ANAVEX NY TRÅD JULI - PRÆVENTIV BEHANDLING AF ALZHEIMER!!!
-
Anavex - MayoMobile med et interessant indlæg
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Where is the PDD Data? It is likely...
MayoMobile: Where is the PDD Data? It is likely Anavex anticipated full data to be finished by the end of 2nd quarter 2021; however, genomic sequencing probab...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
-
Anavex MayoMobiles indlæg stemmer meget godt med, at en på Ihub for noget siden, der påstod, at Peer Review artiklen i PDD var trukket tilbage under redaktionen for at gennemgå en større ændring.
Stemmer også med Misslings udsagn om, at de har videnskablig påvist Blarcamesines effekt gennem biomarkers.
Måske også en forklaring på at AD forsøget blev udvidet, idet der måske er fejldiagnosticerede pts indrulleret tidligere. Det fremgår, at der fejldiagnosticeres i AD, PDD og Lewi Body. Missling udtalte også at de gjorde sig umage med at få de rigtige pts med.
Spændende når vi hører nærmere her i efteråret.
-
Anavex Udkast Peer Review for Fragile X!
Effects of the Sigma-1 Receptor Agonist Blarcamesine in a Murine Model of Fragile X Syndrome: Neurobehavioral Phenotypes and Receptor Occupancy
Fragile X syndrome (FXS), a disorder of synaptic development and function, is the most prevalent genetic form of intellectual disability and autism spectrum disorder. FXS mouse models display clinically-relevant phenotypes, such as increased anxiety and hyperactivity. Despite their availability, ...
(www.researchsquare.com)
Konklusion:
In conclusion, the present findings confirm the dose-dependent receptor occupancy of the S1R with blarcamesine and, combined with the therapeutic response observed at low doses in the tested preclinical model, emphasize the viability of S1R as a therapeutic target in FXS and the clinical potential of blarcamesine in FXS and other neurological disorders. Indeed, pre-clinical studies in a mouse model of Rett syndrome showed similar positive effects on multiple clinically relevant neurobehavioral phenotypes 20. Furthermore, clinical efficacy was demonstrated in a placebo-controlled Phase 2 study in Rettsyndrome (NCT03758924) and previously in a smaller PK cohort of patients with this neurodevelopmental disorder 36, as well as significant cognitive improvements in a Phase 2 trial in Parkinson's disease dementia (NCT03774459). Late-stage clinical studies of blarcamesine in adult and pediatric patients with Rett syndrome (NCT03941444, NCT04304482) and Alzheimer's disease (NCT02756858, NCT03790709) are currently ongoing. Continued findings from these clinical studies with blarcamesine, combined with the presented data strengthens the rationale for potentially a dependable and effective treatment strategy for FXS and other neurological disorders targeting the S1R with blarcamesine.
Denne foreløbige afhandling er fra marts 2021 og er stadig under evaluering af et større antal forsker, bl.a. fra Stanford Universitetet.
Ved sidste Q3-rapport varslede Missling, at den endelige Peer Review ville blive udgivet i tidsskriftet Natur.
Denne Peer Review skulle danne grundlaget for og bekræfte videnskaben for, at 2-73 kan gå direkte i fase 3 i Fragile X - men som det fremgår af konklusionen også potentielt i andre CNS indikationer.Som ved de prækliniske forsøg i RETT, blev disse positive resultater omsat til tilsvarende positive resultater i kliniske forsøg i RETT - ligesom det samme er tilfældet i Alzheimer og Parkinson.
Så skidtet virker!
-
Hej Tasso!
Jeg har været på sidelinjen siden 2018 stykker. Jeg vil gerne sige tak for det store arbejde du ligger i alle dine indlæg.
Jeg har fået fingrene i denne rapport https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34383254/Er det noget du eller andre her på siden vil se. Jeg ved I kan tyde det bedre end mig!
Hilsen,
Michael
-
Anavex Meget spændende Boenche.
Tak for de pæne ord og linket.
Ser spændende ud og skal prøve at stave mig igennem afhandlingen.
Dette ville ellers være en fin opgave for Boersboe!Har tilladt mig at tage den med over på IHUB.
De har flere klog hoveder inden for området, der ville kunne tolke og fremhæve de vigtigste ting i en sådan videnskabelig afhandling.Men dette er for undertegnende bare endnu en bekræftelse af, at Anavex med deres tilgang, har fat i noget helt grundlæggende, som vil kunne give en reel behandlingsform for mange CNS indikationer og ikke kun i dem de undersøger for nuværende!
-
Der er jo netop det 2-73 gør: targeting sigma-1 and muscarinic receptors!! Saa det er meget lovende men desværre er FDA ikke rigtigt med endnu men de kommer de hvis resultaterne er som vi forventer og har set indtil nu.
Den rapport er meget kort. Når jeg så følger linket kom jeg til Springer (som i øvrigt er meget anerkendt på området) kommer det frem at de vil have 35EU's for hele rapporten.
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs12035-021-02524-5Nu er den slags videnskabelige publikationer mere eller mindre spildt på mig så jeg punger ikke ud for den fulde rapport.
-
Super fint link til litt. studie artikel Michael. Bare det at læse konklusionerne i de artikler, der udgør studiet og de øvrige artikler, der henvises til på siden, tegner et ret entydigt billede af, at Sigma-1 receptorens betydning for en bred vifte af CNS lidelser er et område, der synes at have fået en ret stor forskningsmæssig interesse, og derfor nok ret snart vil udløse mange flere studier/artikler, og derfor en langt større opmærksomhed omkring dette approach til CNS behandling.
-
Hej Kyed. For investorer (og ikke CNS forskere) tror jeg, det er tilstrækkeligt at læse konklusionerne og tror på at artikel reviewerne har udført et seriøst arbejde, da de gennemgik artiklen. Den har nok også - ligesom nok stort set alle artikler, der fremsendes
i review processen fået en Major/Minor revisions tilbagemelding fra reviewerne som artiklen Tasso linkede til, før den er blevet accepteret. -
Received: 28 April 2021 / Accepted: 5 August 2021
The Author(s), under exclusive licence to Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 2021Emerging Benefits: Pathophysiological Functions and Target Drugs of the Sigma-1 Receptor in Neurodegenerative Diseases. Available from: https://www.researchgate.net/publication/353875160_Emerging_Benefits_Pathophysiological_Functions_and_Target_Drugs_of_the_Sigma-1_Receptor_in_Neurodegenerative_Diseases [accessed Aug 23 2021].
-
Anavex. Nye investorer i Anavex.
Har fået flere henvendelser omkring Anavex, fra potentielle nye investorer.
Har derfor tilladt mig at sætte et par link ind for at lette forståelse af casen og for nemmere at få et overblik.Anavex hjemmeside:
https://www.anavex.com/Sidste præsentation:
http://www.anavex.com/wp-content/uploads/2021/08/Anavex-Presentation-August-2021.pdfUdmærket beskrivelse af videnskaben bag Anavex:
https://cureparkinsons.org.uk/2021/06/anavex/Anavex. Oversigt kommende begivenheder i 2021-opdateret.
Udmelding fra FDA vedr. Parkinson fase 2 forsøget.
Udmelding fra FDA vedr. RETT US fase 2 forsøget.
Peer Review Parkinson. (Evt. lig med fuld datapakke?)
Peer Review RETT. (Evt. lig med fuld datapakke?)
Peer Review Fragile X
Resultater fra 3-71 FTD fase 1 forsøget.
Fuld indrulning RETT + 18 år fase 2/3 høj dosis. - (12.aug)
Fuld indrulning RETT 5-18 år fase 2/3 optimeret dosis.
Afslutning Parkinson OLE 48 uger okt. 2021.
Opstart Fragile X fase 2/3.
Opstart Parkinsion image forsøg med MJFF.
Opstart ubenævnt sjælden indikation fase 2/3.
Topline resultater RETT + 18 år fase 2/3 høj dosis.
Resultater fra ERP forsøget skizofreni i konsortie regi.
Opstart fra ERP Ketamin forsøget i konsortie regi.
Q3 start november.
2-3 CC'er med præsentation af PDD og RETT mm.
Evt. endelig tildeling af ansøgt patenter.
Resultater vedr. nyt præventivt AD forsøg - opstart fase 3.
Øvrig udmelding fra myndigheder FDA, EMA, TGA.- det løse og uforudsete.
-
Anavex 5 Stjernet Jones Trading fastholder 50$!
-
Anavex den kan jeg godt stikke https://simplywall.st/stocks/us/pharmaceuticals-biotech/nasdaq-avxl/anavex-life-sciences#valuation
De er lidt vilde generelt, men i dette tilfælde mener jeg det er passende som det er nu -
Hvis tingene går som vi håber, resultaterne kommer som perler på en snor, ja så er han nok ikke helt ved siden af på 18 måneders sigt. Om ikke andet må man gerne drømme. Jeg håber i som er til biotek vil kigge på OCUP, den er simpelthen så lovende på alle måder. Megamarked, gode resultater med deres Nyxol, som består af afprøvede ingredienser. Samme tidshorisont som anavex i.f.t aflæggelse af resultater, dog ikke så mange. Kun 15 mill aktier udstedt.
-
Lad os håbe Cathie Woods ARK invest købe en pæn portion i AVXL, idet en sådan nyhed ville få kursen til at eksplodere

Har selv undret mig over at Lundbeck, der selv har så enormt svært ved at få noget gennem deres pipeline ikke går ind og foretage et større opkøb i AVXL. Risikoen ved en sådan investering er imo umiddelbart betydelig mindre en risikoen ved investeringerne i deres egen Alzheimer projekter. Kan håbe Lundbecks forskningschef læser med fra sidelinien

-
Det er næppe med i Lundbecks virksomhedsplan, at købe aktier i det åbne marked i biotech.
Men man kan da håbe, at de er med ved bordet, når en eller flere partnere skal om bord. Lundbeck kender allerede Anavex gennem et samarbejde omkring biomarker, hvor flere andre selskaber deltager https://erpbiomarkers.org/
Nu må vi nærme os lidt nyt fra fda, reviews etc så Anavex kan komme videre .....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind