Regeringen vil hæve aktieskatten til 45 pct.
-
En detalje, som regeringen undlader at fortælle, er at skatten kun i 2 år (2008 & 2009) var på 45%.
Det ville jeg lige nævne.
Kilde: Skatteministeriet, https://www.skm.dk/skattetal/satser/tidsserier/centrale-skattesatser-i-skattelovgivningen-2002-2009/
-
Hvad mener du med dansk investor?
Sverige er et himmerige.
Inden du flytter, er der mange forhold du skal undersøge.
Salg af bolig, havelågebeskatning m.m.Jeg ved ikke om dette fradrag findes i DK?
-
Hvis du lige gav den en drejning, med meget lave boligskatter kr. 3000 (helst slet ingen beskatning) om året i hele landet og beskattede provenuet ved salg - forbedringerne og beskattede med 15 til 20 %, så ville landetvære i balance og ikke med en skæv bolig beskatning. det vil stoppe sort arbejde på boliger. De havde det på tegne brædtet politikerne, indtil der var en der sagde:" hvad så med tab på boliger" vent og se.
En bolig i København er off. vurdering 3,5 mill kan i dag sælges for 10 mill, hvad er den fremtidige boligbeskatning? -
Tab på boligerne kan fremføres til næste køb, som man beskatter aktiefortjenesterne. De vanvittige leve-
brødspolitiker har skævvredet landet fuldstændigt i et lille land, som danmark. Jeg citerer jyllands pos-
ten, som en læser skrev, at boligerne i det nordlige københavn sidste år var steget 5000 kr. skattefrit
om dagen= 1.825.000 kr om året. Og folk går på ar-
bejde hver dag og bliver brandbeskattet sammen med
aktiefortjenesterne. -
Har han da idéer til hvad man gør hvis de kommer igennem med det?
Jeg sidder selv og spekulerer på hvor jeg er mere velkommen end i DK. Kan se Sverige fra min aftentur, så tænker om de ikke vil blive glade for 30% af min aktieindkomst fra USA og andre lande.
-
The Grand Pavilion – Grand Cayman – Grand Cayman Commercial Center
The Multipurpose WordPress & WooCommerce Theme that helps you build ANY type of website in no time. Design visually with the best Live Builder for WordPress you ever met.
(thegrandpavilion.ky)
I kan lige så godt holde til her. Det gør mange andre, dog kun proforma.
-
Ugekommentar #9 Torskedum aktiebeskatning og Genmab i store kursbevægelser
-
Tak for svar.
ja, indbygger tallet er vel på størrelsen med Hamborg. Jeg ved ikke lige, hvor stor den offentlige sektor er den lille tyske provinsby.Jeg var lige inde og se på skat.
Det som jeg læser er underskud overført til næste boligkøb, er at gevinsten af bolig skal være skattepligtig. Ellers er det for egen regning med tab i boliger.
Helt skattefrit er det vel ikke i boligerne i Nord københavn jeg kender i hvert fald til der betaler for ca 300 kvm grund ca kr. 75 000 i grundskyld ogvel det samme i ejendomsværdibeskatning. på Frederiksberg der ligger grundskylden vel omkring de kr. 100 000. Spændende og se i 2023 hvor disse skatter kommer til se ud. Selvom de skulle have været indført efter den nye boligbeskatningslov i 2021.
Desværre har jeg ikke fulgt med i lang tid på proinvestor. Så jeg beklager, hvis har været debatteret i den seneste tid.
-
Unge dansker der ikke har råd til, at købe
boliger i de store byer, betaler for en lejebolig
op til 12.000 til 14.000 kr om måneden. Det er
meget mere end hvad de dyre ejerboliger koster i
ejendomsværdiskat og ejendomsskatter - samtidig
med har de opsparing og skattefrie friværdier i deres ejerboliger, som dem der bor til leje ikke
har. -
Er disse lejeboliger, ejerlejligheder som bliver lejet ud. Eller det private som PFA/lærernes pension andre aktører som lejer boliger ud?
De fleste kommunale lejligheder i København er overgået for ca. 20 siden til andelsboliger.
I OO´erne blev jeg tilbudt, at blive skrevet op til LPs lejeboliger på Amagerstrandvej, det billigste leje var kr. 26K ca. 60 kvm.
jeg fandt en artikel fra en dansk avis, om den svenske lejebolig situation.
Kaos til midsommer
Sverige. Mistillidsvotummet mod statsminister Stefan Löfven har udstillet svensk politiks store dilemma: samarbejde med Sverigedemokraterna eller svage, vaklende regeringer.
Weekendavisen (www.weekendavisen.dk)
Ja , der røg en statsminister.
Jeg ved ikke om tjensteboliger, stadig er 15 % af årsindkomsten, har været med forbrug, men er vist skilt fra i dag.
Hvis man havde haft denne udvikling i boligmarkedet, så var Amagerfælled ikke plastret til med bolliger Østtysk byggestil.
Hvor er politikerne henne?
God søndag til jer alle.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind