North Media - opdateret analyse
-
Jeg er imponeret over præsentationen hvor jeg også spurgte ind til flere forhold. Deres strategi er genial på dette område, og jeg ser faktiskt deres nye strategi vil give stor vækst fremadrettet uanset om konjuktererne også skule gå lidt imod. Stor del af deres fokus ligger at sælge målrettede kampagner for virksomheder, hvor prisen ligger på 3000-8000 kr pr kampagne, for at virksomhederne kan få den rette kandidat, blandt aktive såvel som passive kandidater. Dermed er Ofir blevet et alternativ til en headhunter kan man også sige. Det fremgår også klart mellem linjerne, at resultatet for 3 kvartal er langt bedre end de officielle forventninger, det kunne man høre på Henrik. Nu tror jeg der kommer rigtig meget fart på North Media Online. Både Ofir og Boligportal har nye produkter, som er best in class og de har ramt lige i røven i forhold til markedet som er nu. Hold kæft en veldrevet virksomhed.
-
Enig.
De fik også lige nævnt at Jobindex er kommet bagud i forhold til at skaffe kandidater. Det hæftede jeg mig særligt ved. Ofir kommer til at vækste trecifret også næste år.
Uafhængige analytikere har kursen til omkring 185 mens kursen ligger og roder rundt under 120. Det er ganske bemærkelsesværdigt for en virksomhed der er drevet så skarpt - har et ben der leverer en fast indtjening med et flot udbytte, mens det andet ben driver selskabet i stor vækst.
-
Jeg tror at den digitale del hos North Media vil overraske væsentligt de kommende 2 år.
-
North Media ændrer i direktionen udskiller selskaber
Northmedia rykker rundt i direktionen og udskiller i forbindelsesområderne Boligportal og Ofir som selvstændige selskaber.
Det meddeler Northmedia torsdag formiddag.I direktionen fratræder Lasse Wulff Hansen, der er koncerndirektør for forretningsudvikling, per dags dato efter gensidig aftale. Hans ansvarsområde bliver overtaget af koncerndirektør Henrik Løvig Jensen, der fremover vil have ansvaret for akkvisitioner og forretningsudvikling, skriver selskabet.
Indtil videre har Henrik Løvig Jensen haft ansvaret for North Media Online, men det forretningsbenede lukkes nu, og i stedet skal Boligportal og Ofir, som tidligere har været samlet i Online, nu udskilles som selvstændige selskaber.
- Henrik Løvig har en stor del af æren for, at Boligportal og Ofir har udviklet sig så godt, at de nu kan stå på egne ben. Derfor er det naturligt at forenkle selskabs- og ledelsesstrukturen og bringe Henriks kompetencer i spil på nye områder. Bestyrelsen vil samtidig gerne takke Lasse Wulff Hansen for en god, engageret indsats i de seneste 3 år, udtaler bestyrelsesformand Ole Borch i meddelelsen.
.\˙ MarketWire
Christian Iversen Kielberg
-
Det lyder super godt
-
Det lyder umiddelbart fornuftigt. De har en del ledelse i organisationen, og at Henrik Løvig nu sidder og har ansvaret for opkøb er lidt af en understregning om hvad der skal ske med likviditeten fremadrettet. De kunne ligeså godt sige, at der nu fokuseres på vækst.
Igen - ingen reaktion på kursen. Det er ganske bemærkelsesværdigt. -
Pludselig giver præsentationen af Ofir rigtig god mening - man ville introducere Karsten Vikke !
Må bare sige: Karsten Vikke gjorde det vildt godt på præsentationen. Super cool, rolig, behagelig og fuldkommen styr på alle dele af forretningen.
Det bliver en fornøjelse.
-
Et at gøre. Køb med arme og ben
-
Jeg skal heller ikke have flere - arme og ben.
Jeg finder selv ud...
-
Kunne man forestille sig, at NM binder en knude på sækken i forhold til FK Distribution's miljøspørgsmål og køber skov/papir-produktion?
Eksempelvis en svensk eller finsk virksomhed.Jeg kender intet til skovproduktion, men hvis der findes profitgivende virksomheder, så er det næsten lige til højrebenet. Det ville også skabe en sikkerhed for omkostningerne på papir.
-
Det er helt rigtigt at udskille selsksberne fra NM Online. Næste step bør være at notere dem hver især ????
-
Hvordan kan det være at et køb af bolig.dk ikke er interesant for boligportal, det ville nærmest skabe monopol på det danske lejemarket
-
Boligportal er i gang med at udkonkurrere lejebolig.dk fuldstændigt.
Som udlejer har jeg prøvet begge steder - lejebolig er totalt spild af alles tid. Jeg forestiller mig da også lejebolig tidligere har tilbudt sig i et (alt for dyrt) opkøb, og nu går spiralen kun én vej for dem. Ned.
En lille note er, at lejebolig tilbyder også markedsdata (fra deres datafeed som ikke er specielt stort) - men de data leverer boligportal GRATIS til udlejere, som har ejendomme i et postnummer.NM er dygtige til det de gør, og det Deep dive jeg hørte den anden dag tyder meget kraftigt på, at Ofir er ved at gøre det samme med Jobindex. De gør bare tingene bedre og så søger kunderne - over tid - derover. De behøver slet ikke købe konkurrenter op, medmindre deres konkurrenter indser det meget tidligere og lader et potentielt opkøb ske på rimelige vilkår. Det har NM gentagende gange fastholdt. De køber kun til den pris de finder rimelig. Og det er vel egentlig også rimeligt nok, for værdifastsættelserne af Ofir og Boligportal anser investorerne for 0 kroner, og så går det jo ikke at gå ud og kaste sig sig ud i opkøb af selskaber til overpris, man er i fuld færd med at udkonkurrere

Meget kunne dog godt tyde på, at der sker noget i forhold til opkøb snarligt eftersom man nu har sat en yderst kompetent herre i stolen for opkøb. Henrik Løvig har varetaget opbygningen af Boligportal og Ofir til perfektion.
-
Ja fuldstændig enig, men det faktum at boligportal er i fuld gang mef at udkonkurrere lejebolig i stor stil kunne medføre at der kunne foretages en transaktion til en meget rimelig pris. Freeway har også en svensk lejeportal
-
Bolig.dk ApS har lavet hhv 13M og 14M i overskud efter skat de sidste to år - så det går godt:
Men de kører en "milk the cow"-model, nærmest uden ansatte. De trækker i klassisk Freeway-stil enhver krone ud af biksen og skærer alle cost i nul.
Dvs. på et tidspunkt dør det hen.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind