellers selv en anden tråd fra i år 🙂

                      Er der en formel fejl i kapacitets omk. Den falder men vil jo stige idet de faste udgifter også øges med oms. Flere ansatte, flere m2, mere marketing mm

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • StockBullS Offline
                        StockBullS Offline
                        StockBull
                        wrote on sidst redigeret af
                        #13

                        Ja det har du ret i. Havde lidt problemer med, at finde mine gamle tråde og dermed den seneste. Det nemmeste / hurtigste er, at lave et helt nyt indlæg. Planen er at rette op på skemaet efter regnskab. Regner med stigende EBIDTA og det er muligt det skal sænkes. Tror EBIDTA vil stige i % af omsætning de første 5 år i takte med firmaet vokser og bliver mere effektivt.

                        1 Reply Last reply
                        3

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger