Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ANAVEX NY TRÅD JULI - PRÆVENTIV BEHANDLING AF ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
175 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    Kyed01
    wrote on sidst redigeret af

Det er fint at værre skeptisk MM.

Nu er verdens største SC bio brokrøv Adam Feuerstien på banen og sviner både ANVS og SAVA godt og grundigt til. Han har været efter Anavex før.

Kan se at de begge tanker voldsomt i pre-market, håber ikke at vi ser et andet blodbad i dag i AVXL

Link Preview Image
    Alzheimer's scientists critique Cassava Sciences' study results — overblown, inappropriate, uninterpretable

Scientists said the cognitive benefit claim was exaggerated and not supported by the design of the clinical trial.

favicon

STAT (www.statnews.com)

https://twitter.com/adamfeuerstein/status/1420701702232186880?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^tweet

1 Reply Last reply
    5
    • SolsenS Offline
      SolsenS Offline
      Solsen

Formarkedet kunne indikere at et gap lige under $16 kan lukkes i dag.

Det er vist det mest positive jeg kan sige om det....

1 Reply Last reply
      3
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør

I-Mab : FDA Oks IND To Initiate Phase 1 Study For Protollin For Treatment Of Alzheimer's Disease

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
        4
        • T Offline
          T Offline
          Thorkild01

Åbenbart flere selskaber, der nu arbejder ud fra denne behandslingstese. Minder i approach således en del om INmune bio, der optrådte på AAIC 2021, selv om XPro1595 proteinet, de benytter, selvfølgelig er forskellig fra Protollin.

1 Reply Last reply
          4
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen

Anavex stadig grøn imens SAVA og ANVS ligner endnu en gang rundbarbering.

Nu begynder værdiansættelserne måske at nærme sig det rimelige de selskaber imellem 🙂

1 Reply Last reply
            4
            • B Offline
              B Offline
              Boersboe

Anavex

Jeg nåede at se mit navn blive nævnt i forrige tråd. Og som Tasso gættede på, så har jeg rigtignok afholdt ferie.

Jeg er fortsat med - både her i tråden og med et alt for stort investeret beløb i Anavex. Jeg er dog ingen "aktiehaj", så jeg kan ikke bidrage med meget, når det kommer til bud/gæt på kursbevægelserne. Jeg følger Anavex relativt tæt, men flere her i tråden følger den tættere. Kommer der en peer-reviewed artikel, så kaster jeg mig fluks over den. Ingen tvivl om det.

Jeg holder mine aktier i anavex, og kunne godt finde på at smide lidt flere penge efter Anavex såfremt den når under kurs $17.

Nogle bud på hvornår blødningerne stopperne? Er der nogle med teknisk indsigt, som har et kvalificeret bud? Det ligner jo bare et udsalg styret af robotter og/eller hysteriske børshandlere.... sidstnævnte er der endog et par stykker af.

1 Reply Last reply
              7
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen

Jeg mener, at der må være en meget god bund omkring $15,5-16.

Anavex har klaret sig godt i dag. Sava saves over i dag med lige nu -35% og ANVS med små 20%.

SAVA har halveret sit MC de sidste to dage og i ANVS er 2/3 af MC er forsvundet. AVXL nøjes med -20% over de sidste to dage.

Måske lidt flere tæv mandag morgen (US tid) men så er det nok slut.

1 Reply Last reply
                5
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Anavex ERP Biomarker Consortium.

Link Preview Image
                  ERP Biomarker Qualification Consortium

Operationalize and qualify ERP Biomarkers for use in large-scale therapeutic CNS trials.

favicon

ERP Biomarker Qualification Consortium (erpbiomarkers.org)

Mon vi snart hører nyt fra dette samarbejde?

Fra deres fælles nye fine hjemmeside:

"Biomarker Consortium Completes First Successful, Multicenter, Biomarker
                  Qualification Study in Subjects with Schizophrenia"

Det anvendte ERP apparat fra Cognision ( måling af elektriske impulser i hjerne ), er jo det Anavex anvender i deres Alzheimer fase 2/3 forsøg - og derfor er dem med den praktiske erfaring i dette konsortie, med iøvrigt mulige fremtidige attraktive samarbejdspartner omkring Anavexs portefølje.
                  ERP målingen er jo en vigtig del af Anavexs biomarkører, som underbygger sammenhæng mellem dosis og respons i de forskellige forsøg - på tværs af indikationerne.
                  Understøttes anvendelsen og værdien i dette konsortie regi, kan Anavex samtidig verificerer/underbygge anvendelsen i deres forsøg!
                  Dvs. FDA ville bedre kunne anerkende denne biomarkører, som evt. surrogat "endpoint".

I øvrigt værdsætter jeg jeres forsat faktuelle store bidrag til denne tråd - og ikke lader jer slå ud af den markedets manipulation vi ser i denne tid.
                  Videnskaben i Anavex casen er reel, veldokumenteret og banebrydende!

1 Reply Last reply
                  9
                  • T Offline
                    T Offline
                    Thorkild01

Imponerende navne på listen over de selskaber, der udgør konsortiet.

1 Reply Last reply
                    2
                    • T Offline
                      T Offline
                      Thorkild01

Hi Solsen. Har "surfet" lidt efter videnskabelige artikler, der har undersøgt MMSE som diagnose/evalueringsmetode. Min egen baggrund er samfundsvidenskabelig, og mit første indtryk af MMSE som målemetode er en lettere form for chok. Et større studie af brugen af MMSE metoden konkluderer således, at når man undersøger beboere på plejehjem må man regne med at "dagsformen" hos de undersøgte må forventes at kunne variere 4 point! fra dag til dag:) Jeg mener derfor, man stort set intet ved om, hvad det er for et resultat man opnår, når man anvender MMSE, og egentlig er det vel ret rystende, at "målemetoder", der er forbundet med en så astronomisk høj måleusikkerhed, overhovedet finder anvendelse i klinisk AD praksis og forsknings øjemed, jf. nedenstående artikel om emnet. Det åbenbart også Peter Karols pointe.
                      https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10433-020-00572-9.pdf

1 Reply Last reply
                      6
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hyst

Interessant. studie fra Umeå.

1 Reply Last reply
                        2
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen

Thorkild den slags usikkerheder kan man klare ved at lave store forsøg med mange målinger, hvilket Annovis slet ikke har gjort med 16 patienter.

Har også forstået at denne målemetode ikke er så anerkendt som ADAS-Cog. Anavex benytter den senere nævnte metode fremadrettet i AD forsøget til måling af kognigtive evner.

1 Reply Last reply
                          5
                          • T Offline
                            T Offline
                            Thorkild01

OK. Korrekt. Store samples vil REDUCERE den statistiske usikkerhed, men, men .... 🙂 Tror efterhånden man står sig bedst ved at leve efter budskabet i en graffiti, jeg engang læste på en toiletdør på instituttet: TRO ALDRIG EN STATISTIK, DU IKKE SELV HAR FORFALSKET! 😄

1 Reply Last reply
                            2
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

Anavex Ny måned og frisk start med kommende nyheder.

Denne video fra januar 2020, stammer fra patienter i Alzheimer fase 2/3 forsøget.
                              (Lægen i videoen, Michael Kronhauser, er efterfølgende blevet ansat af Anavex - han virkede også meget overbevist om effekten af 2-73!)

Forsøget startede jo i oktober 2018 og med 48 uger behandlingstid + 96 uger ekstension periode, så vil de første patienter reelt være ude af hele forsøget, med mindre FDA accepterer en yderligere forlængelse. CEO'en udtalte på CC'en i maj i år, at der var stor efterspørgsel fra patienter, pårørende og behandlere om ny ekstension!

I oktober 2021, udløber ekstension perioden for de første patienter fra Parkinson fase 2 forsøget ligeledes - også her har der været stor efterspørgsel om yderligere forlængelse!

Hvad så FDA og TGA! - Hvad har i tænkt jer at melde ud???

Sidste år fik vi Q3 rapporten den 6. aug - normalt er disse Q rapporter uden større betydning for kursudviklngen, men Anavex har ofte "pakket" gode nyheder ind i denne.
                              Som altid er spørgsmålene fra analytiker og svarende fra CEO'en ofte mere sigende end selve rapporten.

Det at Anavex nu starter et fase 3 forsøg mod forebyggelse af Alzheimer, udover at de fastholder at 2-73 har evnen til at behandle sygdommen efter diagnosen, siger bare så meget på alle fronter.
                              Der har efter min viden ( og IHUB ) ikke været kørt andre fase 3 forsøg, som så direkte går efter en præventiv behandling af Alzheimer.

Nu må Anavex leverer beviserne, hvorfor de har så stor tro på 2-73 - tror vi snart får dette!

• Og igen, FDA, EMA og TGA sidder med de samme data!
                              1 Reply Last reply
                              10
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01

Nu har de opdateret forsøgene på clinicaltrials.gov

3/71 fase 1 i raske mennesker færdigt Aug 2021:
                                https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04442945

2/73 EXCELLENCE, RETT fase 2/3 i små piger, færdigt Nov 2021.
                                https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04304482

2/73 AVATAR, RETT fase 2, færdigt Sep 2021
                                https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03941444

Saa der kommer nok ikke noget nyt om RETT før slutningen af året tidligst, desværre. Jeg tror ikke at FDA og TGA vil give nogen godkendelse uden disse vigtige data.

Tålmodighed skal der til men det er svært nogle gange.

Nogle mener at en af grundene til vores ret lave MC er de evige forsinkelser, Missling lover men overholder sjældent tidsfristerne. Okay den fordømte Covid-19 har helt sikket ikke hjulpet og det er der jo ikke nogle der er herre over.

1 Reply Last reply
                                3
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Makingmoney

Kyed vigtigt info med de datoer. Tak Jeg har stadig den grimme fornemmelse af at vi har overset noget. Når flere andre kan stige så voldsomt på yderst spinkle resultater med få personer, jeg begriber det ikke, men ved at ting hænger sammen. Det gode er at mit sats i OCUP afgøres inden nyt fra avxl forsøg, så jeg når at købe op igen. Jeg tænker nemlig også at eventuelle partnere vil se tiden an, inden de bider til bollen med sandsynligvis mange penge.

Pøj pøj til os

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    Kyed01

Jeg er også begyndt at blive bekymret må jeg indrømme, ANVS & SAVA røg i vejret i går mens vi stod næsten stille! Okay de fik et ordentligt hak i næsen i fredags men stadig lidt mærkeligt.

Jeg håber virkelig at Missling kommer med noget vi ikke har hørt før i denne uge nar der er regnskab.

Man skulle have solgt det hele da den var over 30 og derefter genkøbt i kurs 18 men okay nu spiller jeg bagklog, kan vi ikke rigtigt bruge til noget.

Der er en dansker på Ihub (Invester2014)han har haft ret i alle hans forudsigelser om kursen indtil nu, hvis jeg bare havde lyttet til ham, hvad jeg nok vil gøre i fremtiden. Ham 2014 er meget toer i hans kommentarer men ved hvad han snakker om, men nogle bliver vrede på ham når han hælder vand på bålet, ha-ha.
                                    Han er positiv på casen boer jeg sige.

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen

Anavex. Biotech uden nyheder betyder aftagende interesse og typisk fald i kursen.

At resultaterne fra Rett ikke lige er om hjørnet overrasker mig ikke - mener faktisk, at jeg har skrevet det tidligere.

Jeg har oplevet det samme "problem" i Genmab. CEO har hele tiden haft data lige om hjørnet - "soon" Om det er overoptimisme eller en strategi for at holde shortere fra aktien eller noget helt tredje ved jeg ikke.

Jeg er helt rolig og kunne godt tro, at det er et gap med i $15,59 der trækker 🙂

Ingen har interesse i at skyde kursen op, hvis man akkumulerer. Så kursstigninger må vi vente på indtil nyhederne kommer.

Håber stadig det bliver en partneraftale vi hører om som noget at det første.

1 Reply Last reply
                                      5
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        Kyed01

Vores ven Lane Simonian fra Seeking Alpha har skrevet en mægtig god artikel om Anavex(igen):

Detours In The Golden Age Of Alzheimer's Drug Stock Investments

Access to this page has been denied

px-captcha

favicon

(seekingalpha.com)

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • TDT123T Offline
                                          TDT123T Offline
                                          TDT123

Ændring i short/ der er stadigvæk nok til en rigtig god squeez.... Den dag kommer ligemeget hvad, spørgsmålet er bare fra hvilken kurs niveau det sker

95770_BCC727C7_31FF_4E13_B267_0E6D36E5C7A2.jpeg

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger