Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bavarian Nordic - statsstøtte godkendt?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
24 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Skidtmads
    wrote on sidst redigeret af

@AJE: Helt enig! og det er uklart, upræcist og "uld-i-mund" hvad der skrives. Nedenstående sakset fra EI:
    Bavarian Nordic bekræfter nu, at man har fået godt 800 mio. kr. i EU-støtte til at udvikle en coronavaccine.

»Baseret på succesfuld opnåelse af visse milepæle hovedsageligt relateret til fase 3-forsøget samt udviklingen af en kommerciel produktionsproces vil Bavarian Nordic kunne modtage op til 800 mio. kr.«

Bemærk mediets egne ord: "Bekræfter, at man HAR FÅET GODT 800 MIO. KR."
    Citatet siger: "VIL KUNNE modtage OP TIL 800 mio. kr."
    Danmarksk er virglig svær.

1 Reply Last reply
    1
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Finanstilsynet får da lidt at rive i, nu hvor alle omkring regeringen skal undersøges for at have handlet Bavarian de sidste dage...

Lækken kommer jo ikke fra Bavarian, men fra regeringen...

1 Reply Last reply
      1
      • MatchM Offline
        MatchM Offline
        Match

Ja, eller ansatte i EU.

1 Reply Last reply
        0
        • C Offline
          C Offline
          CR_Andersson

ENDELIG GODKENDELSE AF FINANSUDVALGET, HVORNÅR?

Al denne politiske indblanding/spin gør mig mildest talt lidt utryk som BAVA-investor. Forløbet omkring finansieringen har mildest talt været gennemsyret af politisk spin, så jeg har valgt at udnytte COVID-stigningerne til at reducere kraftigt i min BAVA-aktier og tage gevinster hjem (GAK 26 DKK, så det var måske på tide alligevel).

Det fremgår af ovenstående at "Aftalen er betinget af den endelige godkendelse af Folketingets Finansudvalg".

Jeg kan ikke se denne godkendelse i Finansudvalgets kalender for møde d. 26. august, så det må være på det næstkommende møde d. 2. september (får jeg det til via Finansudvlagets kalender:

LINK: https://www.ft.dk/da/udvalg/udvalgene/fiu/finansudvalgets-moededatoer-og-afleveringsfrister-for-aktstykker

Har der været nogle meldinger om hvornår der kan påregnes endelig og formel godkendelse?

P.S.:
          Jeg er ikke bekendt med Folketingets Finansudvalgs arbejdsgange. Er det normal praksis at Finansudvalget blot godkender forslag rent formelt, eller kan det forventes at de vender tommelfingeren nedad, eller at finansieringen skal op til politisk debat? Udvalget er jo sammensat af politikere i såvel regering som udenfor, så man kunne frygte at diverse spin- eller politiske årsager kunne komme i vejen (måske jeg bare er politisk pessimist?)

På forhånd tak!

1 Reply Last reply
          0
          • C Offline
            C Offline
            CR_Andersson

Mig bekendt kom bekræftelsen fra EU.
            Dog SUPER uhensigtsmæssigt at kommandovejen 'bypasses' og at BAVA ikke er de første til at informere markedet om nyheden, som de burde. Det må have skabt en ubehagelig oplevelse i BAVA, hvor man jo er forpligtet til at informere, hvis man ved noget (som de nok ikke har haft endeligt formelt bekræftet inden de selv udkom med pressemeddelse lang tid efter).

Sakset fra Nordnet:

"23.8.2021 11.45 · Ritzau Finans
            Bavarian får godkendt støtte på 108 mio. euro til coronavaccine
            (opdateres)
            EU godkender støtte for 108 mio. euro af Bavarian Nordics coronavaccine.

Det oplyser EU-Kommissionen.

• Denne danske støtteforanstaltning på 108 mio. euro vil bidrage til stærkt tiltrængte forsknings- og udviklingsaktiviteter i indsatsen mod coronavirusudbruddet. Vi vil fortsat arbejde tæt sammen med medlemsstaterne om at finde brugbare løsninger, der kan begrænse de økonomiske konsekvenser af virusudbruddet, i overensstemmelse med EU-reglerne, lyder det i meddelelsen.

/ritzau/FINANS"

1 Reply Last reply
            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger