ANAVEX NY TRÅD SEPTEMBER 2021!
-
Anavex se Dawson James cc https://www.anavex.com/presentations-posters
Virkelig interessant og med oplysninger om prisfastsættelse af Blarcamesine i orphan drug til 200-600 k usd årligt.
Rett alene er med blockbuster potentiale.
Missling sagde, at de holder tidsplanen med bl.a. Avatar i år.
Stadig super interessant !!!

-
Anavex. Usædvanlig udmelding - 200.-600 k $!
Super Solsen.
Har pga. ferie desværre ikke kunnet logge ind på webcastet via. min normale mailkonto.
Har dog læst andres oplevelser af webcastet og der har ikke været meget nyt for os trofaste investorer.
Dog stadig en meget god gennemgang af casen for potentielle nye investorer.Det er dog usædvanligt for Missling, at komme med den udmelding på den relative høje forventet betaling for en årlig udgift på 200. - 600.000 $ pr. RETT patient/år!
Med tanke på, at han snart har data for Avatar klar offentlig og med adgang til data fra alle tre åbne RETT forsøg og er i dialog med FDA - så kan det næsten kun tolkes til, at Missling har fået bekræftet en overbevisende positiv effekt af 2-73 i patienterne - ellers ville det være direkte tåbeligt og et stort selvmål, at stille dette blockbuster potentiale i udsigt.
- og Missling er bestemt ingen tåbe!
Det er alm. accepteret, at der kan tages en noget større betaling for behandling i sjældne indikationer, for at få dækket de relative store udviklingsomkostninger til en mindre patientgruppe.
Betalingen for behandlingen i f.eks. Alzheimer, ventes derfor også at være væsentlig mindre - selv med anvendelse af samme præparat.En godkendelse i RETT alene ville dog i sig selv kunne mangedoble MC for Anavex til 6-10 milliarder $!
Anavex cruiser videre!
-
Anavex
Missling sagde i øvrigt, at hvis ikke der kommer en behandling i Alzheimers så vil Medica gå konkurs grundet det forventede stigende antal patienter årene fremover.
Bivirkninger er for mig at se det eneste der kan stoppe en Rett godkendelse. Vi så gode data med lav dosis. De må kunne ligge på mindst samme niveau med en højere dosis, som vi ved virker bedre. Derfor vedlagde jeg billedet med bivirkninger målt i forhold til nuværende behandling. Der anføres dog kun data for 3 bivirkninger - så billedet er ufuldkomment. Men i de oplyste ser det godt ud.
Jeg giver Tasso1 ret i antagelsen om MCap, hvis Rett kommer i mål. Tør ikke regne på de øvrige indikationer

Vi nærmer os eksamen for Anavex...
-
Nyt stort fase 2-3 forsøg i Canada for 84 børn med Rett Syndrom og 3 forskellige nye forsøgsteder Australien. Meget positiv omtale af Anavex i Rett Syndrome News.
Man må håbe det snart begynder at påvirke kursen! Jeg troede vi ville være i kurs 50 inden jul!! Det kan jo nås endnu med et par gode nyheder!https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgzGlkPSkTNmJHMKkcllqfVFClPlX
-
God morgen fra Thailand.
Saa er Missling på igen den 15 dec!
Under den sidste web cast sagde han at hvis mus får blarcamesine(2-73) og senere bliver dosed med Alz gener fik de ikke Alz!!
Det er et sætning der indirekte antyder at der er en muglighed for at tjene milliarder og milliarder, år efter år hvis det samme gælder for mennesker! Sådan en præventiv medicin vil nok få nogle af de tunge firmaer indenfor ældrepleje i USA til at ryste i bukserne af skræk og jeg kan forstille mig at de helst ser at det ikke kommer på market da det i sidste ende drejer sig om penge.
Andre firmaer som eksempelvis Biogen (BIIB)vil nok meget gerne ha fingre i 2-73, da deres egen Alz medicin er et totalt flop. Set med mine øjne er det meget vigtigt at Anavex snart får en stor magtfuld partner som kan hjælpe med godkendelser(FDA)da de har forbindelserne som lille Anavex nok ikke har.200-600k$ per år for Rett lyder meget voldsomt, okay 200k er måske okayish.
Nu Goggled jeg lidt rundt og fandt en liste med de dyreste medicin i verden. Den dyreste koster 86.000$ for 30 dage, jo jeg skrev rigtigt, 86k for en måned sgu! Saa måske Anavex's 2-73 pris for RETT er ikke helt ved siden af! Prisen vil jo nok falde når/hvis andre indikatorer bliver godkendt. Okay RETT er ikke in ultra rare kategorien, kun rare.
Ultra rare sygdomme priser:
Neurodegenerative Drug Development Summit 14-15 dec 2021:
-
Lidt fra Australien:
Lidt fra Patent kontoret i USA:
A2-73 is a useful therapeutic in the treatment of humans suffering from insomnia, anxiety or agitation. Particular attention is made to oral daily doses of from about 10 mg to about 50 mg, with particular reference to about 20 to 30 mg.
-
Kan du ikke lige smutte derover og snuse mere nyt op, spionere lidt. Du har ikke så langt smiley
-
Anavex Godt fundet Kyed01!
Og da meget positive Dr Ellaway bliver spurgt, om hun arbejder med noget spændende indenfor RETT - så svarer hun Anavexs forsøg!
Is there something that you are currently working on that you are particularly excited about?
I am excited to be the Principle investigator for the Anavex clinical trial. Participation in this trial will enable our team to attract further clinical trials to Australia. Also, our Rett clinic team is reviewing our experiences caring for girls with Rett syndrome over the last 20 years in NSW.
Ja Missling understregede især den vigtige opdagelse, at Alzheimer kunne forebygges med 2-73 præklinisk!
Så selvfølgelig er der interesse fra BP - Missling har bare afvist partneraftaler og opkøb, indtil Anavex får de vigtig resultater fra de igangværende forsøg og en værdisætning, som afspejler det kæmpe potentiale der er i casen.
Igen - det bare så højst besynderligt, at der ikke en gang er bare nogenlunde omsætning i aktiehandlen i Anavex!
-
Jeg tænker på om hun snakker om gen terapi?
Okay det er jo nogle år ude i fremtiden
A GAME CHANGER FOR GENE THERAPY FOR RETT SYNDROME. - RETT Syndrome Association of Australia
As noted in previous articles now on the RSAA website, gene therapy for Rett Syndrome represents a potential cure. Other potential strategies are being
RETT Syndrome Association of Australia (rettaustralia.org.au)
https://rettnews.org/articles/outcomes-of-a-marathon-fda-meeting-on-the-safety-of-gene-replacement/
-
Jeg kan godt forstå Anavex's kursudvikling.
SAVA's fatter jeg ikke noget af. Op og ned uden forklaring.
I biotech skal der nyheder på bordet for at holde humøret oppe.
Jeg tror ikke, at mange tror på det som vi tror venter os

CNS sygdomme er anset i branchen som helt umulige at behandle. Lytter vi til Missling kan Blarcamesine noget vi ikke har set tidligere i behandling af CNS sygdomme.
Time will show.
-
Jeg forstår godt din pointe.....
Nyheder har der i år været masser af syntes jeg. Det er kursudviklngen på røde dage og grønne dage der er uhyggelige, det der tager 30 børsdag på nyheder og et market der generelt er i hopla, forsvinder igen på 2 Bear-dage. Det er bare sådan det er med bio, men det stadigvæk ikke fedt at kigge på
-
Det er dejligt at have noget tilgode

$1,3 bn er også en slags penge og 3-400% indtil nu i år kan man vel ikke klage over.
SAVA er mere egnet til trading end køb og hold, som er min holdning til Anavex.
Hvis vi kan tro Missling så kan Anavex jo ende i det gale vandvid af et Marcetcap....
-
Volumen over 3 måneder er nu gået under 1 mill, jeg tror at de fleste venter på resultater før de toer at gå ind.
Men det er jo en kendsgerning at os der er gået ind tidligt (med ret mange aktier for nogle af os)har chancen for at score kassen.
Indtil nu har der overhovet ikke været noget at bekymre sig over, de data vi har set er fremragende, Missling virker meget selvsikker, analytikere som dækker firmaet siger alle: køb & Institutioner køber op.Der er jo stadig Bio i udviklings stadiet så helt sikkert risikabelt men som sagt før; hvis man ikke tager chancen nogle gange tjener man heller ikke de helt store penge, men jeg er personligt helt afklaret med at jeg risikerer at få et ordentlig hak i næsen hvis de ikke bliver godkendt med noget som helst men efter min mening virker det ret usandsynligt.
Det der Gen Terapi som nævnt før er noget der ligger et godt stykke ude i fremtiden og der er stadig meget usikkerhed omkring området, der er meget nemmere at tage en lille pille hver dag selvom om den ikke giver fuld helbredelse.
Se lige linket en gang til, den lille pige smiler, det er sgu da herligt at se!!
-
Anavex konkurrenter fejler.
CRTX misser endpoints i deres AD forsøg. En væsentlig konkurrent er væk. Men det vil kunne give negative vibrationer for hele AD sektoren i dag.
CRTX havde en teori om at en bakterie (P. gingivalis) var årsag til AD og ved at eliminere denne kunne AD pts få det bedre.
Det viste sig så ikke at holde - https://finance.yahoo.com/news/cortexyme-reports-gain-trial-data-200100721.html
Det ser ud til at de mister 70% af markedsværdien i dag.
Novartis droppede deres Rett drug i går. Så også her en konkurrent mindre til Blarcamesine, men også en understegning af den risiko der er i udvikling af lægemidler !
-
Anavex Ja - to færre konkurrenter - reaktion fra markedet?
Havde selv lidt kig på CRTX, men kunne simpelthen ikke købe ideen om, at en bakterie skulle være en væsentlig årsagen til Alzheimer.
CRTX var på et tidspunkt handlet op i en MC på ca. 3,5 milliarder $ - alene på denne teori/tilgang?
Lidt vildt, når man sammenligner med Anavexs omfattende pipeline og resultater. Hvis CRTX skulle have lidt ret i deres teori om, at en betændelsestilstand i hjerneceller forårsaget af en bakterie, så burde 2-73 også kunne modvirke dette og beskytte div. celler/mekanismer mod infektioner/stress, hvis Anavexs tilgang holder vand.Har næsten opgivet at forudse, hvilken reaktion markedet får på div. nyheder - to konkurrenter er væk og burde stille Anavex stærkere, for hvor vil investorerne nu placeres deres penge i området? - men som Solsen skriver, så kan det lige så godt give uro og gøre uvidende investorer nervøse for at investerer i CNS området i det hele taget.
Uanset vil en given markedets reaktion være kortvarig og uden betydning for casen Anavex.
Anavex skal i sidste ende levere resultater, der kan overbevise FDA og dermed markedet!!! -
I manglen på andre nyheder, faldt jeg lige over at AVXL nu udgør 0,92 % af spdr biotech (xbi) portefølgen, de har i alt 3,86 % af AVXL aktierne, de må virkelig tro på det også (-:
Kilde: yahoo finans -
Anavex Flere kloge som finder sigma 1 tilgangen plausibel. https://scitechdaily.com/alzheimers-mystery-solved-how-amyloid-beta-forms-in-brain-nerve-cells/amp/
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind